شکایت جدید اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ

چهار سال پس از آن که شرکت اپیک گیمز (Epic Games) گوگل را به دلیل انحصار غیرقانونی فروشگاه اپلیکیشن‌ها به دادگاه کشاند و در دسامبر گذشته این پرونده را پیروز شد، اکنون دوباره از گوگل شکایت کرده است. این بار توسعه‌دهنده بازی فورت نایت، علاوه بر گوگل، سامسونگ را نیز به نقض قوانین ضد انحصار …

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
شکایت جدید اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ

چهار سال پس از آن که شرکت اپیک گیمز (Epic Games) گوگل را به دلیل انحصار غیرقانونی فروشگاه اپلیکیشن‌ها به دادگاه کشاند و در دسامبر گذشته این پرونده را پیروز شد، اکنون دوباره از گوگل شکایت کرده است. این بار توسعه‌دهنده بازی فورت نایت، علاوه بر گوگل، سامسونگ را نیز به نقض قوانین ضد انحصار متهم کرده و ادعا می‌کند که این دو شرکت با هم همکاری کرده‌اند تا فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث را تضعیف کنند.

این شکایت حول محور ویژگی«Auto Blocker» سامسونگ می‌چرخد، که به طور پیش‌فرض در گوشی‌های جدید سامسونگ فعال شده است. در حالی که این ویژگی فعال است، به صورت خودکار کاربران را از نصب اپلیکیشن‌هایی که از منابع “مجاز” نیستند، منع می‌کند؛ منابع مجاز شامل فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و سامسونگ هستند. اپیک ادعا می‌کند که هیچ فرآیندی برای رقبا جهت مجاز شدن فروشگاه‌هایشان وجود ندارد.

زمانی که اپیک گیمز در آگوست ۲۰۲۰ برای اولین بار علیه گوگل و اپل شکایت کرد، هنوز فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود را نداشت. اما اکنون این فروشگاه را دارد: در ۱۶ آگوست، «اپیک گیمز استور» را برای اندروید به صورت جهانی و برای آیفون در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرد، جایی که قانون حمایت از بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل را مجبور به پذیرش فروشگاه‌های جایگزین کرده است.

اما یک ماه قبل از آن که اپیک گیمز بتواند فروشگاه خود را راه‌اندازی کند، این شرکت ادعا می‌کند که سامسونگ ناگهان تصمیم گرفت ویژگی Auto Blocker را تقریباً به صورت پیش‌فرض فعال کند و این موضوع باعث شد نصب اپلیکیشن‌های رقابتی برای خریداران جدید گوشی‌ها دشوارتر شود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow