حجم معاملات ETF بیت کوین به کمترین میزان در ۶ ماهه نخست سال رسید

حجم معاملات ETF بیت کوین کاهش چشمگیری یافته و به کمترین میزان خود از اوایل فوریه به این سو رسیده است. به‌گزارش تک‌ناک، روز دوشنبه حجم معاملات صندوق‌های قابل‌معامله‌ی بیت کوین با افتی درخورتوجه به ۷۷۹/۸۷ میلیون دلار رسید که درمقایسه‌با اوج ۵/۲۴ میلیارد دلاری آن در ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، افت چشمگیری را نشان... نوشته حجم معاملات ETF بیت کوین به کمترین میزان در ۶ ماهه نخست سال رسید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
حجم معاملات ETF بیت کوین به کمترین میزان در ۶ ماهه نخست سال رسید

حجم معاملات ETF بیت کوین کاهش چشمگیری یافته و به کمترین میزان خود از اوایل فوریه به این سو رسیده است.

به‌گزارش تک‌ناک، روز دوشنبه حجم معاملات صندوق‌های قابل‌معامله‌ی بیت کوین با افتی درخورتوجه به ۷۷۹/۸۷ میلیون دلار رسید که درمقایسه‌با اوج ۵/۲۴ میلیارد دلاری آن در ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، افت چشمگیری را نشان می‌دهد.

به‌نقل از کریپتودنس، یکی از تحلیلگران شاغل در مؤسسه‌ی سوفا (Sofa.org) مدعی است که افت حجم معاملات را می‌توان ناشی از دو دلیل دانست:

  • کاهش علاقه به خریدوفروش واحدهای ETF بیت کوین
  • عوامل فصلی همچون تعطیلات تابستانی

علاوه‌براین، نگرانی سرمایه‌گذاران از اقدامات آتی فدرال رزرو درباره‌ی کاهش یا تثبیت نرخ بهره به افت معاملات در ETFها دامن زده است.

افت حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله بیت کوین

بااین‌حال، صندوق‌های قابل‌معامله‌ی مبتنی‌بر بیت کوین با وجود کاهش حجم معاملات با جریان ورودی سرمایه ۶۱/۹۸ میلیون دلاری مواجه شده‌اند. دراین‌میان، صندوق‌های متعلق به دو شرکت بلک‌راک و فیدلیتی بیش از دیگر صندوق‌ها سود ساخته‌اند.

درمقابل، صندوق‌های قابل‌معامله‌ی مبتنی‌بر اتریوم با افت هم‌زمان حجم معاملات و خروج سرمایه مواجه شده‌اند که بیش از همه مشکلات مربوط به صندوق شرکت گری‌اسکیل به این وضعیت دامن زده است.

تحلیلگران بر این باورند که بی‌اعتمادی به چهارچوب‌های مقرراتی مرتبط با سهام‌گذاری (سپرده‌گذاری رمزارزی) و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی راه‌اندازی ETF سولانا بیش از همه بر افت حجم معاملات صندوق‌های قابل‌معامله اثر گذاشته است.

با تثبیت قیمت بیت کوین در محدوده‌ی ۶۰ هزار دلار، احتمالاً موجی تازه از خریداران روانه‌ی بازار رمزارزها می‌شوند. جهت‌گیری بازار در هفته‌های آتی می‌تواند شاخصی مهم برای تخمین عملکرد ETFها باشد.

نوشته حجم معاملات ETF بیت کوین به کمترین میزان در ۶ ماهه نخست سال رسید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow