سامسونگ One UI 7: چه انتظاراتی از اندروید 15 روی دستگاه‌های گلکسی داریم؟

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال آماده‌سازی برای عرضه نسل جدید دستگاه‌های پرچمدار خود هستند و سامسونگ نیز به زودی از سری گلکسی S25 رونمایی خواهد کرد. این گوشی‌های پیشرفته نه تنها از مشخصات و ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار خواهند بود، بلکه آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید 15 را نیز به همراه خواهند […]

۰۷ آبان , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  2
سامسونگ One UI 7: چه انتظاراتی از اندروید 15 روی دستگاه‌های گلکسی داریم؟

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال آماده‌سازی برای عرضه نسل جدید دستگاه‌های پرچمدار خود هستند و سامسونگ نیز به زودی از سری گلکسی S25 رونمایی خواهد کرد. این گوشی‌های پیشرفته نه تنها از مشخصات و ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار خواهند بود، بلکه آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید 15 را نیز به همراه خواهند داشت. در این مقاله، به بررسی انتظاراتی که از نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ بر پایه اندروید 15، یعنی One UI 7 داریم، می‌پردازیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

1. ظاهر جذاب و به‌روز شده

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در One UI 7، بازطراحی رابط کاربری است. سامسونگ قصد دارد نسخه پایدار این رابط کاربری را در سال 2025 منتشر کند و تغییرات زیادی در آن لحاظ شده است. در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، تصاویری از One UI 7 به نمایش درآمد که تغییرات قابل توجهی در مرکز کنترل، منوی برنامه‌های اخیر، و پنل اعلان‌ها را نشان می‌دهد. حتی برخی از برنامه‌ها مانند گالری، تلفن، دوربین، ضبط صدا، مخاطبین و یادداشت سامسونگ نیز دستخوش تغییرات خواهند شد.

سامسونگ One UI 7

ماه گذشته، تصویری از گلکسی S25 اولترا به صورت آنلاین منتشر شد که نمایی اولیه از One UI 7 را به نمایش گذاشت. این تصویر، با اینکه فقط یک مدل اولیه بود، نمای خوبی از مرکز کنترل جدید را به ما نشان داد. تغییرات آتی در سیستم عامل‌های جدید اوپو و وان پلاس (ColorOS 15 و OxygenOS 15) طراحی رابط کاربری را تا حدود زیادی تغییر داده و شباهت‌هایی به iOS اپل پیدا کرده‌اند. اما One UI 7 به طور مستقیم از iOS الهام نگرفته و فقط از برخی عناصر طراحی نرم افزار آیفون بهره برده است. به عنوان مثال، پنل اعلان‌ها با گوشه‌های گرد و شفافیت‌های جدیدی طراحی شده است.

2. هوش مصنوعی جدید و بهبود یافته

سامسونگ تصمیم دارد که سری گلکسی S25 را با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 الیت عرضه کند. این پردازنده جدید بهبودهای قابل توجهی در عملکرد پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و موتور پردازش عصبی (NPU) ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند بهتر و سریع‌تر از همیشه عمل کنند و Galaxy AI سامسونگ از این بهبودها بهره‌مند خواهد شد. بنابراین، می‌توانیم انتظار بازگشت ویژگی‌هایی نظیر Call Assist، Transcript Assist، Interpreter، Note Assist، Browsing Assist، Live Translate و Circle to Search و غیره را داشته باشیم.

سامسونگ One UI 7

3. بهترین نسخه One UI تا کنون؟

در یکی از گزارش‌های اخیر، بیان شده است که One UI 7 می‌تواند بزرگ‌ترین بهبود در تاریخ نرم افزار گوشی‌های سامسونگ باشد. این برند برای انتشار نسخه بتا از One UI 7 زمان بیشتری نسبت به همیشه صرف کرده است. اما این تأخیر ممکن است در نهایت به سود کاربران باشد و منجر به انتشار یک نسخه بدون باگ و بهبودهای کلی بیشتر شود. یکی از تحلیل‌گران مشهور سامسونگ با نام Ice Universe، ادعا کرده که One UI 7 بزرگ‌ترین ارتقاء در تاریخ نرم افزار سامسونگ خواهد بود. این نسخه نه تنها بهبودهای عملکردی را به همراه خواهد داشت، بلکه انیمیشن‌ها، انتقال‌ها، ثبات سیستم و نرمی عملکرد را نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

نتیجه‌گیری

با توجه به تغییرات قابل توجهی که در One UI 7 و اندروید 15 انتظار می‌رود، به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال ارائه تجربه ای تازه و بهینه برای کاربران خود است. این تغییرات به ویژه در طراحی رابط کاربری، ویژگی‌های هوش مصنوعی و بهبود عملکرد نشان دهنده تعهد این شرکت به ارتقاء کیفیت و کارایی محصولات خود است. در انتظار عرضه رسمی گلکسی S25 و One UI 7 خواهیم بود تا شاهد این تحولات باشیم و از قابلیت‌های جدید این دستگاه‌ها بهره‌مند شویم.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow