دریافت اعتباری مالی جدید توسط OpenAI و افزایش سرمایه‌گذاری

شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده مدل زبانی قدرتمند ChatGPT، روز پنجشنبه اعلام کرد که موفق به اخذ خط اعتباری چرخشی به ارزش چهار میلیارد دلار شده است. این خبر در پی دور سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری این شرکت در روز قبل منتشر شد و موقعیت OpenAI را به‌عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های خصوصی جهان مستحکم‌تر کرد. به […] منبع خبر دریافت اعتباری مالی جدید توسط OpenAI و افزایش سرمایه‌گذاری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
دریافت اعتباری مالی جدید توسط OpenAI و افزایش سرمایه‌گذاری

شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده مدل زبانی قدرتمند ChatGPT، روز پنجشنبه اعلام کرد که موفق به اخذ خط اعتباری چرخشی به ارزش چهار میلیارد دلار شده است. این خبر در پی دور سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری این شرکت در روز قبل منتشر شد و موقعیت OpenAI را به‌عنوان یکی از ارزشمندترین شرکت‌های خصوصی جهان مستحکم‌تر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، با تسهیلات اعتباری جدید، نقدینگی OpenAI به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته و این شرکت قادر خواهد بود تا ظرفیت‌های محاسباتی گسترده‌ای، از جمله تراشه‌های پیشرفته Nvidia، را برای رقابت با غول‌های فناوری همچون گوگل خریداری نماید.

سارا فریر، مدیر مالی OpenAI، در این خصوص اظهار داشت: “این خط اعتباری، ترازنامه مالی ما را تقویت کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری برای بهره‌برداری از فرصت‌های رشد آتی فراهم می‌آورد. OpenAI که در کانون توجه حوزه هوش مصنوعی مولد قرار دارد، روز چهارشنبه موفق به جذب سرمایه‌گذاری جدیدی به ارزش تقریبی ۱۵۷ میلیارد دلار شد. سرمایه‌گذاران شناخته‌شده‌ای همچون Thrive Capital و Khosla Ventures در این دور سرمایه‌گذاری شرکت کردند. همچنین، مایکروسافت به‌عنوان بزرگترین حامی شرکتی و شرکت Nvidia به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید به این دور سرمایه‌گذاری پیوستند.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری جدید به صورت اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام صورت گرفته است و تبدیل این اوراق به سهام منوط به تحقق تغییرات ساختاری در شرکت و تبدیل آن به یک شرکت با سوددهی و حذف محدودیت بازده برای سرمایه‌گذاران است. این رویداد مهم سرمایه‌گذاری همزمان با تغییرات مدیریتی در OpenAI صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به استعفای ناگهانی میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، در هفته گذشته اشاره کرد. با این حال، این تغییرات تأثیر منفی بر اشتیاق سرمایه‌گذاران نداشته و آنها همچنان بر اساس پیش‌بینی‌های سام آلتمن، مدیرعامل شرکت، انتظار رشد چشمگیری را دارند.

بر اساس گزارش‌ها، OpenAI در سال جاری به درآمد ۳.۶ میلیارد دلاری دست خواهد یافت، هرچند که زیان‌های آن نیز به بیش از ۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده، درآمد آن به ۱۱.۶ میلیارد دلار افزایش یابد. همچنین، OpenAI به شرکت Thrive Capital پیشنهاد ویژه‌ای ارائه داده است که به موجب آن، این شرکت می‌تواند در سال آینده و با همان ارزش‌گذاری، یک میلیارد دلار دیگر در OpenAI سرمایه‌گذاری کند، به شرط آنکه این شرکت به اهداف درآمدی خود دست یابد.

منبع خبر دریافت اعتباری مالی جدید توسط OpenAI و افزایش سرمایه‌گذاری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow