تنظیم خودکار روشنایی تصویر با فناوری جدید مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در حال توسعه فناوری نوینی است که بر اساس محتوای صفحه رایانه، روشنایی تصویر را بهبود می‌بخشد و باعث وضوح بهتر چهره و تصویر کاربران در هنگام برگزاری جلسات ویدیویی خواهد شد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت مایکروسافت با این فناوری جدید برای همیشه مشکل نور محیط را در زمان برگزاری کنفرانس‌های... نوشته تنظیم خودکار روشنایی تصویر با فناوری جدید مایکروسافت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
تنظیم خودکار روشنایی تصویر با فناوری جدید مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در حال توسعه فناوری نوینی است که بر اساس محتوای صفحه رایانه، روشنایی تصویر را بهبود می‌بخشد و باعث وضوح بهتر چهره و تصویر کاربران در هنگام برگزاری جلسات ویدیویی خواهد شد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت مایکروسافت با این فناوری جدید برای همیشه مشکل نور محیط را در زمان برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی از بین خواهد برد.

این فناوری با جمع‌آوری تصاویر اطراف وب‌کم به صورت خودکار کمبود یا بیش از حد بودن نور محیط را شناسایی می‌کند و با تنظیم روشنایی صفحه رایانه، تصویر واضح را به نمایش می‌گذارد. در این فناوری عناصر گرافیکی مختلفی مانند حلقه روشنایی به کار گرفته شده  است، که فضای اشغال شده توسط کاربر را احاطه می‌کند تا چهره وی را در تصویر ویدیویی روشن و واضح نمایش دهد.

همچنین رنگ، اندازه و جانمایی تصاویر نهایی بسته به جلسات ویدیویی متفاوت خواهد بود.

اما این تمام ماجرا نیست، مایکروسافت گزینه‌های بیشتری را برای راحتی حال کاربران در نظر گرفته است، که شامل امکان تغییر محتوا روی صفحه نمایش می‌شود. همانند جابه‌جایی پنجره‌ها و تغییر اندازه آنها که باعث می‌شود تصویر کاربر صاف و مستقیم به نظر برسد. کاربر حتی می‌تواند در صورت عدم رضایت از نتیجه نهایی به صورت دستی تنظیماتی را روی وب‌کم اجرایی کند تا به نتیجه دلخواه برسد.

رفع مشکل نور محیط با این فناوری جدید مایکروسافت

بر اساس گفته کارشناسان، این فناوری از یک مدل شبکه‌ای عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند است، که به هر موضوعی احاطه دارد و با دریافت تصاویر وب‌کم و صفحه نمایش رایانه، روشنایی مناسب چهره کاربر را مشخص می‌سازد.

تصور کنید در یک اتاق تاریک یا اتاقی با نور پس‌زمینه زیاد و نامناسب نشسته و در حال ویدیو کنفرانس هستید. در این زمان فناوری مایکروسافت به کمک شما می‌آید و با تنظیم خودکار نور، چهره شما را به صورت کامل روی صفحه رایانه به نمایش در می‌آورد.

هیچ‌کس نمی‌داند اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال ثبت اختراعات مهیج‌تری می‌باشد که از جمله آن می‌توان به سیستم‌عامل‌هایی اشاره کرد که با زبان کنترل شوند یا دستگاه‌هایی که در کسری از ثانیه مالکیت یک دستگاه یا گجت را به دیگری انتقال دهند.

 

نوشته تنظیم خودکار روشنایی تصویر با فناوری جدید مایکروسافت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow