لغو ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام در ترکیه

دولت ترکیه ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام را لغو و اعلام کرد که این شبکه اجتماعی وعده داده است تا خواسته‌های دولت در زمینه سانسور و محتوا را برآورده کند. به گزارش سرویس فناوری تکناک و به نقل از بلومبرگ،رگولاتور اینترنت ترکیه بدون هیچ توضیحی در دوم اوت دسترسی به اینستاگرام را متوقف کرد. این اتفاق... نوشته لغو ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام در ترکیه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
لغو ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام در ترکیه

دولت ترکیه ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام را لغو و اعلام کرد که این شبکه اجتماعی وعده داده است تا خواسته‌های دولت در زمینه سانسور و محتوا را برآورده کند.

به گزارش سرویس فناوری تکناک و به نقل از بلومبرگ،رگولاتور اینترنت ترکیه بدون هیچ توضیحی در دوم اوت دسترسی به اینستاگرام را متوقف کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یکی از مشاوران ارشد رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این پلتفرم را به دلیل آنچه وی “سانسور” پست‌های مرتبط با شهادت اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی گروه فلسطینی حماس، توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد.

عبدالقادر اورالوغلو  وزیر حمل و نقل ترکیه روز شنبه در پستی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X نوشت:

اینستاگرام وعده داده است که در مورد پست‌های مرتبط با جرایم فهرست‌وار و سانسور مشترکاً کار کند.

این ممنوعیت قرار بود اواخر شنبه برداشته شود.

دولت ترکیه ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام را لغو کرد

اینستاگرام و شرکت مادر آن متا هنوز در این مورد به صورت رسمی اظهار نظری نکرده اند بنابراین هنوز ماهیت توافق آنها با ترکیه مشخص نیست

ترکیه منتقد سرسخت جنایات اسرائیل در غزه است و حماس را سازمان تروریستی نمی‌داند. فخرالدین آلتون، رئیس ارتباطات ریاست جمهوری، اینستاگرام را متهم کرد که “به‌طور فعال از انتشار پیام‌های تسلیت برای شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس، بدون استناد به هیچ‌گونه تخلف از سیاست‌های محتوایی اینستاگرام جلوگیری کرده است”.

این مسدودسازی با انتقاد احزاب مخالف حزب حاکم در ترکیه مواجه شد و اوزگور اوزل، رهبر اصلی اپوزیسیون کشور، آن را “حماقت جهانی و ملی” خواند. تصمیم ترکیه همچنین به کسب‌وکارها از جمله زنان کارآفرینی که برای فروش محصولات خود به این پلتفرم وابسته بودند، ضربه زد.

دولت ترکیه در گذشته در جریان حوادث تروریستی و بلایای طبیعی بزرگ، دسترسی به پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی را محدود کرده است که عمدتاً با استناد به دلایل امنیتی صورت گرفته است.

رگولاتور اینترنت در ترکیه مجاز است در چندین شرایط خاص پهنای باند را کاهش دهد و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موظف هستند در ترکیه دفاتر محلی داشته باشند. کنترل شدیدتر دولت بر این پلتفرم‌ها نگرانی سازمان‌های حقوق بشر، سیاستمداران اپوزیسیون دولت ترکیه و سایر منتقدان را برانگیخته است که می‌گویند این امر آزادی بیان را کاهش می‌دهد.

نوشته لغو ممنوعیت دسترسی به اینستاگرام در ترکیه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow