جهش عجیب و چشمگیر کاربران شبکه اجتماعی بلواسکای

شبکه اجتماعی بلواسکای با جذب نیم میلیون کاربر جدید در تنها یک روز، جهشی چشمگیر داشته است و در دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی برتر به رتبه دوم صعود کرد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Appfigures، این رشد که به طور طبیعی و بدون هیچ‌گونه تبلیغی در بخش جست‌وجوی اپ استور به […] نوشته جهش عجیب و چشمگیر کاربران شبکه اجتماعی بلواسکای اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  2
جهش عجیب و چشمگیر کاربران شبکه اجتماعی بلواسکای

شبکه اجتماعی بلواسکای با جذب نیم میلیون کاربر جدید در تنها یک روز، جهشی چشمگیر داشته است و در دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی برتر به رتبه دوم صعود کرد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Appfigures، این رشد که به طور طبیعی و بدون هیچ‌گونه تبلیغی در بخش جست‌وجوی اپ استور به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد که بلواسکای تنها در طول یک هفته از رتبه ۱۸۱ به این جایگاه رسید و اکنون نیز در جمع ۵ اپلیکیشن برتر در اپ استور ایالات متحده قرار دارد.

این روند رو به رشد تنها به ایالات متحده محدود نمی‌شود. بسیاری از کشورها نیز شاهد افزایش چند هزارتایی در دانلودهای این اپلیکیشن نسبت به هفته گذشته بوده‌اند. شبکه اجتماعی بلواسکای اکنون در کشورهایی مانند: ژاپن، تایلند و تایوان رتبه اول، در هنگ کنگ رتبه دوم، در کانادا و کره جنوبی رتبه چهارم و در سنگاپور رتبه هشتم را دارد.

اگرچه داده‌های مربوط به رشد بلواسکای در گوگل پلی با کمی تأخیر منتشر می‌شود، اما نتایج اولیه نشان می‌دهد که این اپلیکیشن در این پلتفرم نیز به سرعت در حال محبوبیت بوده و از رتبه ۱۰۰ در اندروید به رتبه ۵ ارتقا یافته است.

شرکت Appfigures، رشد چشمگیر بلواسکای را تأیید کرده است، اگرچه هنوز نمی‌تواند نیم میلیون کاربر جدید ادعایی بلواسکای در یک روز را به طور دقیق تأیید کند.

هر چند این شرکت تخمین زده است که در روز پنجشنبه، ۱۹۷ هزار نصب جدید در اپ استور انجام شده است، که نسبت به ۳۴۰۰ نصب در روز قبل، افزایش چشمگیری می‌باشد.

بیشترین سهم این نصب‌ها با ۸۰ هزار نصب (40 درصد) به ایالات متحده تعلق دارد و ژاپن نیز با ۵۳ هزار نصب (27 درصد) در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر این، دانلودها در حدود ۹۰ کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

شبکه اجتماعی بلواسکای جزو ۵ اپلیکیشن برتر دنیا شد

دلایل اصلی این رشد را می‌توان در چند عامل زیر جست‌وجو کرد:

  • تغییرات در سیاست‌های بلاک کردن ایکس: نارضایتی کاربران از تغییر سیاست‌های بلاک کردن در ایکس، یکی از دلایل اصلی مهاجرت آنها به بلواسکای است. با این تغییر، پست‌های حساب‌های عمومی برای افرادی که حتی بلاک شده‌اند هم قابل دیدن است. این موضوع، به ویژه برای کاربرانی که با آزار و اذیت آنلاین مواجه هستند، بسیار نگران‌کننده می‌باشد.
  • اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران با شرکت‌های هوش مصنوعی: به‌روزرسانی اخیر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی ایکس، به این شرکت اجازه می‌دهد تا داده‌های کاربران را با شرکت‌های توسعه‌دهنده مدل‌های هوش مصنوعی به اشتراک بگذارد. این موضوع نگرانی‌های جدی درباره حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است.

این تغییرات در ایکس، باعث شده است تا بسیاری از کاربران به دنبال جایگزین‌های امن‌تر و خصوصی‌تر باشند و بلواسکای به عنوان یکی از این گزینه‌ها، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

پلتفرم ایکس امکان دارد هنوز از تأثیرات ممنوعیت قبلی در برزیل رنج ببرد. اگرچه این ممنوعیت برداشته شده است، اما بسیاری از کاربران فعال برزیلی به پلتفرم رقیب، یعنی شبکه اجتماعی بلواسکای، مهاجرت کرده‌اند و به احتمال زیاد دنبال‌کنندگان خود را نیز با خود آورده‌اند.

با وجود این، پلتفرم ایکس هنوز به طور قابل توجهی تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته است و بین سه‌شنبه تا پنج‌شنبه حدود ۱۷ هزار بار دانلود شده است. اما این پلتفرم دیگر در صدر جدول محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آمریکا نیست و به رتبه ۲۹ سقوط کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ایکس روند نزولی آرامی را تجربه می‌کند، اما این روند با کاهش کلی محبوبیت اپلیکیشن‌های خبری در فروشگاه اپل هم‌خوانی دارد.

از سوی دیگر، مشکلات مدیریتی اخیر در Threads، از جمله مسدودسازی بی‌دلیل حساب کاربران و کاهش رتبه پست‌ها، ممکن است به سود بلواسکای تمام شده باشد. متا، مالک Threads، بخشی از این مشکلات را به نرم‌افزار داخلی تیم مدیریت محتوا نسبت داده است.

نوشته جهش عجیب و چشمگیر کاربران شبکه اجتماعی بلواسکای اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow