مشخصات نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه Lunar Lake اینتل فاش شد

مدل آزمایشی جدیدی از لپ‌تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت دیده شده است که از تراشه Lunar Lake اینتل استفاده می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، نمونه اولیه لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه‌ Lunar Lake اینتل، به‌طور غیرمنتظره‌ در یکی از بازار‌های دست‌دوم‌فروشی چینی لو رفته است. این در حالی است که مایکروسافت اوایل امسال مدل Surface Laptop […] نوشته مشخصات نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه Lunar Lake اینتل فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  4
مشخصات نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه Lunar Lake اینتل فاش شد

مدل آزمایشی جدیدی از لپ‌تاپ‌های سری سرفیس مایکروسافت دیده شده است که از تراشه Lunar Lake اینتل استفاده می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، نمونه اولیه لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه‌ Lunar Lake اینتل، به‌طور غیرمنتظره‌ در یکی از بازار‌های دست‌دوم‌فروشی چینی لو رفته است. این در حالی است که مایکروسافت اوایل امسال مدل Surface Laptop 7 را بدون استفاده از تراشه‌های اینتل معرفی کرد تا از تراشه‌های جدید اسنپدراگون ایکس الایت کوالکام و پلتفرم Windows on Arm حمایت کند. حال به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت برای سال آینده برنامه‌هایی برای استفاده از تراشه‌های اینتل در لپ‌تاپ‌های سرفیس خود دارد.

ورج می‌نویسد که این نشت اطلاعات ابتدا در فهرست بازار Goofish که اکنون حذف شده است، مشاهده شد. این لیست نشان می‌دهد که نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس با پردازنده Intel Core Ultra 7 268V عرضه شده است. گزارش‌های ویندوز سنترال حاکی از آن است که این نمونه اولیه می‌تواند نشانه‌ای از عرضه Surface Laptop 8 باشد. بااین‌همه، هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه نسخه‌ای به‌روز‌شده از Surface Laptop 7 است یا مدلی کاملاً جدید از سری سرفیس خواهد بود.

نکته جالب در این نشت اطلاعات، وجود برچسب «نمونه اولیه، برای فروش نیست» است که در قسمت پایینی این دستگاه حک شده است. هرچند جعل اطلاعات مربوط به پردازنده‌ها در ویندوز نسبتاً ساده است، وجود این برچسب نشان می‌دهد که دستگاه مذکور احتمالاً لپ‌تاپی واقعی از مایکروسافت است که هنوز به بازار عرضه نشده است. این نوع افشاگری‌ها، به‌ویژه برای دستگاه‌هایی که هنوز به بازار نیامده‌اند، بسیار نادر است و کمتر اتفاق می‌افتد که چنین دستگاه‌هایی برای فروش در بازارهای آنلاین دست‌دوم عرضه شوند.

نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت با تراشه‌های Lunar Lake اینتل
نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت با تراشه‌های Lunar Lake اینتل
نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت با تراشه‌های Lunar Lake اینتل

در‌صورتی‌که مایکروسافت تصمیم بگیرد تا از تراشه‌های Lunar Lake اینتل در سری لپ‌تاپ‌های سرفیس استفاده کند، این اقدام می‌تواند گزینه‌ای جایگزین برای کاربرانی فراهم کند که به ویژگی‌های Copilot Plus مایکروسافت نیاز دارند. پیش‌از‌این، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ با تراشه‌های Meteor Lake اینتل عرضه شدند؛ اما از پردازنده‌های NPU قوی موردنیاز برای پشتیبانی از ویژگی‌های کوپایلت پلاس بی‌بهره بودند. این دستگاه‌ها بیشتر به مشتریان سازمانی اختصاص داده شده بودند و زبان طراحی‌ جدید به‌کاررفته در مدل‌های سرفیس پرو ۱۱ و سرفیس لپ‌تاپ ۷ را نداشتند.

گزارش‌های منتشر‌شده نشان می‌دهد که این نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس ممکن است تا سال ۲۰۲۵ برای فروش عمومی عرضه نشود. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، این دستگاه ممکن است هم‌زمان با رویداد CES 2025 معرفی شود. ناگفته نماند احتمال دیگری نیز وجود دارد که مایکروسافت تصمیم بگیرد دستگاه‌های سرفیس مبتنی‌بر اینتل را همچنان به مشتریان تجاری محدود کند و کاربران عادی به نسخه‌های مجهز به تراشه‌های کوالکام دسترسی داشته باشند.

تاکنون مایکروسافت اظهار‌نظر رسمی درباره نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس خود نکرده است. درخواست‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر از این شرکت بی‌پاسخ مانده است؛ اما انتظار می‌رود که در‌صورت نزدیک‌شدن به زمان معرفی رسمی، جزئیات بیشتری در‌این‌باره منتشر شود.

نوشته مشخصات نمونه اولیه لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت مجهز به تراشه Lunar Lake اینتل فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow