داسونگ جدیدترین مانیتور رنگی E-Ink گران‌قیمت خود را معرفی کرد

شرکت داسونگ مدل جدید مانیتور رنگی E-Ink خود به نام Paperlike Color را رونمایی کرد. این مانیتور صفحه‌نمایش رنگی Kaleido 3 دارد و قیمتش ۸۴۹ دلار است. به‌گزارش تک‌ناک،‌ مانیتور رنگی E-Ink جدید شرکت داسونگ معرفی شد. این مانیتور Paperlike Color نام دارد و ممکن است شبیه تبلت یادداشت‌برداری الکترونیکی به‌نظر برسد؛ اما در‌واقع مانیتوری... نوشته داسونگ جدیدترین مانیتور رنگی E-Ink گران‌قیمت خود را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
داسونگ جدیدترین مانیتور رنگی E-Ink گران‌قیمت خود را معرفی کرد

شرکت داسونگ مدل جدید مانیتور رنگی E-Ink خود به نام Paperlike Color را رونمایی کرد. این مانیتور صفحه‌نمایش رنگی Kaleido 3 دارد و قیمتش ۸۴۹ دلار است.

به‌گزارش تک‌ناک،‌ مانیتور رنگی E-Ink جدید شرکت داسونگ معرفی شد. این مانیتور Paperlike Color نام دارد و ممکن است شبیه تبلت یادداشت‌برداری الکترونیکی به‌نظر برسد؛ اما در‌واقع مانیتوری قابل‌حمل با صفحه‌نمایش رنگی ۱۲ اینچی E-Ink و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است.

برای افرادی که دورکاری می‌کنند، Paperlike Color می‌تواند فضای نمایشگر اضافی برای لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند فراهم کند یا پنل بازتابنده‌ی کاغذ الکترونیکی آن می‌تواند جایگزینی برای خیره‌شدن به مانیتور LCD برای ساعت‌های متمادی باشد و در‌نتیجه، خستگی چشم را کاهش دهد.

ورج می‌نویسد که Paperlike Color دومین نمایشگر اختصاصی داسونگ است که از صفحه‌نمایش رنگی E-Ink Kaleido 3 بهره می‌برد و پس از نسخه‌ی دسکتاپ ۲۵/۳ اینچی روانه‌ی بازار شده است که سپتامبر گذشته عرضه شد. نسخه‌ی دسکتاپ با قیمت ۱,۶۴۹ دلار و نسخه‌ی قابل‌حمل جدید با قیمت ۸۴۹ دلار دردسترس است.

تکنولوژی نمایشگر Kaleido با اعمال فیلتر رنگی روی پنل سیاه‌و‌سفید E-Ink کار می‌کند؛ اما این رویکرد محدودیت‌هایی دارد. در حالت سیاه‌و‌سفید، صفحه‌نمایش‌های E-Ink Kaleido 3 رزولوشن ۳۰۰ پیکسل‌براینچ دارند؛ اما در حالت رنگی، این رزولوشن به ۱۵۰ پیکسل‌براینچ کاهش می‌یابد. علاوه‌بر‌این، فناوری Kaleido 3 در‌مقایسه‌با میلیون‌ها رنگی که صفحه‌نمایش‌های LCD یا OLED می‌توانند نمایش دهند، فقط ۴,۰۹۶ رنگ را نمایش می‌دهد.

جذاب‌ترین دلیل برای استفاده از مانیتور E-Ink این است که به‌جای انتشار نور خود، نور محیط را منعکس می‌کند. این می‌تواند تمرکز را برای مدت طولانی‌تر آسان‌تر کند؛ به‌همین‌دلیل، دستگاه‌های مخصوص خواندن مانند آمازون کیندل همچنان بسیار محبوب هستند. بااین‌همه، Paperlike Color نیز به‌لطف نور پس‌زمینه‌ی خنثی اختیاری که صفحه را روشن می‌کند، می‌تواند در تاریکی استفاده شود.

مانیتور قابل حمل رنگی E Ink شرکت داسونگ

ویژگی‌های دیگر مانیتور رنگی E-Ink جدید داسونگ شامل صفحه‌ی لمسی و دکمه‌های فیزیکی روی قاب برای تنظیمات مختلف نمایشگر و فناوری Turbo Refresh این شرکت است که نرخ نوسازی پنل E-Ink را افزایش می‌دهد تا کاربران بتوانند ویدئوها را روی آن تماشا کنند.

به‌لطف بدنه‌ی ساخته‌شده از آلومینیوم CNC حک‌شده، مانیتور قابل‌حمل Paperlike Color فقط ۴۳۹ گرم وزن دارد که سبک‌تر از هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد ایر است.

بزرگ‌ترین ضعف مانیتور مذکور قیمت ۸۴۹ دلاری آن محسوب می‌شود که گران‌تر از هر دو مدل آیپد ایر است. این مانیتور از باتری قابل‌شارژ بی‌بهره است و این یعنی باید از‌طریق کابل USB-C به دستگاهتان متصل شود. همین مسئله استفاده از آن را محدود می‌کند و برخلاف ظاهرش، به‌عنوان تبلت مستقل عمل نمی‌کند.

نوشته داسونگ جدیدترین مانیتور رنگی E-Ink گران‌قیمت خود را معرفی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow