ماجراجویی 13,500 کیلومتری خودروهای الکتریکی از پاریس تا آفریقا

به مناسبت صدمین سالگرد سفر تاریخی سیتروئن در آفریقا، این برند خودروسازی فرانسوی قرار است تیمی از خودروهای الکتریکی را به یک ماجراجویی 13,500 کیلومتری از پاریس تا آفریقا بفرستد. به‌ گزارش تک‌ناک، این سفر به منظور نمایش توانایی خودروهای الکتریکی سبک و جمع‌وجور در سفرهای طولانی و عبور از شرایط سخت جاده‌ای طراحی شده […] نوشته ماجراجویی 13,500 کیلومتری خودروهای الکتریکی از پاریس تا آفریقا اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
ماجراجویی 13,500 کیلومتری خودروهای الکتریکی از پاریس تا آفریقا

به مناسبت صدمین سالگرد سفر تاریخی سیتروئن در آفریقا، این برند خودروسازی فرانسوی قرار است تیمی از خودروهای الکتریکی را به یک ماجراجویی 13,500 کیلومتری از پاریس تا آفریقا بفرستد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این سفر به منظور نمایش توانایی خودروهای الکتریکی سبک و جمع‌وجور در سفرهای طولانی و عبور از شرایط سخت جاده‌ای طراحی شده است و انرژی آنها تنها با پنل‌های خورشیدی سفارشی، تأمین می‌شود.

این اقدام نه تنها برای تبلیغ خودروهای الکتریکی است، بلکه به بررسی ظرفیت آنها برای حرکت در مناطق مختلف جغرافیایی و آب و هوایی نیز می‌پردازد.

بر اساس گزارش مجله PV، این سفر که «La Croisière Verte» (کروز سبز) نام دارد، یک سفر بسیار مورد انتظار از شمال به جنوب آفریقا است.

هر یک از این چهار خودروی پیشگام قرار است 5,600 وات پنل خورشیدی حمل کنند، که در طول مسیر برای شارژ ثابت یا ایستا نصب خواهند شد.

با وجود این، خودروها و پنل‌ها به طور ویژه‌ای طراحی شده‌اند تا این سفر دشوار را به پایان برسانند.

پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این ماجراجویی جذاب معمولی نیستند و ایده یک کارآفرین فرانسوی، یک راننده سابق رالی داکار و یک مهندس هلندی می‌باشند، که به دنبال پیشبرد مرزهای سفر پایدار به نسل بعدی با استفاده از پنل‌های خورشیدی طراحی‌شده‌ سفارشی هستند.

خودروهای ناوگان سیتروئن AMI به پنل‌های سقفی مجهز شده‌اند، اما همچنان در ساعات اوج نیاز به شارژ قوی دارند.

5,600 وات پنل‌های خورشیدی از بسته‌های مینی‌پنل قابل حمل در جاده باز خواهند شد.

بر اساس گزارش مجله PV، پنل سفارشی و فوق‌العاده نازک از فناوری تماس پشتی بین‌انگشتی تک‌کریستالی از شرکت Maxeon مستقر در سنگاپور استفاده می‌کند.

تولیدکننده ماژول‌های PV یعنی Mito Solar  نیز سیستم PV  ویژه‌ای برای این سفر توسعه داده است.

با ظرفیت 22 کیلووات PV و با توجه به اینکه بیشتر سیستم‌های خانگی حداقل ظرفیتی بین 1 تا 4 کیلووات دارند، این خودروها قادر خواهند بود مسافت‌های طولانی را طی کنند.

در این گزارش آمده است که قفسه‌ها با فوم PET پوشش داده شده با فایبرگلاس طراحی شده‌اند، در حالی که در بیشتر موارد از آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند، که می‌تواند گرمای تابستانی که این خودروهای جمع و جور از آن عبور می‌کنند را تحمل کند.

یک کنترلر شارژ MPPT ساده باتری را تقویت می‌کند، که با استفاده از تجهیزات آماده برای بهبود عملکرد اینورتر طراحی شده است.

حتی خودروهای سیتروئن نیز فراتر از سقف‌های خورشیدی برای سفر بلندپروازانه‌ خود تغییر کرده‌اند.

باتری‌های بزرگ‌تر جایگزین باتری استاندارد 6 کیلووات ساعتی خواهند شد تا ظرفیت خودرو را از 70 کیلومتر به 250 کیلومتر (43.5 مایل به 155.3 مایل) افزایش دهند.

سفر طولانی خودروهای الکتریکی از پاریس تا آفریقا

مهندسان، موتورهای درام یا یک قرقره موتوری را به چرخ‌های عقب اضافه کردند.

آنها ارتفاع قسمت باربر فریم خودرو را نیز که به نام شاسی شناخته می‌شود، دو برابر کردند تا فاصله بیشتری از زمین داشته باشند.

با این تنظیمات، خودروهای الکتریکی قرار است در آفریقا حرکت کنند.

این سفر جاده‌ای تاریخی مجلل نخواهد بود

این چهار خودرو از پاریس با سرعت 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) حرکت می‌کنند و به طور متوسط روزانه 200 کیلومتر (124 مایل) را طی خواهند کرد.

این خودروهای الکتریکی از مارسی به قاره آفریقا عبور و سفر حماسی خود را از مراکش تا نوک آفریقا، یعنی کیپ‌تاون، آغاز خواهند کرد.

این اکتشاف خودروهای الکتریکی با پنل‌های خورشیدی در آفریقا، پس از یک سفر مشابه دیگر انجام می‌شود، چرا که همان تیم هلندی با موفقیت با یک خودروی الکتریکی Skoda به لطف پنل‌های خورشیدی از این قاره عبور کرده بودند.

هر چند این سفر بیشتر شبیه یک ماجراجویی است، چرا که رانندگان مجبور هستند درون یک چادر روی سقف ماشین‌ها بخوابند.

بنابراین این خودروهای الکتریکی به عنوان خانه آنها نیز عمل خواهد کرد، اما آنها امیدوار هستند تا نشان دهند که امکان اجرای پایداری در زندگی روزمره همه افراد وجود دارد.

 

نوشته ماجراجویی 13,500 کیلومتری خودروهای الکتریکی از پاریس تا آفریقا اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow