مجوز پرتاب دوباره فالکون ۹ اسپیس‌ایکس صادر شد

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مجوز پرتاب دوباره موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس را برای انجام دو مأموریت دیگر استارلینک صادر کرده است، در حالی که اوایل این هفته به دلیل فرود ناموفق متوقف شده بود. به گزارش تک‌ناک، این تصمیم پس از انجام بررسی‌های ایمنی و محیطی فالکون 9 اسپیس‌ایکس گرفته شده است و به... نوشته مجوز پرتاب دوباره فالکون ۹ اسپیس‌ایکس صادر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
مجوز پرتاب دوباره فالکون ۹ اسپیس‌ایکس صادر شد

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مجوز پرتاب دوباره موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس را برای انجام دو مأموریت دیگر استارلینک صادر کرده است، در حالی که اوایل این هفته به دلیل فرود ناموفق متوقف شده بود.

به گزارش تک‌ناک، این تصمیم پس از انجام بررسی‌های ایمنی و محیطی فالکون 9 اسپیس‌ایکس گرفته شده است و به این شرکت اجازه ادامه برنامه پرتاب‌های او را می‌دهد. این مجوز اهمیت زیادی در پیشبرد پروژه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دارد.

اسپیس‌ایکس از زمان تصمیم FAA تاکنون دو پرتاب انجام داده و 42 ماهواره استارلینک دیگر را به مدار فرستاده است، که امروز در پستی در X اعلام کرد.

به نقل از سی‌ان‌ان، اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که تحقیقات درباره حادثه فرود فالکون 9 اسپیس‌ایکس همچنان باز است، اما پروازها می‌توانند ادامه داشته باشند، به شرطی که تمامی الزامات مجوز رعایت شوند.

اسپیس‌ایکس درخواست بازگشت به پرواز را در روز پنجشنبه یعنی همان روزی که این آژانس موشک را متوقف کرد، به اداره هوانوردی فدرال ارائه داده بود.

صدور مجوز پرواز دوباره فالکون 9 اسپیس‌ایکس

علاوه بر پروازهای معمولی استارلینک، اسپیس‌ایکس در حال آماده شدن برای پرتاب Polaris Dawn می‌باشد، که یک مأموریت خصوصی برای فرستادن میلیاردری به نام جرد آیزاکمن و سه نفر دیگر از طریق کمربند تشعشعی ون آلن برای انجام اولین راهپیمایی فضایی فضانوردان خصوصی است.

همچنین انتظار می‌رود که اسپیس‌ایکس در 24 سپتامبر (3 مهر) دو فضانورد را در مأموریت Crew-9 ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

آژانس فضایی ایالات متحده به تازگی دو فضانورد را از این مأموریت کنار گذاشت تا جا برای فضانوردان سونیتا ویلیامز و بری ویلمور باز شود، که ناسا قصد دارد در ماه فوریه به دلیل اینکه فضاپیمای بوئینگ آنها برای پرواز برگشت خدمه نامناسب شناخته شد، آنها را به زمین بازگرداند.

 

نوشته مجوز پرتاب دوباره فالکون ۹ اسپیس‌ایکس صادر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow