دست رد اپلیکیشن طراحی Procreate به هوش مصنوعی مولد تصویر

اپلیکیشن محبوب طراحی Procreate که بسیاری از طراحان گرافیک از آن استفاده می‌کنند، تصمیم گرفته است که به هوش مصنوعی مولد تصویر (Generative AI) پشت کند. این شرکت اعلام کرده که هرگز این فناوری را به محصولات خود اضافه نخواهد کرد. به گزارش سرویس فناروی تک ناک؛ شرکت Procreate در وب‌سایت خود اعلام کرد اگرچه... نوشته دست رد اپلیکیشن طراحی Procreate به هوش مصنوعی مولد تصویر اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
دست رد اپلیکیشن طراحی Procreate به هوش مصنوعی مولد تصویر

اپلیکیشن محبوب طراحی Procreate که بسیاری از طراحان گرافیک از آن استفاده می‌کنند، تصمیم گرفته است که به هوش مصنوعی مولد تصویر (Generative AI) پشت کند. این شرکت اعلام کرده که هرگز این فناوری را به محصولات خود اضافه نخواهد کرد.

به گزارش سرویس فناروی تک ناک؛ شرکت Procreate در وب‌سایت خود اعلام کرد اگرچه “یادگیری ماشینی” یک تکنولوژی قدرتمند است، اما مسیر فعلیِ هوش مصنوعی مولد تصویر برای پلتفرم آن‌ها مناسب نیست.

این شرکت تاکید داشت که به دنبال پیروی از تکنولوژی‌ای که خلاقیت انسان را تهدید می کند نیست؛ حتی اگر این کار باعث شود از قافله عقب بماند.

جیمز کودا، مدیرعامل Procreate در ویدیویی که دوشنبه گذشته در X منتشر شد، موضع بسیار قاطعانه‌تری علیه این تکنولوژی اتخاذ کرد.کودا در این ویدیو به شدت از هوش مصنوعی مولد تصویر انتقاد کرد و گفت: «ما هرگز به سراغ این تکنولوژی نمی‌رویم. خلاقیت ساخته می‌شود، تولید نمی‌شود.»

وی افزود: من به غایت از هوش مصنوعی مولد تنفر دارم. اتفاقاتی که در این صنعت می افتد و آنچه که برخی هنرمندان انجام می دهند را دوست ندارم. هیچگاه هیچ نوع هوش مصنوعی مولدی را در محصولات خود معرفی نمی کنیم. محصولات ما فقط با ایده هایی که انسانها خالقشان هستند طراحی و توسعه می یابد.

این تصمیم Procreate با استقبال گسترده هنرمندان دیجیتال روبرو شده است. بسیاری از آن‌ها نگران هستند که هوش مصنوعی مولد بتواند جایگزین خلاقیت انسان شود و به هنر اصیل آسیب بزند.

این تصمیم Procreate با استقبال گسترده هنرمندان دیجیتال روبرو شده است. بسیاری از آن‌ها نگران هستند که هوش مصنوعی مولد بتواند جایگزین خلاقیت انسان شود و به هنر اصیل آسیب بزند.

برای مثال، پس از واکنش منفی کاربران در سال ۲۰۲۲، اپلیکیشن طراحی Clip Studio Paint از انتشار ابزار تولید تصویر خود صرفنظر کرد.

در مقابل، شرکت‌هایی مانند Adobe، سازنده نرم‌افزار محبوب فتوشاپ، مشغول اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به محصولات خود هستند. موضوعی که نگرانی بسیاری از طراحان را به همراه داشته است.

به علاوه، ادوبی به تازگی به دلیل به روز رسانی شرایط خدمات خود که به نظر می‌رسید مجوز آموزش مدل‌های هوش مصنوعی روی محتوای کاربران را می‌داد، مورد انتقاد قرار گرفت. این شرکت بعداً مجبور به شفاف‌سازی شد و اعلام کرد که مدل‌های هوش مصنوعی‌اش را روی محتوای کاربران آموزش نمی‌دهد.

در دوره ای که سکوهای هنری دیجیتال از چپ و راست به سمت هوش مصنوعی روی می آورند، دیدن این حقیقت که یک برنامه محبوب مردمی علیه این حرکت رفتار می کند بسیار جالب توجه است. با توجه به استقبال گسترده هنرمندان و طراحان از اعلامیه Procreate، باید دید آیا شرکت‌های دیگر نیز از این رویه پیروی خواهند کرد.

مدیر Procreate با توجه به جریان به وجود آمده در میان هنرمندان و بالا گرفتن اعتراضات افزود: ما دقیقاً نمی‌دانیم که این داستان به کجا می‌رسد و چه پایانی دارد. اما معتقدیم که با حمایت از خلاقیت انسان، در مسیر درستی قرار داریم.

نوشته دست رد اپلیکیشن طراحی Procreate به هوش مصنوعی مولد تصویر اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow