عرضه کامپیوترهای ارزان مجهز به تراشه اسنپدراگون X از سال آینده

از سال آینده، کامپیوترهای شخصی ارزان‌قیمتی با تراشه اسنپدراگون X کوالکام وارد بازار می‌شوند. این کامپیوترها کوچک‌تر و سبک‌تر و سریع‌تر از کامپیوترهای سنتی خواهند بود. به‌گزارش تک‌ناک، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در جلسه‌ی اعلام درآمدهای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ شرکتش بیان کرد که کوالکام تا سال آینده کامپیوترهای شخصی مجهز به تراشه اسنپدراگون X... نوشته عرضه کامپیوترهای ارزان مجهز به تراشه اسنپدراگون X از سال آینده اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
عرضه کامپیوترهای ارزان مجهز به تراشه اسنپدراگون X از سال آینده

از سال آینده، کامپیوترهای شخصی ارزان‌قیمتی با تراشه اسنپدراگون X کوالکام وارد بازار می‌شوند. این کامپیوترها کوچک‌تر و سبک‌تر و سریع‌تر از کامپیوترهای سنتی خواهند بود.

به‌گزارش تک‌ناک، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در جلسه‌ی اعلام درآمدهای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ شرکتش بیان کرد که کوالکام تا سال آینده کامپیوترهای شخصی مجهز به تراشه اسنپدراگون X را با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد کرد.

این خبر برای کسانی بسیار هیجان‌انگیز است که به‌دنبال گزینه‌های اقتصادی هستند؛ زیرا در‌حال‌حاضر ارزان‌ترین لپ‌تاپ مجهز به تراشه اسنپدراگون X، مایکروسافت سرفیس پرو یا مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ با قیمت ۹۹۹ دلار است.

تامزهاردور می‌نویسد که تراشه اسنپدراگون X را با قیمتی کمتر از ۹۰۰ دلار می‌توانید تهیه کنید؛ اما در قالب کیت توسعه‌ی دسکتاپ مینی پی‌سی است که برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگانی طراحی شده که در حال ساخت برنامه برای Windows on Arm هستند.

ناگفته نماند که این کیت هنوز به‌طور گسترده در‌دسترس نیست؛ بنابراین، اگر می‌خواهید آن را تهیه کنید، باید در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید. نکته‌ی منفی اینکه کیت توسعه‌ی دسکتاپ مینی پی‌سی قابل‌حمل نیست؛ پس نمی‌تواند به یکی از مزایای اصلی تراشه اسنپدراگون X، یعنی عمر باتری طولانی ببالد.

کامپیوتر‌های ارزان با تراشه اسنپدراگون

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی تغییراتی اساسی که امکان تولید کامپیوترهای ۷۰۰ دلاری مجهز به تراشه اسنپدراگون X را فراهم می‌کند، دردسترس نیست. بااین‌حال، این دستگاه مقرون‌به‌صرفه می‌تواند لپ‌تاپی دیگر با برخی مشخصات ضعیف‌تر باشد؛ زیرا هر دو شرکت اینتل و AMD تعدادی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را با قیمتی کمتر از ۱,۰۰۰ دلاردر بازار عرضه می‌کنند.

هنگام بررسی کامپیوترهای مجهز به تراشه اسنپدراگون X، محصولات اپل را نیز می‌توانیم در نظر بگیریم؛ به‌خصوص که از‌نظر عمر باتری با مک‌بوک‌ها مقایسه می‌شوند. به‌عنوان مثال، قیمت ۹۹۹ دلاری برای ارزان‌ترین لپ‌تاپ مجهز به تراشه اسنپدراگون X کوالکام آن را در رده‌ی یکسانی با مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی M2 قرار می‌دهد.

بااین‌همه، اگر به مک‌هایی نگاه کنید که کمتر از ۱,۰۰۰ دلار قیمت دارند، دو گزینه‌ی مک مینی ۵۹۹ دلاری با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا مدل ۷۹۹ دلاری با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را خواهید یافت. بنابراین، ممکن است برای کوالکام منطقی باشد که با تولیدکننده‌ای برای ساخت مینی پی‌سی مجهز به تراشه اسنپدراگون X به‌منظور رقابت با این مینی پی‌سی‌های اپل همکاری کند.

علاوه‌بر اعلام ساخت کامپیوتر ۷۰۰ دلاری مجهز به تراشه اسنپدراگون X‌، کریستیانو آمون افزود که شرکتش کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌ی کوالکام بیشتری را در IFA به‌نمایش خواهد گذاشت و فهرست کامپیوترهای کوپایلت پلاس مایکروسافت را از زمان عرضه‌ی اولیه گسترش خواهد داد.

با‌این‌حال، آخرین گزارش درآمد کوالکام هنوز شامل کسب‌وکار لپ‌تاپ آن نمی‌شود. این شرکت می‌گوید که هنوز خیلی زود است تا اعداد را وارد درآمد خود کند؛ اما با افزایش تدریجی فروش، انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون X بخش مهمی از تجارت این شرکت در سال‌های آینده باشد.

نوشته عرضه کامپیوترهای ارزان مجهز به تراشه اسنپدراگون X از سال آینده اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow