دلیل کاهش عملکرد پردازنده تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL مشخص شد

پردازنده‌ی تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL گوگل عملکرد خود را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی سیستم خنک‌کننده‌ی ضعیف آن است. به‌گزارش تک‌ناک، مدیران گوگل از نسل جدید پردازنده‌ی تنسور G4 که در تمامی مدل‌های جدید پیکسل ۹ به‌کار رفته است، به‌دلیل بهبود عملکرد خام و هوش مصنوعی همراه با بهره‌وری انرژی... نوشته دلیل کاهش عملکرد پردازنده تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL مشخص شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
دلیل کاهش عملکرد پردازنده تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL مشخص شد

پردازنده‌ی تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL گوگل عملکرد خود را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی سیستم خنک‌کننده‌ی ضعیف آن است.

به‌گزارش تک‌ناک، مدیران گوگل از نسل جدید پردازنده‌ی تنسور G4 که در تمامی مدل‌های جدید پیکسل ۹ به‌کار رفته است، به‌دلیل بهبود عملکرد خام و هوش مصنوعی همراه با بهره‌وری انرژی عالی تمجید کردند. با‌این‌حال، این ویژگی‌ها در جدیدترین آزمایش استرس روی پیکسل ۹ پرو XL مشخص نشد؛ زیرا تراشه‌ی اختصاصی گوگل تا ۵۰ درصد نهایت عملکردش کاهش یافت.

Wccftech می‌نویسد که در رویداد پیکسل ۹ گوگل، مشخص شد که به‌جز مدل پایه، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL و پیکسل ۹ پرو فولد به محفظه‌ی بخار مجهز شده‌اند که به کنترل حرارت تنسور G4 و بهبود عملکرد کمک می‌کند. با‌توجه‌به اینکه پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو هنگام اجرای آزمایش‌های استرس با مشکلات جدی گرمایش مواجه بودند، این ارتقا یکی از تغییرات مهم معرفی‌شده‌ی گوگل در سال جاری بود.

آزمایشی جدید نشان می‌دهد که متأسفانه پیکسل ۹ پرو XL نمی‌تواند از گر‌م‌شدن بیش‌از‌حد تنسور G4 جلوگیری کند. آزمایش استرس نشان می‌دهد که هسته‌های قدرتمند از ۳/۱۰ به ۱/۳۲ گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف از ۱/۹۲ به ۰/۵۷ گیگاهرتز کاهش یافته‌اند.

این عملکرد ناامیدکننده‌ای برای تنسور G4 محسوب می‌شود؛ اما درباره‌ی مشکل گوشی ۱,۰۹۹ دلاری گوگل‌، چند نکته‌ی مهم را باید در نظر گرفت.

کاهش عملکرد پردازنده تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL

نخست اینکه نمی‌دانیم دمای محیطی که پیکسل ۹ پرو XL در آن آزمایش شده است، چقدر بوده است؛ زیرا این عامل تأثیر زیادی بر توانایی‌های چیپست در جلوگیری از کاهش عملکرد ناشی از گرمایش می‌گذارد. علاوه‌بر‌این، مدتی پیش گزارش دادیم که حتی دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک، چیپست ساخته‌شده با فرایند ۴ نانومتری N4P TSMC، هنگام اجرای همان آزمایش استرس روی ویوو X100 که به محفظه‌ی بخار نیز مجهز است، ۴۶ درصد از حداکثر عملکرد خود را از دست داد.

این نتایج نشان می‌دهد که آزمایش استرس طراحی شده است تا SoC‌های گوشی‌های هوشمند را به‌زانو درآورد؛ بنابراین بسیار محتمل است که حتی کارآمدترین سیلیکون نیز در‌برابر این برنامه مشکل داشته باشد. امید می‌رود که در آزمایش‌های دیگر، تنسور G4 عملکرد ضعیفی از خود نشان ندهد و در‌واقع ثابت کند که پیکسل ۹ پرو XL ارزش قیمت گران خود را دارد.

نوشته دلیل کاهش عملکرد پردازنده تنسور G4 در پیکسل ۹ پرو XL مشخص شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow