محققان چینی ماده جدیدی برای استخراج اورانیوم از آب دریا ساختند

ماده جدید محققان چینی می‌تواند به عنوان یک جاذب جدید به شکلی مقرون به صرفه و قابل بازیافت برای استخراج اورانیوم از آب دریا مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی برای استخراج اورانیوم از آب دریا یک ماده آلی توسعه داده‌اند که ضمن سازگاری با محیط زیست، […] منبع خبر محققان چینی ماده جدیدی برای استخراج اورانیوم از آب دریا ساختند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
محققان چینی ماده جدیدی برای استخراج اورانیوم از آب دریا ساختند

ماده جدید محققان چینی می‌تواند به عنوان یک جاذب جدید به شکلی مقرون به صرفه و قابل بازیافت برای استخراج اورانیوم از آب دریا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی برای استخراج اورانیوم از آب دریا یک ماده آلی توسعه داده‌اند که ضمن سازگاری با محیط زیست، هزینه اندکی برای جذب اورانیوم خواهد داشت. به گفته این محققان قابلیت این ماده به شکل خارق‌العاده ای در جذب اورانیوم بالا بوده و می‌تواند این فلز سنگین را به راحتی از آب دریا استخراج کند.

اورانیوم در رآکتورهای هسته ای به عنوان منبع انرژی تجدید ناپذیر و سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. رآکتورهای هسته‌ای تولید انرژی هسته‌ای را بر عهده دارند. در حالت کلی اورانیوم از سنگ استخراج می‌شود. اما اکنون امکان استخراج آن از آب دریا نیز وجود دارد.

پژوهشگرانی از موسسه فناوری فرایندهای زیستی و زیست انرژی در چین دائو برای جذب مقرون به صرفه یون‌های اورانیل از آلژینات سدیم و رشته‌های دی‌ان‌ای عملکردی در ساخت از ریز کره‌های هیدروژل استفاده کردند. این ریزکره‌های هیدروژلی در مقابل اورانیوم گزینش پذیری قابل توجهی داشته و توانستند در مقایسه با جاذب‌های پیشرفته از جمله آمیدوکسیم عملکرد بهتری را در آب شبیه سازی شده و آب طبیعی از خود نشان دهد.

به گفته محققان جاذب جدید با محیط زیست سازگار بوده و هزینه اندکی دارد. تولید آن نیز به راحتی انجام می‌شود و با توجه به استحکام مکانیکی آن می‌تواند به شکل قابل توجهی بازیافت شود. با توجه به تمایز این ماده در تشخیص یون‌های فلزی مختلف ممکن است بتوان از این جاذب مبتنی بر دی‌ان‌ای در بازیابی یون‌های فلزی ارزشمند دیگر نیز استفاده کرد. به طور کلی استخراج یون‌ها از آب دریا بسیار چالش برانگیز است. غلظت بسیار کم اورانیوم در اقیانوس‌های زمین و همچنین وجود یون‌های مختلف دیگر باعث می‌شود تا این استخراج در محیط پیچیده دریایی بسیار دشوار باشد.

منبع خبر محققان چینی ماده جدیدی برای استخراج اورانیوم از آب دریا ساختند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow