تگرگ؛ تهدیدی جدی برای مزارع خورشیدی در عصر تغییرات اقلیمی

افزایش فراوانی طوفان‌ها در اثر تغییرات اقلیمی، صنایع مختلف، از جمله صنعت انرژی خورشیدی را با چالش‌های جدیدی روبرو کرده است. یکی از این چالش‌ها، افزایش شدت و فراوانی تگرگ‌ها و در نتیجه خسارات وارده به مزارع خورشیدی است. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، در سال‌های اخیر، شاهد افزایش قابل توجهی در […] منبع خبر تگرگ؛ تهدیدی جدی برای مزارع خورشیدی در عصر تغییرات اقلیمی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  4
تگرگ؛ تهدیدی جدی برای مزارع خورشیدی در عصر تغییرات اقلیمی

افزایش فراوانی طوفان‌ها در اثر تغییرات اقلیمی، صنایع مختلف، از جمله صنعت انرژی خورشیدی را با چالش‌های جدیدی روبرو کرده است. یکی از این چالش‌ها، افزایش شدت و فراوانی تگرگ‌ها و در نتیجه خسارات وارده به مزارع خورشیدی است.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، در سال‌های اخیر، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد و اندازه تگرگ‌ها در مناطق مختلف جهان، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی بوده‌ایم. تگرگ‌های بزرگ با قطر تا ۱۰ سانتی‌متر، قادر به ایجاد خسارات گسترده بر زیرساخت‌های مختلف از جمله خودروها، گلخانه‌ها و به ویژه پنل‌های خورشیدی هستند. پنل‌های خورشیدی به دلیل طراحی ساده و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم، به عنوان یک منبع انرژی پاک و پایدار شناخته می‌شوند. با این حال، افزایش شدت پدیده‌های جوی شدید مانند تگرگ، این صنعت را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

شرکت‌های بیمه، با توجه به افزایش خسارات ناشی از تگرگ، شرایط جدیدی را برای پوشش بیمه‌ای مزارع خورشیدی تعیین کرده‌اند. بر اساس این شرایط، مالکان مزارع خورشیدی موظفند سیستم‌هایی را برای محافظت از پنل‌های خورشیدی در برابر تگرگ نصب کنند. این سیستم‌ها به پنل‌ها اجازه می‌دهند تا در صورت هشدار تگرگ، به زاویه ای تقریباً عمودی نسبت به زمین بچرخند و بدین ترتیب از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند. صنعت انرژی خورشیدی در حال تطبیق خود با این شرایط جدید است. بسیاری از مزارع خورشیدی در حال ارتقای سیستم‌های ردیابی خورشیدی خود هستند تا بتوانند در صورت لزوم، پنل‌ها را به سمت زمین بچرخانند.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر تگرگ؛ تهدیدی جدی برای مزارع خورشیدی در عصر تغییرات اقلیمی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow