ربات انسان‌نمای G1 رکورد جدیدی در پرش ایستاده ثبت کرد

ربات انسان‌نمای G1 شرکت Unitree رکورد جدیدی در پرش طولی ایستاده به ثبت رسانده و قابلیت‌های پیشرفته رباتیک در زمینه چابکی و عملکرد را به نمایش گذاشته است. به گزارش تک‌ناک، در یک ویدیو ربات G1 در حال انجام پرش طولی ایستاده‌ای به طول ۱.۴ متر دیده می‌شود، که به احتمال زیاد طولانی‌ترین پرشی است […] نوشته ربات انسان‌نمای G1 رکورد جدیدی در پرش ایستاده ثبت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ آبان , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  2
ربات انسان‌نمای G1 رکورد جدیدی در پرش ایستاده ثبت کرد

ربات انسان‌نمای G1 شرکت Unitree رکورد جدیدی در پرش طولی ایستاده به ثبت رسانده و قابلیت‌های پیشرفته رباتیک در زمینه چابکی و عملکرد را به نمایش گذاشته است.

به گزارش تک‌ناک، در یک ویدیو ربات G1 در حال انجام پرش طولی ایستاده‌ای به طول ۱.۴ متر دیده می‌شود، که به احتمال زیاد طولانی‌ترین پرشی است که تاکنون توسط یک ربات انسان‌نما با قد ۱.۳۲ متر به ثبت رسیده است.

ربات G1 این پرش را با استفاده از مفاصل پیشرفته‌ انجام می‌دهد، که دارای ۲۳ تا ۴۳ درجه آزادی هستند و تا ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. این ویدیو برخی از ویژگی‌های جدید سگ رباتیک محبوب Go2 این شرکت را نیز نشان می‌دهد.

در ماه مارس، ربات انسان‌نمای H1 V3.0 Evolution شرکت Unitree رکورد جهانی گینس را برای سریع‌ترین ربات انسان‌نمای کامل به دست آورد. آخرین به‌روزرسانی‌ها به این ربات که اولین ربات انسان‌نمای این شرکت بود، اجازه می‌دهد تا با سرعت ۷.۳۸ مایل در ساعت روی زمین صاف بدود.

ربات انسان‌نمای G1 شرکت Unitree رکورد جدیدی در پرش طولی ایستاده به ثبت رسانده است

قابلیت‌های چندمنظوره ربات انسان‌نمای G1

شرکت رباتیک Unitree که یکی از شرکت‌های نوظهور در بازار ربات‌های انسان‌نما می‌باشد، با مدل G1 خود به قیمت ۱۶۰۰۰ دلار، گام‌های مهمی برداشته است. Unitree در گذشته این ربات را برای اهداف آموزشی و تحقیقاتی یا کاربردهای صنعتی به فروش می‌رساند.

تسلا رقیب اصلی Unitree، قصد دارد زمانی که تولید انبوه ربات انسان‌نمای Optimus آغاز شود، قیمت آن را به حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در هر واحد کاهش دهد.

تمرکز قبلی شرکت Unitree روی سگ‌های رباتیک مانند Go2 و B2 بود، اما در دسامبر سال گذشته این شرکت اولین ربات انسان‌نمای دوپای خود را معرفی کرد.

ربات G1 در رقابت با رهبران صنعتی مانند: تسلا و بوستون داینامیکس، به دلیل عملکرد و مقرون‌به‌صرفه بودن، به سرعت توجهات را به خود جلب کرده است.

نسخه اولیه ربات G1 به قیمت ۹۰,۰۰۰ دلار عرضه شد، اما اکنون به یک نسخه پیشرفته‌تر و آماده تولید تبدیل شده است. مهندسان از زمان رونمایی آن در ماه می به طور فشرده کار کرده‌اند و طراحی این ربات را برای تولید انبوه بهبود داده‌اند.

این ربات اکنون دارای چهره‌ای با یک نقاب شیک است، که نسبت به طراحی قبلی بهبود یافته است و دست‌های سه انگشتی کارآمد جایگزین قسمت‌های قبلی شده‌اند. این بهبودها به همراه قابلیت‌های پیشرفته، G1 را به یک رقیب قوی در بازار ربات‌های انسان‌نما تبدیل کرده است و Unitree برای تولید انبوه در آینده نزدیک آماده می‌شود.

توانایی‌های چشمگیر

سرعت و حرکت ربات انسان‌نمای G1 در راه رفتن، دویدن آهسته، بالا رفتن از پله‌ها، رقصیدن، بلند شدن بعد از افتادن و حتی انجام حرکات کاراته بسیار جالب و سرگرم کننده است. این ربات حتی در پخش ویدیو در زمان واقعی با سرعت معمولی نیز سریع و چابک به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که ربات انسان‌نمای G1 بر ورزش و سرگرمی تمرکز دارد، در حالی که Optimus تسلا دارای اولویت‌های عملی است و وظایف کارخانه و ایمنی برای آن اهمیت بیشتری دارند و هدف آن بیش از حرکات نمایشی است.

جهش رباتیک

ربات انسان‌نمای Unitree G1 با بهبودهای قابل توجهی در عملکرد، همچنان ویژگی‌های تحسین‌برانگیز خود را حفظ می‌کند.

این ربات با قد ۱.۳۲ متر به ابعاد فشرده ۲۷ در ۱۷.۷ در ۱۱.۸ اینچ تا می‌شود تا به راحتی نگهداری شود. وزن این ربات ۳۵ کیلوگرم است.

این ربات انسان‌نما مجهز به حسگر LiDAR سه‌بعدی، دوربین عمق RealSense و مجموعه‌ای از میکروفون‌های حذف صدا است، همچنین به فرمان‌های صوتی پاسخ می‌دهد و از طریق یک بلندگوی استریو ۵ وات، بازخورد صوتی ارائه می‌کند.

طراحی زیبای این ربات شامل کابل‌کشی داخلی است تا از گیر کردن در هنگام عملیات جلوگیری کند. ربات G1 با یک باتری ۹۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سریع‌جداشونده، حدود دو ساعت استفاده در هر بار شارژ را ارائه می‌دهد و تعویض سریع باتری امکان عملیات طولانی‌تر را فراهم می‌کند.

مفاصل ربات ۲۳ درجه آزادی دارند، که حرکت چابک و سرعت راه رفتن تا ۲ متر بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌سازد. دست‌های سه‌انگشتی این ربات انسان‌نما دقت را افزایش می‌دهند و G1 را برای وظایف نیازمند دقت، مناسب می‌سازند و آن را به کاربردهای عملی در صنایع مختلف نزدیک‌تر می‌کنند.

نوشته ربات انسان‌نمای G1 رکورد جدیدی در پرش ایستاده ثبت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow