مایکروسافت پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به DirectX اضافه می کند

شرکت مایکروسافت در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی اساسی برای DirectX است که پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به این API پرکاربرد اضافه می‌کند. به گزارش تک‌ناک، این تغییر که از آن به‌ عنوان نقطه عطفی در فناوری رندرینگ گرافیک یاد می‌شود، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهبود عملکرد و کیفیت بصری در بازی‌ها […] نوشته مایکروسافت پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به DirectX اضافه می کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۴ دی , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
مایکروسافت پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به DirectX اضافه می کند

شرکت مایکروسافت در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی اساسی برای DirectX است که پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به این API پرکاربرد اضافه می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، این تغییر که از آن به‌ عنوان نقطه عطفی در فناوری رندرینگ گرافیک یاد می‌شود، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهبود عملکرد و کیفیت بصری در بازی‌ها و اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین بهره می‌برد.

تحول در رندرینگ با هوش مصنوعی

رندرینگ عصبی فناوری جدیدی است که با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشین، عناصر گرافیکی مانند: تکسچرها، نورپردازی و ارتقای تصاویر را به‌صورت هوشمند تولید یا بهبود می‌دهد.

این فناوری با انتقال وظایف پیچیده به سیستم‌های هوش مصنوعی، نه‌تنها عملکرد را ارتقا می‌دهد، بلکه بار پردازشی خطوط رندرینگ سنتی را نیز کاهش می‌دهد.

در حالی که فناوری‌های مشابه مانند DLSS از انویدیا و FSR از AMD پیش‌تر این قابلیت را در اکوسیستم‌های محدود ارائه داده‌اند، اما مایکروسافت قصد دارد با DirectX این فناوری را به‌صورت یکپارچه و استاندارد در دسترس همه قرار دهد.

ویژگی کلیدی رندرینگ عصبی

یکی از مهم‌ترین امکانات این به‌روزرسانی، اضافه شدن قابلیت Cooperative Vector است. این فناوری جدید، وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را در مراحل مختلف سایه‌زن (Shader) بهینه می‌کند و با کاهش فشار بر GPU، کارایی رندرینگ بلادرنگ را افزایش می‌دهد.

توسعه‌دهندگان به لطف این قابلیت، می‌توانند شبکه‌های عصبی را به صورت مستقیم در سایه‌زن‌ پیکسلی یا دیگر مراحل گرافیکی به کار گیرند و تجربه‌ای روان‌تر و پیشرفته‌تر ارائه دهند.

شرکت مایکروسافت تأیید کرده است که Cooperative Vectors از Tensor Cores موجود در کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت نه‌تنها امکان ایجاد شخصیت‌های بازی واقع‌گرایانه و بهینه‌سازی هندسه برای رهگیری پرتو را فراهم می‌کند، بلکه ابزارهای قدرتمندی را برای توسعه‌دهندگان بازی‌های پیشرفته ارائه خواهد داد.

همکاری گسترده با تولیدکنندگان GPU

مایکروسافت برای بهینه‌سازی این فناوری، همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان برجسته GPU از جمله AMD، اینتل، انویدیا و کوالکام آغاز کرده است. این همکاری‌ها اطمینان می‌دهد که فناوری جدید DirectX برای معماری‌های سخت‌افزاری مختلف بهینه‌سازی شده است و سازگاری گسترده‌ای خواهد داشت.

آینده‌ای روشن برای گرافیک با رندرینگ عصبی

شرکت مایکروسافت قصد دارد با افزودن قابلیت‌های رندرینگ عصبی به DirectX، محدودیت‌های موجود را کنار بزند و استفاده از گرافیک‌های هوش مصنوعی را در پلتفرم‌های مختلف گسترش دهد.

این فناوری می‌تواند باعث رهگیری پرتو بلادرنگ پیشرفته، مقیاس‌پذیری تطبیقی وضوح و حتی خلق محتوای فوتورئالیستی در بازی‌ها شود. برخلاف رویکردهای اختصاصی موجود که تنها در اکوسیستم‌های خاصی قابل استفاده هستند، رویکرد باز مایکروسافت می‌تواند پذیرش گسترده‌تری ایجاد و رقابت و نوآوری را در این عرصه تقویت کند.

پشتیبانی از رندرینگ عصبی به DirectX مایکروسافت اضافه می شود

تغییری که منتظرش هستیم

با اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این به‌روزرسانی اعلام نشده است، اما این تغییر بزرگ نقش روزافزون هوش مصنوعی در فناوری گرافیک را به نمایش می‌گذارد.

شرکت مایکروسافت با این حرکت، نه‌تنها تجربه بصری کاربران را بهبود می‌بخشد، بلکه ابزاری قدرتمند در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا نسل جدیدی از بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی خلق کنند.

نوشته مایکروسافت پشتیبانی از رندرینگ عصبی را به DirectX اضافه می کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow