جِمینای دستیار هوشمند جدید گوگل با ویژگی‌های جدید زندگی را آسان‌تر می‌کند

شرکت گوگل روز سه‌شنبه از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی رونمایی کرد که به دستگاه‌های اندرویدی افزوده خواهد شد. این اقدام با هدف عرضه دستیار هوشمند جِمینای به دستگاه‌های سازگار انجام شده و نشان می‌دهد گوگل قصد دارد پیش از اپل، هوش مصنوعی خود را در دسترس کاربران قرار دهد. اپل نیز قرار است اواخر امسال […] منبع خبر جِمینای دستیار هوشمند جدید گوگل با ویژگی‌های جدید زندگی را آسان‌تر می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  2
جِمینای دستیار هوشمند جدید گوگل با ویژگی‌های جدید زندگی را آسان‌تر می‌کند

شرکت گوگل روز سه‌شنبه از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی رونمایی کرد که به دستگاه‌های اندرویدی افزوده خواهد شد. این اقدام با هدف عرضه دستیار هوشمند جِمینای به دستگاه‌های سازگار انجام شده و نشان می‌دهد گوگل قصد دارد پیش از اپل، هوش مصنوعی خود را در دسترس کاربران قرار دهد. اپل نیز قرار است اواخر امسال هوش مصنوعی خود را در محصولات آیفون، مک و آی‌پد عرضه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، گوگل اگرچه از بخش سخت‌افزار خود درآمد قابل توجهی کسب نمی‌کند، اما ویژگی‌های جدید اندروید می‌توانند از طریق برنامه اشتراک هوش مصنوعی جِمینی، درآمدزایی جدیدی را برای شرکت رقم بزنند. سامر سامات، رئیس اکوسیستم اندروید، در پستی وبلاگی اعلام کرد: «ما تجربه تعامل با دستیار هوشمند را به‌طور کامل با جِمینای بازطراحی کرده‌ایم؛ بنابراین، می‌توانید به‌طور طبیعی و همانند گفتگو با یک انسان با آن ارتباط برقرار کنید. جِمینی قادر است منظور شما را درک کند، روند فکریتان را دنبال کند و حتی وظایف پیچیده را انجام دهد.»

سامات ادامه داد: «از امروز، می‌توانید پوشش جِمینای را بر روی هر برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستید فراخوانی کنید و در مورد محتوای نمایشگر سوال بپرسید.» گوگل اعلام کرده است که این قابلیت در صدها مدل گوشی از ده‌ها تولیدکننده مختلف در دسترس خواهد بود.

گوگل پیش از این نیز برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی را در سیستم‌عامل اندروید ارائه کرده بود، اما امسال تمرکز اصلی بر قابلیت‌های جدیدی است که توسط مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی، مستقر بر روی دستگاه‌ها، تقویت می‌شوند. یکی از مثال‌های ارائه شده توسط گوگل، آپلود عکسی از یک برنامه کنسرت توسط کاربر و پرسیدن از جِمینی درباره امکان خالی بودن تقویم است. جِمینی در پاسخ، تقویم گوگل کاربر را بررسی کرده و در صورت وجود زمان آزاد، پیشنهاد ایجاد یادآوری برای بررسی قیمت بلیت‌ها را می‌دهد.

این دستیار هوشمند همچنین قادر است با استفاده از اطلاعات موجود در سایر برنامه‌های گوگل، وظایف مختلفی را انجام دهد. به عنوان مثال، جِمینای می‌تواند بر اساس ایمیل مربی شخصی، یک برنامه تمرینی روزانه ایجاد کند یا از رزومه موجود در گوگل درایو برای نگارش یک بیوگرافی کاری استفاده نماید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از جِمینای بخواهند که یک ایمیل بنویسد و حتی تصویری مرتبط با متن ایمیل، مانند تصویر یک کیک فضایی، ایجاد کند. در یوتیوب نیز، جِمینای قادر است به سوالات کاربران درباره محتوای ویدیوها پاسخ دهد.

همچنین، کاربران می‌توانند در مورد محتوای نمایشگر در سایر برنامه‌ها مانند نقشه‌ها، پروازها و جیمیل نیز از جِمینای سوال بپرسند. گوگل اعلام کرده است که در حال توسعه پشتیبانی از افزونه‌های شخص ثالث است تا توسعه‌دهندگان بتوانند این قابلیت را به برنامه‌های خود اضافه کنند.

دستیار جِمینای دارای طیف گسترده‌ای از صداها است و کاربران می‌توانند از طریق ویژگی «Gemini Live» که امکان گفتگوی طبیعی و انسانی را فراهم می‌کند، با آن تعامل برقرار کنند. این ویژگی در ابتدا برای دستگاه‌های منتخب و مشترکین برنامه Gemini Advanced گوگل در دسترس خواهد بود. گوگل همچنین نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیکسل خود را معرفی کرده که شامل مدل‌های Pixel 9، Pixel 9 Pro، Pixel 9 Pro XL و Pixel 9 Pro Fold می‌شود. این گوشی‌ها با ویژگی‌های هوش مصنوعی جِمینی عرضه می‌شوند.

سری پیکسل 9 دارای دوربین ارتقا یافته، صفحه نمایش روشن‌تر و پردازنده قدرتمند Tensor G4 گوگل است. همچنین، این گوشی‌ها به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده‌اند که برای اجرای روان برنامه‌های هوش مصنوعی ضروری است. گوگل اعلام کرده است که مقدار رم نقش مهمی در تعیین توانایی یک گوشی برای اجرای هوش مصنوعی دارد. در مقابل، تنها آیفون‌های رده بالای سال ۲۰۲۳ قادر به اجرای اپل اینتلیجنس هستند که به دلیل مقدار کمتر رم در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون است.

 

منبع خبر جِمینای دستیار هوشمند جدید گوگل با ویژگی‌های جدید زندگی را آسان‌تر می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow