رییس سابق پلی‌استیشن: رقابت بر سر سخت‌افزارهای قدرتمندتر بی‌معنی است!

در حالی که تولیدکنندگان کنسول‌ها بر سر ارائه سخت‌افزارهای قدرتمندتر با یکدیگر رقابت می‌کنند، شان لیدن، رییس سابق پلی‌استیشن، این رقابت را بیهوده می‌داند. به گزارش تک‌ناک، لیدن در مصاحبه‌ای با VGC بیان کرد که تمرکز بر افزایش Teraflops، به جای ارائه محتوای نوآورانه و خلاقانه، به بن‌بست رسیده است. هر نسل از کنسول‌های بازی، […] نوشته رییس سابق پلی‌استیشن: رقابت بر سر سخت‌افزارهای قدرتمندتر بی‌معنی است! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  3
رییس سابق پلی‌استیشن: رقابت بر سر سخت‌افزارهای قدرتمندتر بی‌معنی است!

در حالی که تولیدکنندگان کنسول‌ها بر سر ارائه سخت‌افزارهای قدرتمندتر با یکدیگر رقابت می‌کنند، شان لیدن، رییس سابق پلی‌استیشن، این رقابت را بیهوده می‌داند.

به گزارش تک‌ناک، لیدن در مصاحبه‌ای با VGC بیان کرد که تمرکز بر افزایش Teraflops، به جای ارائه محتوای نوآورانه و خلاقانه، به بن‌بست رسیده است.

هر نسل از کنسول‌های بازی، جهش‌های بزرگی در گرافیک‌ها به همراه داشته است، اما به عقیده لیدن، در نسل کنونی این اتفاق کمتر قابل مشاهده است.

به عنوان نمونه، او از تکنولوژی ray tracing یاد کرد و گفت که این فناوری تنها در شرایط خاصی قابل تشخیص می‌باشد و به این دلیل، نیاز است که توسعه‌دهندگان و ناشران به جای تکیه بر قدرت سخت‌افزاری، بر خلاقیت و ایده‌های نو تمرکز کنند.

لیدن تأکید کرد:

«ما داریم سر Teraflops جنگ می‌کنیم و این مسیری نیست که باید در آن باشیم. باید روی محتوا رقابت کنیم.»

رییس سابق پلی‌استیشن رقابت بر سر سخت‌افزارهای قدرتمندتر را بی‌معنی می‌داند!

نکته جالب اینجاست که نینتندو، برخلاف پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، از این مسابقه سخت‌افزاری کنار کشیده و روی محتوا و خلاقیت تمرکز کرده است. حتی در نسل جدید Nintendo Switch 2 هم انتظار نمی‌رود که این کنسول از نظر سخت‌افزاری با PS5 یا Xbox Series X رقابت کند، اما بازی‌های نینتندو همچنان محور اصلی موفقیت این شرکت هستند.

با اینکه نظر لیدن معقول به نظر می‌رسد، هنوز به نظر نمی‌آید که سونی یا مایکروسافت از رقابت سخت‌افزاری دست بکشند و همچنان در تلاش هستند تا کنسول‌های قدرتمندتری مانند PS5 Pro و Xbox نسل جدید عرضه کنند.

نوشته رییس سابق پلی‌استیشن: رقابت بر سر سخت‌افزارهای قدرتمندتر بی‌معنی است! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow