رونمایی ابزار جدید انویدیا برای تبدیل صحنه‌های سه‌بعدی به تصاویر هوش مصنوعی

ابزار AI Blueprint for 3D-Guided Generative AI انویدیا به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از صحنه‌های سه‌بعدی در نرم‌افزار Blender، تصاویر دوبعدی باکیفیت تولید کنند. به گزارش تک‌ناک، انویدیا ابزار تازه‌ای با هدف ارتقای فرایند تولید تصاویر هوش مصنوعی معرفی کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابتدا صحنه‌ای سه‌بعدی طراحی و سپس آن را […] نوشته رونمایی ابزار جدید انویدیا برای تبدیل صحنه‌های سه‌بعدی به تصاویر هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴ - 21:00
 3
رونمایی ابزار جدید انویدیا برای تبدیل صحنه‌های سه‌بعدی به تصاویر هوش مصنوعی

ابزار AI Blueprint for 3D-Guided Generative AI انویدیا به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از صحنه‌های سه‌بعدی در نرم‌افزار Blender، تصاویر دوبعدی باکیفیت تولید کنند.

به گزارش تک‌ناک، انویدیا ابزار تازه‌ای با هدف ارتقای فرایند تولید تصاویر هوش مصنوعی معرفی کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابتدا صحنه‌ای سه‌بعدی طراحی و سپس آن را به تصویری دوبعدی با استفاده از هوش مصنوعی تبدیل کنند. این ابزار که با نام نسبتاً بلند AI Blueprint for 3D-guided generative AI شناخته می‌شود، از امروز برای کامپیوترهای مجهز به کارت گرافیک RTX 4080 یا جدیدتر برای دانلود در دسترس است.

ورج می‌نویسد که با ابزار AI Blueprint for 3D-Guided انویدیا، کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی Blender، اشیائی مانند ساختمان، گیاه، حیوان یا وسیله نقلیه را در یک صحنه جای دهند. این صحنه سپس به‌عنوان مرجع برای تولید تصویر نهایی دوبعدی در اختیار موتور تولید تصویر FLUX.1 از شرکت Black Forest Lab قرار می‌گیرد. یکی از مزایای اصلی روش مذکور، امکان کنترل بیشتر روی عناصر بصری و زاویه دید نهایی تصویر است؛ چیزی که معمولاً در روش‌های مبتنی‌بر توصیف متنی به‌راحتی در دسترس نیست.

برای مثال، اگر کاربری بخواهد تصویری خاص از یک شهر شامل نوع، ارتفاع و چیدمان ساختمان‌ها، تعداد درخت‌ها یا خودروها، و زاویه دید دقیق تولید کند، با استفاده از بلندر می‌تواند نسخه‌ای ساده از آن را ایجاد کند. سپس ابزار AI Blueprint for 3D-Guided انویدیا با استفاده از این چیدمان، تصویر دوبعدی مدنظر را تولید می‌کند. نکته مهم اینکه اجسام سه‌بعدی در این روند به جزئیات زیاد نیازی ندارند؛ زیرا ابزار فقط از آن‌ها به‌عنوان نقشه و راهنمای ترکیب‌بندی استفاده می‌کند.

انویدیا درباره این ابزار گفته است که آن را در قالب «گردش کار از‌پیش‌تعریف‌شده و تنظیم‌پذیر» منتشر کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد را آسان‌تر طراحی کنند. بسته ارائه‌شده شامل مستندات گام‌به‌گام و محیطی آماده برای اجرای فرایند است.

ابزار انویدیا برای تبدیل صحنه‌های سه‌بعدی به تصاویر هوش مصنوعی

این نخستین‌باری نیست که ایده استفاده از صحنه‌های سه‌بعدی برای هدایت تولید تصاویر هوش مصنوعی مطرح می‌شود. پیش‌از این نیز ادوبی در رویداد MAX ماه اکتبر از پروژه‌ای آزمایشی به نام Project Concept پرده‌برداری کرده بود که امکان طراحی صحنه‌های سه‌بعدی با هدف ساخت تصاویر هوش مصنوعی را فراهم می‌کرد. ناگفته نماند این پروژه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و سرنوشت انتشار عمومی آن مشخص نیست.

ابزار جدید انویدیا با ترکیب قدرت مدل‌سازی سه‌بعدی و مولدهای هوش مصنوعی، گامی نوین برای ساده‌تر‌کردن تولید محتوای بصری و کاهش وابستگی به توصیف‌های متنی محسوب می‌شود.

نوشته رونمایی ابزار جدید انویدیا برای تبدیل صحنه‌های سه‌بعدی به تصاویر هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow