مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف قهوه و مشکلات رشد عصبی کودکان پیدا نکرد

یک مطالعه گسترده توسط محققان دانشگاه کوئینزلند نشان می‌دهد که مصرف قهوه در دوران بارداری ارتباط مستقیمی با مشکلات رشد عصبی در کودکان ندارد. این یافته جدید می‌تواند به بسیاری از مادران باردار که به قهوه عادت دارند، اطمینان خاطر دهد. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، محققان این مطالعه، با استفاده از […] منبع خبر مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف قهوه و مشکلات رشد عصبی کودکان پیدا نکرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف قهوه و مشکلات رشد عصبی کودکان پیدا نکرد

یک مطالعه گسترده توسط محققان دانشگاه کوئینزلند نشان می‌دهد که مصرف قهوه در دوران بارداری ارتباط مستقیمی با مشکلات رشد عصبی در کودکان ندارد. این یافته جدید می‌تواند به بسیاری از مادران باردار که به قهوه عادت دارند، اطمینان خاطر دهد.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، محققان این مطالعه، با استفاده از داده‌های ژنتیکی ده‌ها هزار خانواده نروژی، به بررسی ارتباط بین مصرف قهوه در دوران بارداری و مشکلات رشد عصبی در کودکان پرداخته‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که برخلاف باورهای قبلی، مصرف قهوه در حد متعارف، تأثیر منفی بر رشد مغز جنین ندارد. کافئین موجود در قهوه می‌تواند از جفت عبور کرده و به جنین برسد. به همین دلیل، بسیاری از زنان باردار نگران تأثیرات مصرف قهوه بر رشد جنین هستند. در کشورهای اسکاندیناوی، مصرف قهوه بسیار رایج است و بسیاری از زنان باردار نیز به نوشیدن قهوه عادت دارند.

این مطالعه با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل ژنتیکی، توانسته است عوامل مختلفی که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارند را جدا کرده و تنها به بررسی تأثیر مصرف قهوه بپردازد. با توجه به نتایج این مطالعه، به نظر می‌رسد که مصرف متعادل قهوه در دوران بارداری، تأثیر منفی بر رشد عصبی کودکان نداشته باشد. با این حال، محققان تاکید می‌کنند که زنان باردار باید همچنان با پزشک خود در مورد میزان مصرف کافئین مشورت کنند، زیرا سایر عوامل مانند میزان مصرف کافئین، نوع قهوه و شرایط سلامتی فردی می‌تواند بر این نتایج تأثیرگذار باشد.

با وجود نتایج امیدوارکننده این مطالعه، لازم به ذکر است که این تحقیق دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد. به عنوان مثال، این مطالعه تنها بر روی یک گروه خاص از جمعیت (خانواده‌های نروژی) انجام شده است و ممکن است نتایج آن به سایر جمعیت‌ها تعمیم‌پذیر نباشد. همچنین، این مطالعه تنها به بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و مشکلات رشد عصبی پرداخته است و ممکن است بر روی سایر جنبه‌های سلامت مادر و جنین تأثیری نداشته باشد. با توجه به این محدودیت‌ها، توصیه می‌شود که زنان باردار قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنند. پزشک می‌تواند با توجه به شرایط فردی هر زن، بهترین توصیه‌ها را ارائه دهد.

محققان قصد دارند در مطالعات آینده، به بررسی تأثیر مصرف قهوه بر جنبه‌های دیگر رشد و سلامت کودکان بپردازند و همچنین این مطالعات را بر روی جمعیت‌های مختلف انجام دهند تا نتایج دقیق‌تری به دست آورند. این مطالعه جدید می‌تواند به بسیاری از زنان باردار که به قهوه علاقه دارند، اطمینان خاطر دهد. با این حال، همچنان مهم است که زنان باردار در مورد مصرف هر نوع ماده غذایی یا نوشیدنی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنند. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف قهوه و مشکلات رشد عصبی کودکان پیدا نکرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow