سامسونگ ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای توسعه هوش مصنوعی خرید

سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری درخورتوجهی در زمینه‌ی توسعه هوش مصنوعی انجام دهد و با خرید تراشه AMD Instinct MI300X، زیرساخت‌هایش را تقویت کند. سامسونگ الکترونیکس ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای نیازهای هوش مصنوعی خود خریده است. این شرکت به‌تازگی آزمایش تراشه‌های گرافیکی AMD را شروع کرده است. به‌گفته‌ی غول فناوری کره‌ای، این […] نوشته سامسونگ ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای توسعه هوش مصنوعی خرید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
سامسونگ ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای توسعه هوش مصنوعی خرید

سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری درخورتوجهی در زمینه‌ی توسعه هوش مصنوعی انجام دهد و با خرید تراشه AMD Instinct MI300X، زیرساخت‌هایش را تقویت کند.

سامسونگ الکترونیکس ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای نیازهای هوش مصنوعی خود خریده است. این شرکت به‌تازگی آزمایش تراشه‌های گرافیکی AMD را شروع کرده است. به‌گفته‌ی غول فناوری کره‌ای، این تراشه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از تراشه‌های انویدیا هستند.

سامسونگ الکترونیکس مانند دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، به‌دنبال توسعه فناوری هوش مصنوعی است و برای این منظور به قدرت محاسباتی فراوانی نیاز دارد. درحالی‌که شرکت‌هایی مانند متا و xAI از تراشه‌های گرافیکی H100 انویدیا استفاده می‌کنند، سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها، تراشه AMD Instinct MI300X را انتخاب کرده است. عملکرد این تراشه‌ها در برخی از وظایف هوش مصنوعی ضعیف‌تر از H100 انویدیا است؛ اما قیمت مناسب‌تری دارند.

تراشه MI300X برای توسعه هوش مصنوعی

Wccftech می‌نویسد که هر واحد پردازشی تراشه MI300X، جدیدترین محصول پرچم‌دار خانواده‌ی Instinct AMD که در اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شد، حدود ۱۰ هزار دلار برای سامسونگ هزینه در‌بر داشته است. این تراشه با بهره‌گیری از ۱۹,۴۵۶ پردازنده‌ی جریان و ۳۰۴ واحد محاسباتی و ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ی HBM3، توان پردازشی چشمگیری برای انجام محاسبات سنگین فراهم می‌کند. با‌توجه‌به مشخصات فنی و قیمت، MI300X گزینه‌ای بسیار مناسب برای اجرای پروژه‌های بزرگ و پیچیده محسوب می‌شود. یکی از مقام‌های مسئول در صنعت نیمه‌هادی گفت:

اگرچه در آزمایش‌های اولیه عملکرد MI300X اندکی ضعیف‌تر از H100 بود، نتایج اخیر آزمایش‌های AMD از عملکرد مطلوب این تراشه حکایت می‌کند. همین امر باعث شده است تا سامسونگ الکترونیکس به MI300X علاقه‌مند شود.

تراشه‌های گرافیکی جدید به بخش تحقیقات سامسونگ ارسال شده‌اند تا در آنجا دقیق‌تر آزمایش‌ شوند. این بخش یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرفته‌ در زمینه‌ی فناوری‌های دیجیتال است. با‌این‌حال، توسعه‌ی کامل هوش مصنوعی با استفاده از این تراشه‌ها زمان‌بر خواهد بود.

ناگفته نماند که سامسونگ الکترونیکس تأمین‌کننده‌ی حافظه‌ی HBM برای تراشه‌های گرافیکی Instinct AMD بوده و اخیراً نیز حافظه‌ی HBM3E خود را برای تراشه‌های گرافیکی تیم سبز تأیید کرده است. با‌توجه‌به این همکاری نزدیک، انتظار می‌رود همکاری سامسونگ و AMD در آینده نیز ادامه یابد و حتی تقویت شود.

نوشته سامسونگ ۲۰ میلیون دلار تراشه AMD Instinct MI300X برای توسعه هوش مصنوعی خرید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow