مایکروسافت در حال کار روی مشکل کش حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ 24H2

مایکروسافت از وجود کش حذف‌نشدنی ۸٫۶۳ گیگابایتی در به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ 24H2 خبر داده است. این شرکت در حال کار روی راه‌حلی برای رفع آن است. به‌گزارش تک‌ناک، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ 24H2 به‌تازگی به‌صورت جهانی منتشر شده است؛ اما کاربران با مشکلی عجیب مواجه شده‌اند. این به‌روزرسانی فایل کشی به حجم ۸/۶۳ گیگابایت ایجاد […] نوشته مایکروسافت در حال کار روی مشکل کش حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  4
مایکروسافت در حال کار روی مشکل کش حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ 24H2

مایکروسافت از وجود کش حذف‌نشدنی ۸٫۶۳ گیگابایتی در به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ 24H2 خبر داده است. این شرکت در حال کار روی راه‌حلی برای رفع آن است.

به‌گزارش تک‌ناک، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ 24H2 به‌تازگی به‌صورت جهانی منتشر شده است؛ اما کاربران با مشکلی عجیب مواجه شده‌اند. این به‌روزرسانی فایل کشی به حجم ۸/۶۳ گیگابایت ایجاد می‌کند که با هیچ‌یک از روش‌های معمولی حذف‌شدنی نیست. این مشکل گسترده است و به‌نظر می‌رسد بیشتر کاربرانی تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند که به این نسخه جدید ارتقا داده‌اند.

تامزهاردور می‌نویسد کاربران بسیاری گزارش داده‌اند که پس از به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ 24H2، فایل به‌روزرسانی ذخیره‌شده در پوشه توزیع نرم‌افزار ویندوز ایجاد شده است که نه با ابزار Disk Cleanup و نه با تنظیمات مدیریت حافظه حذف‌کردنی نیست. حتی حذف پوشه قدیمی Windows.old نیز کمکی به حذف این فایل کش نکرده است. اجرای دستور SFC Scannow هم نتوانسته این مشکل را برطرف کند و Disk Cleanup همچنان حجم این فایل را ۸/۶۳ گیگابایت نشان می‌دهد.

مشکل کش غیرقابل حذف ۸.۶۳ گیگابایتی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

مشکل مذکور به‌حدی جدی است که بسیاری از کاربران از آن شکایت کرده‌اند و این موضوع به‌سرعت توجه مایکروسافت را جلب کرده است. طبق اعلام مایکروسافت، در به‌روزرسانی آینده این مشکل حل خواهد شد. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این فایل کش به‌دلیل باگ ایجاد شده است و در‌واقع فضای ۸/۶۳ گیگابایت از حافظه سیستم کاربران را اشغال نمی‌کند. مایکروسافت هشدار داده است که کاربران نباید سعی کنند این فایل‌ها را به‌صورت دستی تغییر دهند؛ چرا که ممکن است باعث اختلال در عملکرد سیستم‌عامل شود.

طبق اعلام مایکروسافت، این فایل کش به‌واسطه چک‌پوینت آپدیت ایجاد شده است. این ویژگی جدید که در ویندوز ۱۱ 24H2 گنجانده شده، به مایکروسافت امکان می‌دهد تا هر ماه وصله‌ها و به‌روزرسانی‌های کوچکی را به سیستم کاربران ارسال کند. معمولاً این فایل کش به‌صورت موقتی است و باید با فرایند پاک‌سازی ویندوز حذف شود. با‌این‌حال، به‌دلیل نقص فنی فایل مذکور در این نسخه از ویندوز به‌صورت دائمی باقی مانده است.

مایکروسافت وعده داده است که به‌زودی با انتشار به‌روزرسانی، این مشکل را برطرف خواهد کرد. کاربران انتظار دارند که با رفع این مشکل، فضای اضافی اشغال‌شده روی دیسک‌های آن‌ها آزاد شود و عملکرد سیستم بهبود یابد.

نوشته مایکروسافت در حال کار روی مشکل کش حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow