لپ‌تاپ XPS 13 دل با پردازنده جدید لونار لیک اینتل رونمایی شد

لپ‌تاپ XPS 13 دل با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند Core Ultra 200V سری لونار لیک اینتل توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند. به‌گزارش تک‌ناک، لپ‌تاپ جدید XPS 13 دل با عمر باتری حداکثر ۲۶ ساعت و قیمت ۱,۴۰۰ دلار معرفی شد. طراحی سبک و باریک لپ‌تاپ مذکور همراه با ویژگی‌های پیشرفته، آن... نوشته لپ‌تاپ XPS 13 دل با پردازنده جدید لونار لیک اینتل رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 06:59
 0  4
لپ‌تاپ XPS 13 دل با پردازنده جدید لونار لیک اینتل رونمایی شد

لپ‌تاپ XPS 13 دل با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند Core Ultra 200V سری لونار لیک اینتل توانسته است توجهات زیادی را به خود جلب کند.

به‌گزارش تک‌ناک، لپ‌تاپ جدید XPS 13 دل با عمر باتری حداکثر ۲۶ ساعت و قیمت ۱,۴۰۰ دلار معرفی شد. طراحی سبک و باریک لپ‌تاپ مذکور همراه با ویژگی‌های پیشرفته، آن را به گزینه‌ای جذاب برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به لپ‌تاپ قدرتمند و دارای عمر باتری طولانی تبدیل می‌کند.

استفاده از پردازنده‌های مختلف Core Ultra 200V در XPS 13 دل

دل با استفاده از پردازنده‌های سری لونار لیک اینتل در مدل‌های جدید لپ‌تاپ XPS 13 خود، گزینه‌های متعددی را پیش روی کاربران گذاشته است. این پردازنده‌ها شامل مدل‌هایی نظیر Core Ultra 5 225V و Core Ultra 7 256V و Core Ultra 7 258V و Core Ultra 7 268V و Core Ultra 9 288V هستند. این تصمیم دل نشان‌دهنده‌ی هدف‌گذاری گسترده‌ی این شرکت برای پوشش‌دادن تمامی بخش‌های بازار با جدیدترین نسخه‌ی لپ‌تاپ XPS 13 است.

برای آشنایی بیشتر با پردازنده‌های Lunar Lake، به این مطلب ما مراجعه کنید.

طراحی و رنگ‌بندی XPS 13

لپ‌تاپ XPS 13 دل مجهز به پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل، قرار است در دو رنگ جذاب گرافیت و پلاتینیوم به بازار عرضه شود. هر دو رنگ با هدف ایجاد احساسی لوکس و ممتاز برای کاربران طراحی شده‌اند. این لپ‌تاپ با استفاده از طراحی آلومینیومی CNC ساخته شده است که نه‌تنها به آن ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد می‌بخشد؛ بلکه در‌مقایسه‌با سایر محصولات مشابه، برتری ویژه‌ای در کیفیت ساخت دارد. لپ‌تاپ Dell XPS 13 در چندین پیکربندی مختلف عرضه می‌شود که شامل تغییراتی در نمایشگر داخلی نیز می‌شو شرکت دل با ارائه مجموعه‌ای متنوع از پردازنده‌های سری Lunar Lake در مدل‌های جدید لپ‌تاپ XPS 13 خود، گزینه‌های متعددی را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده است لپ‌تاپ XPS 13 دل، مجهز به پردازنده‌های "Core Ultra 200V" اینتل، قرار است در دو رنگ جذاب گرافیت و پلاتینیوم به بازار عرضه شود. لپ‌تاپ Dell XPS 13 با پشتیبانی از حافظه LPDDR5x-8533، یکی از سریع‌ترین حافظه‌های موجود در بازار را ارائه می‌دهد،

رم و فضای ذخیره‌سازی

لپ‌تاپ Dell XPS 13 از حافظه‌ی LPDDR5x-8533، یکی از حافظه‌های سریع‌ موجود در بازار، پشتیبانی می‌کند. این امکان تنها به‌لطف ارتقاهای جدید Lunar Lake فراهم شده است. کاربران می‌توانند بین از گزینه‌های رم ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی یکی را انتخاب کنند.

در بخش ذخیره‌سازی نیز، این لپ‌تاپ از ۵۱۲ گیگابایت تا ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند. این انتخاب‌ها نشان می‌دهد که دل با استفاده از پیکربندی‌های پیشرفته در رم و فضای ذخیره‌سازی، قصد دارد الزامات گواهی کامپیوترهای کوپایلت پلاس مایکروسافت را به‌طور کامل رعایت کند.

صفحه‌نمایش

لپ‌تاپ XPS 13 دل در چندین پیکربندی مختلف عرضه می‌شود. هرچند کاربران همچنان صفحه‌نمایش ۱۳/۴ اینچی را دریافت می‌کنند، تفاوت اصلی در کیفیت صفحه‌نمایش است. نسخه‌ی پایه‌ی XPS 13 به صفحه‌نمایش FHD+ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت مجهز است.

برای کاربرانی که به‌دنبال صفحه‌نمایش باکیفیت‌تری هستند‌ر، نسخه‌ای با صفحه‌نمایش اولد InfinityEdge با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش طیف رنگی ۱۰۰ درصد DCI-P3 و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نیز دردسترس است. هرچند کیفیت تصویر در این پیکربندی بسیار عالی است، نرخ نوسازی کمتر از نسخه‌ی پایه می‌تواند باعث دلسردی کاربران شود.

پورت‌ها و اتصال شبکه

لپ‌تاپ XPS 13 دل با دو پورت تاندربولت ۴ (USB Type-C) که از DisplayPort 2.1 و اتصال PD پشتیبانی می‌کند، عرضه می‌شود. این انتخاب محدود پورت‌ها ممکن است برای برخی از مصرف‌کنندگان ناراحت‌کننده باشد؛ اما به‌نظر می‌رسد که دل با الگوبرداری از رویکرد اپل در مک‌بوک، تمرکز خود را بر استفاده از پورت‌های چندکاره و پیشرفته گذاشته است.

با‌توجه‌به پشتیبانی از USB4، کاربران می‌توانند از هاب USB اکسترنال برای افزایش تعداد پورت‌ها استفاده کنند. همچنین، این لپ‌تاپ با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵/۴، تمامی استانداردهای روز را در‌زمینه‌ی اتصالات بی‌سیم پوشش می‌دهد. لپ‌تاپ Dell XPS 13 اکنون برای پیش‌سفارش با قیمت پایه 1399.99 دلار در ایالات متحده و 1899.99 دلار در کانادا در دسترس است. لپ‌تاپ Dell XPS 13 با دو پورت Thunderbolt 4 (USB Type-C) که از DisplayPort 2.1 و اتصال PD پشتیبانی می‌کند، عرضه می‌شود ، پردازنده‌های سری Lunar Lake اینتل به‌ویژه در بخش باتری، نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند لپ‌تاپ Dell XPS 13 مجهز به یک باتری 55 وات ساعتی است،

باتری

پردازنده‌های سری Lunar Lake اینتل به‌ویژه در بخش عمر باتری، نقش مهمی ایفا می‌کنند. لپ‌تاپ Dell XPS 13 به باتری ۵۵ وات‌ساعتی مجهز است. به‌لطف قابلیت‌های پیشرفته‌ی پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل، عمر باتری این لپ‌تاپ به حداکثر ۲۶ ساعت می‌رسد.

مدت‌زمان گفته‌شده در مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 256V و سایر پیکربندی‌ها در حالت پایه به‌دست می‌آید. این عملکردی چشمگیر است؛ به‌ویژه با‌توجه‌به اینکه ظرفیت باتری چندان حجیم نیست که نشان می‌دهد ارتقاهای نسل‌به‌نسل در این پلتفرم موبایلی می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهره‌وری انرژی بگذارد.

قیمت

لپ‌تاپ Dell XPS 13 اکنون برای پیش‌سفارش با قیمت پایه‌ی ۱,۴۰۰ دلار در ایالات متحده و ۱,۹۰۰ دلار در کانادا در‌دسترس است. هرچند دل تمایل دارد که در محصولات خود چیزی به نام مالیات XPS را حفظ کند، این مدل خاص به‌طور قطع انتخابی عالی برای افرادی است که به‌دنبال دستگاهی بادوام و با عمر باتری طولانی هستند. با بهره‌گیری از پردازنده‌های لونار لیک اینتل، کاربران می‌توانند انتظار عملکردی برتر و پایدار از این لپ‌تاپ داشته باشند.

جدول مشخصات

مشخصات کلی لپ‌تاپ جدید XPS 13 دل به‌شرح زیر است:

ویژگی مشخصات فنی ویژگی مشخصات فنی
شماره مدل XPS 9350 آداپتور AC آداپتور AC 60 وات (USB Type-C)
گزینه‌های پردازنده پردازنده Intel® Core™ Ultra 5 (8 هسته‌ای، 8 مگابایت کش، تا 4.5 گیگاهرتز)، Intel® AI Boost NPU
پردازنده‌ی Intel® Core™ Ultra 7 (8 هسته‌ای، 12 مگابایت کش، تا 4.8 گیگاهرتز)، Intel® AI Boost NPU
پردازنده Intel® Core™ Ultra 7 (8 هسته‌ای، 12 مگابایت کش، تا 5.0 گیگاهرتز)، Intel® AI Boost NPU (انتخاب بعدی)
پردازنده Intel® Core™ Ultra 9 (8 هسته‌ای، 18 مگابایت کش، تا 5.1 گیگاهرتز)، Intel® AI Boost NPU (انتخاب بعدی)
ابعاد و وزن ارتفاع: 14.8 میلی‌متر (0.58 اینچ) برای OLED
ارتفاع: 15.3 میلی‌متر (0.60 اینچ) برای FHD+, QHD+
عرض: 295.3 میلی‌متر (11.64 اینچ)
عمق: 199.1 میلی‌متر (7.84 اینچ)
وزن شروع: 1.18 کیلوگرم (2.6 پوند) برای OLED، 1.21 کیلوگرم (2.7 پوند) برای QHD+، 1.22 کیلوگرم (2.7 پوند) برای FHD+
پردازشگر عصبی Intel® AI Boost NPU پورت‌ها و اسلات‌ها 2x Thunderbolt™ 4 (USB Type-C) با DisplayPort 2.1 و Power Delivery
سیستم عامل Microsoft® Windows® 11 Home 64-bit
Microsoft® Windows® 11 Pro 64-bit
دوربین وب‌کم FHD (1080p)
ویندوز Hello با تشخیص چهره، ورود با اثر انگشت Express Sign-In، Intel IPU6
گزینه‌های حافظه 16GB LPDDR5x Dual Channel با سرعت 8533 مگاهرتز
32GB LPDDR5x Dual Channel با سرعت 8533 مگاهرتز
ورودی‌ها 2 میکروفون آرایه دیجیتال
صفحه کلید بدون حاشیه، نور پس‌زمینه، 1.0 میلی‌متر حرکت
صفحه لمسی شیشه‌ای بی‌درز
قفل نمایشگر لمسی از طریق حسگر نور محیطی
گزینه‌های ذخیره‌سازی 512GB PCIe 4 SSD، 1TB PCIe 4 SSD، 2TB PCIe 4 SSD، 4TB PCIe 4 SSD (انتخاب بعدی) باتری باتری یکپارچه 55 وات ساعت (باتری یکپارچه) با ExpressCharge 1.0
گرافیک گرافیک Intel® Arc™ صدا و اسپیکرها کیفیت صدای استودیویی با Waves MaxxAudio® Pro و Waves Nx® 3D audio
سیستم بلندگوی چهارگانه با 2 بلندگوی اصلی 2 وات + 2 بلندگوی توئیتر 2 وات، خروجی کلی 8 وات
آرایه میکروفون دوگانه بهینه‌سازی‌شده با Waves MaxxVoice پشتیبانی از VoIP و Dolby Atmos
نمایشگر 13.4 اینچ FHD+ (1920 x 1200) InfinityEdge، صفحه نمایش غیر لمسی، روشنایی 500 nits معمولی، نسبت کنتراست 1500:1، پشتیبانی از VESA DisplayHDR 400، نسبت دید 176 درجه در زاویه 88°/ 88°/ 88°/ 88°؛ فناوری کاهش نور آبی Eyesafe®، ضد بازتاب و ضد لکه امنیت TPM 2.0 FIPS 140-2 Certified، TCG Certified، ویندوز Hello با حسگر اثر انگشت و دوربین ویندوز Hello در قاب بالایی
ساختار آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده CNC با گوریلا گلس 3 در نخل و دستبند در رنگ‌های گرافیت یا پلاتینیوم
استفاده از گوریلا گلس Victus در صفحه نمایش OLED با پوشش ضد لکه
رعایت مقررات و الزامات زیست محیطی مدل قانونی: P151G
نوع قانونی: P151G003
ENERGY STAR 8.0
ثبت‌نام EPEAT Gold با تعیین Climate+ برای انتشار در سایت EPEAT برای ایالات متحده، HI، PR/اسپین/فرانس+، BFR/PVC رایگان (بدون PSU)
پایداری استفاده از مواد بازیافتی حداقل 20٪
بسته‌بندی 100٪ بازیافتی یا محتوای قابل تجدید
75٪ مواد آلومینیومی کم انتشار
21٪ قطعات بازیافتی
ضمانت و خدمات 1 سال پشتیبانی پریمیوم به صورت استاندارد، گزینه‌های گسترش ضمانت سخت‌افزاری تا 4 سال، پشتیبانی پریمیوم Plus نیز موجود است.

 

نوشته لپ‌تاپ XPS 13 دل با پردازنده جدید لونار لیک اینتل رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow