ماموریت هرا؛ گامی رو به جلو در دفاع سیاره‌ای

آژانس فضایی اروپا در آستانه آغاز یک ماموریت تاریخی برای بررسی عواقب برخورد یک فضاپیما با یک سیارک است. فضاپیمای هرا، با هدف ارزیابی اثرات برخورد فضاپیمای دارت ناسا به سیارک دیمورفوس، روز دوشنبه 7 اکتبر به فضا پرتاب خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ماموریت هرا به عنوان یک گام […] منبع خبر ماموریت هرا؛ گامی رو به جلو در دفاع سیاره‌ای پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  4
ماموریت هرا؛ گامی رو به جلو در دفاع سیاره‌ای

آژانس فضایی اروپا در آستانه آغاز یک ماموریت تاریخی برای بررسی عواقب برخورد یک فضاپیما با یک سیارک است. فضاپیمای هرا، با هدف ارزیابی اثرات برخورد فضاپیمای دارت ناسا به سیارک دیمورفوس، روز دوشنبه 7 اکتبر به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ماموریت هرا به عنوان یک گام مهم در توسعه فناوری‌های دفاع سیاره‌ای محسوب می‌شود. هدف اصلی این ماموریت، مطالعه دقیق سیارک دیمورفوس و بررسی تغییراتی است که بر اثر برخورد فضاپیمای دارت در آن ایجاد شده است. با جمع‌آوری داده‌های دقیق در مورد اندازه و عمق دهانه ایجاد شده، ترکیب مواد سطحی و ساختار داخلی سیارک، دانشمندان می‌توانند به درک بهتری از اثربخشی روش‌های منحرف کردن سیارک‌ها دست یابند.

فضاپیمای هرا به همراه دو ماهواره مکعبی، با استفاده از یک موشک فالکن 9 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد. پس از یک سفر طولانی، هرا در اواخر سال 2026 به سیارک دیمورفوس خواهد رسید. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط هرا، به دانشمندان کمک می‌کند تا روش‌های مؤثرتری برای منحرف کردن سیارک‌هایی که تهدیدی بالقوه برای زمین محسوب می‌شوند، توسعه دهند.

مطالعه دقیق سیارک دیمورفوس، دانش ما را در مورد ساختار، ترکیب و رفتار سیارک‌ها افزایش خواهد داد. ماموریت هرا نمونه‌ای از همکاری بین‌المللی در زمینه اکتشافات فضایی است. با موفقیت ماموریت هرا، بشر گام مهمی در جهت آماده‌سازی برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از برخورد سیارک‌ها با زمین برداشته است. اطلاعات حاصل از این ماموریت، به عنوان پایه و اساس برای توسعه سیستم‌های دفاعی پیشرفته‌تر در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید پرتاب تاریخی فضاپیمای هرا را به صورت زنده از طریق وب‌سایت‌های آژانس فضایی اروپا و Space.com تماشا کنید و در این رویداد مهم شرکت کنید.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر ماموریت هرا؛ گامی رو به جلو در دفاع سیاره‌ای پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow