قابلیت Smooth Motion به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا رسید

شرکت انویدیا در جدیدترین به‌روزرسانی درایور خود، قابلیت Smooth Motion را برای دارندگان کارت‌های گرافیک سری RTX 40 فعال کرده است. به گزارش تک‌ناک، این قابلیت که عملکردی مشابه فناوری Fluid Motion Frames شرکت AMD دارد، می‌تواند با قرار دادن فریم‌های مصنوعی بین فریم‌های واقعی، نرخ فریم بازی‌ها را به‌ صورت چشمگیری افزایش دهد. این […] نوشته قابلیت Smooth Motion به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا رسید اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۳ تیر , ۱۴۰۴ - 14:00
 4
قابلیت Smooth Motion به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا رسید

شرکت انویدیا در جدیدترین به‌روزرسانی درایور خود، قابلیت Smooth Motion را برای دارندگان کارت‌های گرافیک سری RTX 40 فعال کرده است.

به گزارش تک‌ناک، این قابلیت که عملکردی مشابه فناوری Fluid Motion Frames شرکت AMD دارد، می‌تواند با قرار دادن فریم‌های مصنوعی بین فریم‌های واقعی، نرخ فریم بازی‌ها را به‌ صورت چشمگیری افزایش دهد. این ویژگی پیش‌تر فقط در کارت‌های سری RTX 50 در دسترس بود، اما اکنون با درایور GeForce 590.26 Preview در اختیار کاربران سری 40 نیز قرار گرفته است.

قابلیت Smooth Motion اولین بار در ژانویه و هم‌زمان با معرفی سری RTX 50 معرفی شد. این فناوری با کمک هوش مصنوعی، یک فریم تولیدشده توسط الگوریتم را میان دو فریم واقعی قرار می‌دهد و از این طریق، نرخ فریم بازی را دو برابر می‌کند. برخلاف فناوری‌هایی مانند DLSS یا FSR که نیازمند پیاده‌سازی توسط توسعه‌دهندگان بازی هستند، Smooth Motion در سطح درایور عمل می‌کند و در نتیجه در تمامی بازی‌ها، بدون نیاز به پشتیبانی نرم‌افزاری، قابل استفاده است.

انویدیا قابلیت Smooth Motion را به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 آورد

با انتشار نسخه پیش‌نمایش درایور 590.26، کاربران کارت‌های گرافیک RTX 40 می‌توانند این قابلیت را از طریق ابزار Nvidia Profile Inspector فعال کنند. البته این ویژگی هنوز به‌ صورت مستقیم در اپلیکیشن اصلی انویدیا قابل مشاهده نیست و نیازمند مراحلی دستی و غیررسمی است. این نسخه پیش‌نمایش عمدتاً برای توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای منتشر شده و نسخه‌ای پایدار از آن هنوز عرضه نشده است.

بر اساس گزارش کاربران، فعال‌سازی این قابلیت در بازی‌هایی که از DLSS پشتیبانی نمی‌کنند، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است. به عنوان نمونه، کاربری با نام Macer در انجمن Guru3D توانسته است نرخ فریم بازی World of Warcraft را از ۸۲ به ۱۶۴ فریم بر ثانیه افزایش دهد، بدون اینکه تأخیر، افزایش یابد یا کیفیت تصویر کاهش یابد. این افزایش دو برابری نرخ فریم، تنها با فعال‌سازی یک گزینه در تنظیمات پروفایل گرافیکی حاصل شده است.

قابلیت Smooth Motion به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا آمد

کاربران برای بهره‌مندی از قابلیت Smooth Motion، باید ابتدا درایور پیش‌نمایش را از صفحه توسعه‌دهندگان انویدیا دریافت و سپس ابزار Nvidia Profile Inspector را از GitHub نصب کنند. این فرایند برای کاربران عادی ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما به‌زودی انتظار می‌رود که انویدیا این ویژگی را به‌ صورت رسمی و در رابط کاربری اصلی درایور خود نیز ارائه دهد.

هرچند این قابلیت هنوز جایگزینی کامل برای DLSS به‌ حساب نمی‌آید و ممکن است با اندکی مصنوعات تصویری و نوسانات عملکرد همراه باشد، اما در بازی‌های قدیمی یا عناوینی که هیچ‌گاه بهینه‌سازی نشده‌اند، می‌تواند تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر فراهم کند. مهم‌تر از همه، این قابلیت بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی مانند Lossless Scaling، به صورت مستقیم از طریق درایور گرافیک در دسترس قرار گرفته است و قدرت کارت گرافیک را در تمامی بازی‌ها افزایش می‌دهد.

قابلیت Smooth Motion، اگرچه هنوز در مرحله آزمایشی است، اما نویدبخش آینده‌ای است که در آن، بهینه‌سازی عملکرد گرافیکی از سطح درایور انجام خواهد شد؛ آینده‌ای که در آن محدودیت‌های نرم‌افزاری کمتر و تجربه کاربری روان‌تری برای گیمرها فراهم خواهد شد.

نوشته قابلیت Smooth Motion به کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا رسید اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow