عمر باتری پردازنده لونار لیک اینتل بیشتر از پردازنده‌های M3 و M2 اپل است

نسل جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به لونار لیک، به‌ویژه در‌زمینه‌ی عمر باتری، عملکرد بهتری از پردازنده‌های M3 و M2 اپل ارائه خواهند داد. به‌گزارش تک‌ناک، با معرفی پردازنده‌های لونار لیک، اینتل گامی بزرگ در جهت بهبود عملکرد و افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها برداشته است. این پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف امکان ساخت لپ‌تاپ‌های باریک و سبک […] نوشته عمر باتری پردازنده لونار لیک اینتل بیشتر از پردازنده‌های M3 و M2 اپل است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
عمر باتری پردازنده لونار لیک اینتل بیشتر از پردازنده‌های M3 و M2 اپل است

نسل جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به لونار لیک، به‌ویژه در‌زمینه‌ی عمر باتری، عملکرد بهتری از پردازنده‌های M3 و M2 اپل ارائه خواهند داد.

به‌گزارش تک‌ناک، با معرفی پردازنده‌های لونار لیک، اینتل گامی بزرگ در جهت بهبود عملکرد و افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها برداشته است. این پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف امکان ساخت لپ‌تاپ‌های باریک و سبک با قابلیت‌های فراوان را فراهم می‌کنند.

لنوو با استفاده از پردازنده‌ی Core Ultra 7 258V در لپ‌تاپ Yoga Slim 7i Aura Edition لنوو، نشان داده است که چگونه می‌توان با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های پردازنده، لپ‌تاپ‌هایی با طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند تولید کرد.

Wccftech می‌نویسد که در این آزمایش، برای سنجش عملکرد پردازنده‌های لونار لیک اینتل، روشی ساده و مستقیم به‌کار گرفته شده است. این روش بر پخش مداوم ویدئویی استاندارد H.264 (1920×1080.24FPS) با روشنایی ثابت ۱۵۰ نیت تمرکز دارد.

برای انجام این آزمایش، از لپ‌تاپ یوگا اسلیم 7i لنوو با ۳۲ گیگابایت رم استفاده شده که به پردازنده‌ی لونار لیک اینتل مجهز است و روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ (نسخه‌ی 24H2) اجرا می‌شود. شایان ذکر است که این لپ‌تاپ نمونه‌ای مهندسی بوده و نتایج حاصل از آزمایش ممکن است با نمونه‌های نهایی تفاوت داشته باشد.

پردازنده‌های لونار لیک اینتل در لپتاپ لنوو

در مقایسه‌ی عمر باتری، لپ‌تاپ لنوو مجهز به پردازنده‌ی Lunar Lake اینتل با ثبت مدت‌زمان ۲۳ ساعت و ۵۴ دقیقه، عملکردی بسیار چشمگیر از خود نشان داد. در این رقابت، مک‌بوک ‌M3 و مک‌بوک M2 به‌ترتیب با ۱۸ ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱۸ ساعت و ۱۹ دقیقه در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پردازنده‌های اینتل لونار لیک بهبود ۳۰ درصدی در عمر باتری را به‌ارمغان می‌آورند که به‌معنای حدود ۵/۵ ساعت زمان بیشتر در استفاده از دستگاه است. این پیشرفت درخورتوجه امکان استفاده از دستگاه برای یک روز کامل را فراهم می‌کند. با‌این‌حال، برای ارزیابی جامع عملکرد باتری به بررسی عملکرد پردازنده در سناریوهای مختلف کاری نیاز است. نتایج اولیه نشان می‌دهند که برتری لونار لیک بر رقبا در‌زمینه‌ی عمر باتری به‌ویژه در واحدهای پیش‌تولید مشهود است. بااین‌حال، این برتری ممکن است در بارهای کاری سنگین‌تر متفاوت باشد.

عمر باتری لپتاپ لنوو

دل با معرفی لپ‌تاپ‌های XPS 13 و ادعای عمر باتری حداکثر ۲۶ ساعته، به جمع تولیدکنندگانی پیوسته است که در تلاش برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها هستند. قیمت این لپ‌تاپ‌ها از ۱,۳۹۹ دلار شروع می‌شود.

بدون شک، پردازنده‌ی لونار لیک می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای بازگشت اینتل به رقابت تنگاتنگ در بازار پردازنده‌های پی‌سی باشد. تلاش‌های مستمر اینتل در سال‌های اخیر به‌ثمر نشسته و در درآمدهای اخیر شرکت نیز مشهود است. با‌این‌حال، موفقیت نهایی لونار لیک به عواملی نظیر عملکرد واقعی در دنیای واقعی و قیمت‌گذاری رقابتی و پشتیبانی نرم‌افزاری بستگی دارد.

در‌حالی‌که لونار لیک محصولی شایسته است، اینتل باید به نوآوری و بهبود محصولاتش ادامه دهد تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند. بررسی‌های دقیق لپ‌تاپ‌های مجهز به Luna Lake در روزهای آینده منتشر خواهد شد و به ما دیدگاه بهتری از عملکرد واقعی این پردازنده می‌دهد.

نوشته عمر باتری پردازنده لونار لیک اینتل بیشتر از پردازنده‌های M3 و M2 اپل است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow