دونالد ترامپ پروژه ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد

دونالد ترامپ به تازگی از ورود خود به عرصه ارزهای دیجیتال با راه‌اندازی پروژه‌ای به نام «World Liberty Financial» خبر داده است. او در مصاحبه‌ای در پلتفرم ایکس (X) گفت: «ارز دیجیتال از آن دسته چیزهایی است که باید انجام دهیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، باید این کار را بکنم.» ترامپ این پروژه را به …

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
دونالد ترامپ پروژه ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد

دونالد ترامپ به تازگی از ورود خود به عرصه ارزهای دیجیتال با راه‌اندازی پروژه‌ای به نام «World Liberty Financial» خبر داده است. او در مصاحبه‌ای در پلتفرم ایکس (X) گفت: «ارز دیجیتال از آن دسته چیزهایی است که باید انجام دهیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، باید این کار را بکنم.»

ترامپ این پروژه را به همراه پسرانش، دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، و دو کارآفرین ارز دیجیتال، چیس هرو و زکری فولکمن، آغاز کرده است. بارون ترامپ، پسر ۱۸ ساله ترامپ که هیچ تخصص شناخته‌شده‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد، نیز به عنوان «رئیس بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)» معرفی شده است.

توکن‌های این پروژه ظاهراً بر پایه استیبل‌کوین‌های دلاری ایالات متحده بنا شده‌اند. برخی از افراد نزدیک به پروژه اعلام کرده‌اند که «World Liberty Financial» در واقع یک پلتفرم وام‌دهی و قرض‌دهی خواهد بود. بر اساس پیش‌نویس وایت‌پیپر پروژه که توسط «CoinDesk» مشاهده شده، بخش قابل توجهی از توکن‌ها در اختیار افراد داخلی پروژه قرار خواهد گرفت و تنها ۳۰ درصد از توکن‌ها از طریق فروش عمومی توزیع می‌شود که بخشی از این پول نیز به خود افراد داخلی پروژه تعلق خواهد گرفت.

در یک مصاحبه در ایکس (X Spaces)، زمانی که از ترامپ در مورد این پروژه پرسیده شد، او به نظر می‌رسید آگاهی چندانی از آن ندارد. او گفت: «این خیلی مهم است. این ارز دیجیتال است. این هوش مصنوعی است. این چیزهای دیگر است. هوش مصنوعی به توان الکتریکی عظیمی نیاز دارد، بیشتر از چیزی که من تا به حال شنیده‌ام.» او همچنین به تخصص بارون اشاره کرد و گفت که او «چهار کیف پول دارد» و این کار را به یادگیری زبانی مانند چینی تشبیه کرد.

برخی نظرات در مصاحبه نیز به ترامپ خوش‌بین نبودند. یکی از کاربران گفت: «بیایید صادق باشیم، ترامپ حتی نمی‌داند ارز دیجیتال چیست یا چرا از او خواسته شده که آن را تبلیغ کند.» برخی دیگر نیز اشاره کردند که راه‌اندازی چنین پروژه‌ای در آستانه انتخابات نادرست است.

نیک کارتر، یکی از افراد برجسته در صنعت ارز دیجیتال و حامی خودخوانده ترامپ، در پستی در ایکس نوشت: «فکر می‌کنم این پروژه واقعاً به شانس انتخاباتی ترامپ آسیب می‌زند، به ویژه اگر هک شود.»

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow