مایکروسافت دستور Server برای نصب ویندوز ۱۱ را مسدود کرد

 مایکروسافت اخیرا ترفند Server را که امکان دور زدن محدودیت‌های سیستمی برای کامپیوترهای غیرپشتیبانی‌شده را هنگام نصب ویندوز 11 فراهم می‌کرد، مسدود کرده است. به گزارش سرویس فناوری تکناک این اقدام جلوی استفاده از یک ترفند خاص را می‌گیرد که به کاربران اجازه می‌داد بدون توجه به الزامات سخت‌افزاری، ویندوز 11 را نصب کنند. تعداد... نوشته مایکروسافت دستور Server برای نصب ویندوز ۱۱ را مسدود کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
مایکروسافت دستور Server برای نصب ویندوز ۱۱ را مسدود کرد

 مایکروسافت اخیرا ترفند Server را که امکان دور زدن محدودیت‌های سیستمی برای کامپیوترهای غیرپشتیبانی‌شده را هنگام نصب ویندوز 11 فراهم می‌کرد، مسدود کرده است.

به گزارش سرویس فناوری تکناک این اقدام جلوی استفاده از یک ترفند خاص را می‌گیرد که به کاربران اجازه می‌داد بدون توجه به الزامات سخت‌افزاری، ویندوز 11 را نصب کنند.

تعداد کمی از افراد الزامات سخت افزاری بالای اعلام شده برای نصب ویندوز 11 توسط مایکروسافت هنگام معرفی ویندوز ۱۱ را پسندیدند. فهرست پردازنده‌های پشتیبانی‌شده شامل تعدادی پردازنده نمی‌شد که کمتر از پنج سال از عرضه آن‌ها گذشته بود (تا اواسط سال 2021)، از جمله پردازنده‌های قدرتمندی مانند Ryzen نسل اول با 6 و 8 هسته، و همچنین مدل‌های Intel i7 نسل 6 و 7.

به همین دلیل، کاربرانی که سیستم‌هایشان در فهرست پشتیبانی قرار نداشت، به اجرای ویندوز ۱۱ با استفاده از ترفندهای دور زدن روی آوردند. حتی افرادی که از تراشه‌های بسیار قدیمی مانند Core 2 Duo، Pentium 4، Athlon، Athlon X2 و Phenom استفاده می‌کردند، با دور زدن الزامات سیستم، ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های خود نصب کردند. البته باید توجه داشت که این روش در به‌روزرسانی آینده ویندوز ۱۱ (24H2) دیگر کار نخواهد کرد.

تفاوت عملکرد بین ویندوز ۱۰ و ۱۱ روی یک کلاس مشابه سخت افزار تقریباً یکسان است و نشان می دهد که چنین الزاماتی تنها از نظر عملکرد ضروری نبود، به همین دلیل مایکروسافت استدلال کرده بود که امنیت دلیل اصلی انجام این کار بوده است و به ویژگی هایی مانند MBEC (روی اینتل) و GMET (روی AMD) اشاره کرده است.

برای استفاده از این روش، کاربر تنها باید هنگام اجرای Setup دستور “/product server” را اضافه می‌کرد و ویندوز به طور کامل بررسی الزامات سخت افزاری را نادیده می‌گرفت.

مسدود شدن دستور Server برای نصب ویندوز 11 توسط مایکروسافت

همانطور که مشخص شد، مایکروسافت این روش دور زدن را هنگام نصب ویندوز 11 در آخرین نسخه آزمایشی Canary build 27686 مسدود کرده است، که توسط کاربر ایکس و علاقه مند به فناوری باب پونی کشف شد. در حال حاضر، با استفاده از ترفند Server نمی توان بررسی الزامات سخت افزاری را هنگام نصب ویندوز دور زد.

هنوز هم روش های مختلفی برای دور زدن الزامات سخت افزاری هنگام نصب ویندوز 11 وجود دارد و حتی می توانید از ویندوز Windows 11 LTSC 2024 رسمی مایکروسافت استفاده کنید که دارای معیارهای واجد شرایط بودن بسیار آسان تری است.

نوشته مایکروسافت دستور Server برای نصب ویندوز ۱۱ را مسدود کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow