شناسایی دقیق پروتئین‌های جهش یافته برای درمان سرطان

دانشمندان موفق شده‌اند روشی جدید برای درمان برخی انواع سرطان‌ها پیدا کنند که عوارض جانبی کمتری دارد. به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت رسانه فناوری تکنا، برخی سرطان‌ها به دلیل تغییری کوچک در ژن‌های سلول‌ها به وجود می‌آیند. این تغییر کوچک باعث می‌شود پروتئینی در سلول ساخته شود که به جای عملکرد طبیعی، به […] منبع خبر شناسایی دقیق پروتئین‌های جهش یافته برای درمان سرطان پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  4
شناسایی دقیق پروتئین‌های جهش یافته برای درمان سرطان

دانشمندان موفق شده‌اند روشی جدید برای درمان برخی انواع سرطان‌ها پیدا کنند که عوارض جانبی کمتری دارد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی و سلامت رسانه فناوری تکنا، برخی سرطان‌ها به دلیل تغییری کوچک در ژن‌های سلول‌ها به وجود می‌آیند. این تغییر کوچک باعث می‌شود پروتئینی در سلول ساخته شود که به جای عملکرد طبیعی، به سلول فرمان می‌دهد که به طور بی‌رویه رشد کند و به سرطان تبدیل شود. مشکل اینجاست که این پروتئین جهش‌یافته بسیار شبیه به پروتئین سالم است و داروهایی که برای از بین بردن پروتئین جهش‌یافته طراحی می‌شوند، ممکن است به سلول‌های سالم نیز آسیب برسانند.

محققان با استفاده از یک روش جدید، آنتی‌بدی‌هایی ساخته‌اند که فقط پروتئین‌های جهش‌یافته را شناسایی می‌کنند و به آن‌ها متصل می‌شوند. این آنتی‌بادی‌ها مانند نشان‌هایی هستند که به سیستم ایمنی بدن می‌گویند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. از آنجایی که این روش فقط سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد، عوارض جانبی درمان بسیار کمتر خواهد بود. این روش درمانی بسیار دقیق است و فقط سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار می‌دهد. این کشف می‌تواند منجر به توسعه داروهای جدید و موثرتر برای درمان انواع مختلف سرطان شود.

محققان با استفاده از تکنیک‌های مهندسی ژنتیک، آنتی‌بادی‌هایی را طراحی کرده‌اند که به طور دقیق پروتئین‌های جهش‌یافته را شناسایی می‌کنند. این آنتی‌بادی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط به قسمت خاصی از پروتئین جهش‌یافته متصل شوند که در پروتئین سالم وجود ندارد. این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما نتایج آن بسیار امیدوارکننده است. محققان معتقدند که این روش می‌تواند به درمان بسیاری از انواع سرطان کمک کند و زندگی بیماران سرطانی را بهبود بخشد.

منبع خبر شناسایی دقیق پروتئین‌های جهش یافته برای درمان سرطان پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow