خالق لینوکس: ۹۰ درصد هوش مصنوعی، بازاریابی است و تنها ۱۰ درصد واقعیت

لینوس توروالدز، خالق لینوکس، در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد که هوش مصنوعی ترکیبی از ۹۰ درصد بازاریابی و ۱۰ درصد واقعیت است. به‌گزارش تک‌ناک، لینوس توروالدز، توسعه‌دهنده اصلی لینوکس، در حاشیه نشست Open Source درباره وضعیت کنونی صنعت هوش مصنوعی (AI) دیدگاه‌هایی انتقادی و بی‌پرده ارائه داد. توروالدز که به‌خاطر نظرات تند و صریحش در‌زمینه […] نوشته خالق لینوکس: ۹۰ درصد هوش مصنوعی، بازاریابی است و تنها ۱۰ درصد واقعیت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ آبان , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  1
خالق لینوکس: ۹۰ درصد هوش مصنوعی، بازاریابی است و تنها ۱۰ درصد واقعیت

لینوس توروالدز، خالق لینوکس، در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد که هوش مصنوعی ترکیبی از ۹۰ درصد بازاریابی و ۱۰ درصد واقعیت است.

به‌گزارش تک‌ناک، لینوس توروالدز، توسعه‌دهنده اصلی لینوکس، در حاشیه نشست Open Source درباره وضعیت کنونی صنعت هوش مصنوعی (AI) دیدگاه‌هایی انتقادی و بی‌پرده ارائه داد. توروالدز که به‌خاطر نظرات تند و صریحش در‌زمینه فناوری مشهور است، در مصاحبه‌ای با TFiR وضعیت کنونی AI را با حالتی بدبینانه به‌عنوان «۹۰ درصد بازاریابی و تنها ۱۰ درصد واقعیت» توصیف کرد.

در این مصاحبه، توروالدز با وجود تمایل به مشاهده پتانسیل‌های هوش مصنوعی، تأکید کرد که تبلیغات اغراق‌آمیز این صنعت، مانعی بر سر راه رشد و درک واقعی AI است. وی با حالتی انتقادی اذعان کرد:

به نظرم هوش مصنوعی واقعاً جالب است و به تغییرات جهانی منجر خواهد شد؛ اما از این چرخه تبلیغاتی بیزارم و تمایلی به حضور در آن ندارم.

وی در ادامه مکانیزم مقابله خود با این وضعیت را چنین توصیف کرد:

رویکرد من به هوش مصنوعی این است که فعلاً اساساً آن را نادیده بگیرم؛ چون به نظرم کل صنعت فناوری حول محور AI در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار گرفته است.

نظرات توروالدز در زمینه هوش مصنوعی

چشم‌انداز تغییر در افق پنج‌ساله

تامزهاردور می‌نویسد که توروالدز به تغییرات آینده نیز اشاره و اظهار کرد که در پنج سال آینده، صنعت AI هوش مصنوعی دچار تحولاتی خواهد شد که در آن زمان، هوش مصنوعی در کاربردهای روزمره و بارهای کاری واقعی استفاده خواهد شد. وی با یادآوری اینکه این نخستین بار نیست که چهره‌ای بزرگ در صنعت فناوری درباره اعتبار AI تردید دارد، به انتقادات اخیر مدیرعامل بایدو نیز اشاره کرد. رابین لی، مدیرعامل بایدو، پیش‌تر اعلام کرده بود که حباب AI در شرف ترکیدن است و تنها ۱ درصد از شرکت‌ها پس‌از این ترکیدن، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

ویژگی‌های مثبت هوش مصنوعی به روایت توروالدز

در پایان، توروالدز برخی از ویژگی‌های کنونی هوش مصنوعی را تأیید کرد. وی به ChatGPT به‌عنوان ابزاری برای ارائه نمایش‌های جذاب اشاره کرد و گفت که AI در زمینه‌های متعددی از جمله طراحی گرافیک بسیار استفاده می‌شود. با‌این‌حال، او همچنان از تبلیغات اغراق‌آمیز صنعت AI ناراضی بود و با کنایه افزود: «ولی واقعاً از این چرخه تبلیغاتی متنفرم.»

توروالدز در این اظهارات به علاقه‌مندان فناوری توصیه کرد که روندهای اغراق‌آمیز تبلیغاتی را نادیده بگیرند و بیشتر به جنبه‌های واقعی و قالیت‌های فناوری جدید توجه کنند؛ درست مانند رویکرد خود وی که تمرکز بر واقعیت و جذابیت‌های اصلی صنعت فناوری را ترجیح می‌دهد.

نوشته خالق لینوکس: ۹۰ درصد هوش مصنوعی، بازاریابی است و تنها ۱۰ درصد واقعیت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow