راز شیرهای آدم‌خوار تساوو با بررسی DNA موهایشان فاش شد

در اواخر قرن نوزدهم، دو شیر در منطقه تساوو کنیا، ده‌ها کارگر راه آهن را به قتل رساندند. این رویداد به یکی از مشهورترین داستان‌های آدم‌خواری شیر در تاریخ تبدیل شد. اکنون، دانشمندان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته توانسته‌اند راز این شیرهای مرگبار را فاش کنند. به گزارش ارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، محققان با […] منبع خبر راز شیرهای آدم‌خوار تساوو با بررسی DNA موهایشان فاش شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
راز شیرهای آدم‌خوار تساوو با بررسی DNA موهایشان فاش شد

در اواخر قرن نوزدهم، دو شیر در منطقه تساوو کنیا، ده‌ها کارگر راه آهن را به قتل رساندند. این رویداد به یکی از مشهورترین داستان‌های آدم‌خواری شیر در تاریخ تبدیل شد. اکنون، دانشمندان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته توانسته‌اند راز این شیرهای مرگبار را فاش کنند.

به گزارش ارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، محققان با بررسی دقیق موهایی که در دندان‌های این شیرها باقی مانده بود، توانستند رژیم غذایی متنوعی را برای آن‌ها شناسایی کنند. این شیرها نه تنها انسان شکار می‌کردند، بلکه از حیوانات دیگری مانند زرافه، کل یال‌دار، بز آبی، گنو و گورخر نیز تغذیه می‌کردند. دانشمندان با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته DNA، توانستند گونه‌های مختلف حیواناتی را که این شیرها شکار کرده بودند، شناسایی کنند. این کار با مقایسه DNA استخراج شده از موهای به جا مانده در دندان‌های شیرها با یک پایگاه داده بزرگ از DNA حیوانات مختلف انجام شد.

یکی از یافته‌های جالب این تحقیق، وجود موی گنو در میان نمونه‌ها بود. این نشان می‌دهد که این شیرها ممکن است مسافت‌های طولانی‌تری را نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد، طی کرده باشند یا اینکه گنوها در آن زمان در منطقه تساوو زندگی می‌کرده‌اند.

همچنین مشخص شد که این دو شیر خواهر و برادر بوده‌اند و احتمالاً در کنیا یا تانزانیا متولد شده‌اند. نکته جالب دیگر این است که با وجود اینکه امروزه گاومیش‌ها یکی از طعمه‌های اصلی شیرها هستند، در رژیم غذایی این شیرهای خاص، شواهد کمی از گاومیش یافت شد. با استفاده از این روش جدید، دانشمندان می‌توانند به مطالعه دقیق‌تر رژیم غذایی و رفتار حیوانات در گذشته بپردازند. این امر به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از اکوسیستم‌ها و تغییرات آن‌ها در طول زمان داشته باشیم.

این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های مدرن می‌توانند به ما کمک کنند تا به سوالات قدیمی پاسخ دهیم و درک بهتری از دنیای طبیعی به دست آوریم. همچنین، این کشف به ما یادآوری می‌کند که طبیعت همیشه پر از شگفتی است و هنوز چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد.

منبع خبر راز شیرهای آدم‌خوار تساوو با بررسی DNA موهایشان فاش شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow