شرکت CATL از باتری جدید خودروهای هیبریدی و برقی رونمایی کرد

شرکت CATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در جهان، روز پنج‌شنبه از نوع جدیدی از باتری با هدف بهبود و افزایش برد خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) و خودروهای الکتریکی (EREV)، رونمایی کرد. به گزارش تک‌ناک، این باتری که Freevoy Super Hybrid نام دارد، به خودروهای هیبریدی این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از نیروی باتری، بدون […] نوشته شرکت CATL از باتری جدید خودروهای هیبریدی و برقی رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  2
شرکت CATL از باتری جدید خودروهای هیبریدی و برقی رونمایی کرد

شرکت CATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در جهان، روز پنج‌شنبه از نوع جدیدی از باتری با هدف بهبود و افزایش برد خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEV) و خودروهای الکتریکی (EREV)، رونمایی کرد.

به گزارش تک‌ناک، این باتری که Freevoy Super Hybrid نام دارد، به خودروهای هیبریدی این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از نیروی باتری، بدون آلایندگی به مسافت‌هایی طولانی‌تر از قبل دست پیدا کنند.

همچنین خودروهای مجهز به این باتری، چه با تکیه بر نیروی باتری یا موتور احتراقی (ICE) یا ژنراتور، قادر به سفر با تعداد توقف‌های سوخت‌گیری کمتری خواهند بود. در صورتی که باتری یا سوخت تمام شود، رانندگان می‌توانند باتری را در طول ۱۰ دقیقه شارژ و سوخت‌گیری کنند یا هر دو را انجام دهند.

شرکت CATL باتری جدید خود را به‌عنوان راه‌حلی برای چالش‌های متداول خودروهای هیبریدی معرفی کرده و گفته است که این باتری به‌ ویژه در زمان افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به خودروهای هیبریدی، مشکلات مربوط به برد ناکافی، زمان‌های طولانی شارژ و کاهش عملکرد در دماهای پایین را برطرف می‌کند.

برد یک هفته‌ای با شارژ تک‌مرحله‌ای

باتری Freevoy که برای یک هفته کامل سفرهای الکتریکی بدون نیاز به شارژ طراحی شده است، بردی برابر با ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) دارد. این در حالی است که بسیاری از هیبریدهای پلاگین فعلی تنها برای مسافت‌های روزانه بهینه‌سازی شده‌اند.

با وجود این، شرکت CATL تاکنون ظرفیت دقیق باتری Freevoy را اعلام نکرده و تأکید کرده است که برد نهایی به نوع خودرو، شرایط رانندگی و عوامل دیگر بستگی دارد.

شرکت CATL از باتری جدید برای خودروهای هیبریدی و برقی رونمایی کرد

ترکیب جدید شیمیایی برای عملکرد بهتر

یکی از ویژگی‌های متمایز باتری Freevoy، استفاده از معماری AB شرکت CATL است، که در آن باتری‌های سدیم-یونی و لیتیوم-یونی با نسبت خاصی ترکیب شده‌اند.

این ترکیب به بهبود عملکرد در دماهای پایین کمک می‌کند و برد خودرو در دماهای پایین را به میزان ۵ درصد افزایش می‌دهد. همچنین باتری جدید قابلیت تخلیه در دمای ۴۰- درجه سانتی‌گراد و شارژ در دمای ۳۰- درجه سانتی‌گراد را دارد.

فناوری شارژ فوق‌سریع باتری جدید CATL

باتری Freevoy به فناوری شارژ فوق‌سریع 4C شرکت CATL مجهز شده است، که امکان شارژ برای برد ۲۸۰ کیلومتر (۱۷۴ مایل) را در مدت ۱۰ دقیقه فراهم می‌کند.

این فناوری با استفاده از پوشش رسانای سریع یون در کاتد، گرافیت شارژ سریع و طراحی الکترودهای لایه‌بندی چند گرادیان در دستیابی به این سرعت شارژ کمک می‌کند.

بررسی چالش‌های پیش روی باتری جدید CATL

هرچند تکنولوژی Freevoy با برد الکتریکی بالا و شارژ سریع، قابل توجه به نظر می‌رسد، اما سؤالاتی درباره میزان نیاز واقعی به این مسافت‌های طولانی و هزینه‌های اضافی برای توسعه سیستم‌های پیچیده‌تر مطرح شده است.

به عنوان مثال، در حالی که برد ۲۴۹ مایلی CATL چندین برابر برد هیبریدی‌های فعلی است، بسیاری از مدل‌های ۲۰۲۳/۲۴ تنها بردی در حدود ۵۱ مایل (۸۲ کیلومتر) دارند.

استقبال خودروسازان چینی از Freevoy

شرکت CATL اعلام کرده است که باتری Freevoy در حال حاضر در مدل‌های داخلی برندهایی مانند: Li Auto، Avatr  و Deepl استفاده می‌شود و انتظار دارد تا سال آینده، بیش از ۳۰ مدل خودروی هیبریدی با این باتری به بازار عرضه شوند.

برندهای دیگری مانند: Geely، Chery، GAC و Voyah نیز قصد دارند این فناوری جدید را در محصولات خود به کار بگیرند.

باتری Freevoy به احتمال زیاد تأثیر بزرگی بر بازار خودروهای هیبریدی و الکتریکی چین خواهد داشت و این امکان را فراهم می‌آورد که با کاهش وابستگی به موتورهای احتراقی، برد خودروهای الکتریکی افزایش یابد و تجربه رانندگی پاک‌تری ارائه شود.

نوشته شرکت CATL از باتری جدید خودروهای هیبریدی و برقی رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow