معرفی ربات Alex با قابلیت‌ های خارق العاده

شرکت Boardwalk Robotics ربات Alex جدید خود را معرفی کرده است، که توانایی‌هایی مانند بلند کردن دمبل و شستن ظروف دارد. به گزارش تک‌ناک، هدف از ساخت چنین ربات انسان‌نمایی افزایش بهره‌وری و کارایی در صنایع مختلف می‌باشد و نمونه‌ای از پیشرفت‌ و توسعه در صنعت رباتیک است. این ربات توانایی انجام کارهای مبتنی بر... نوشته معرفی ربات Alex با قابلیت‌ های خارق العاده اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
معرفی ربات Alex با قابلیت‌ های خارق العاده

شرکت Boardwalk Robotics ربات Alex جدید خود را معرفی کرده است، که توانایی‌هایی مانند بلند کردن دمبل و شستن ظروف دارد.

به گزارش تک‌ناک، هدف از ساخت چنین ربات انسان‌نمایی افزایش بهره‌وری و کارایی در صنایع مختلف می‌باشد و نمونه‌ای از پیشرفت‌ و توسعه در صنعت رباتیک است.

این ربات توانایی انجام کارهای مبتنی بر قدرت، همچنین فعالیت‌های ظریف را به تصویر می‌کشد، که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه در چابکی رباتیک و کاربردهای عملی آن در زندگی روزمره است.

ویدیویی که توسط این شرکت منتشر شده است، این ربات انسان‌نمای بدون پا را نشان می‌دهد که در حال انجام وظایف مختلف خانگی مثل سازماندهی و تمیز کردن بشقاب‌ها است.

شرکت Boardwalk که در سال 2017 تأسیس شد، تاکنون شراکت تجاری کلیدی با مؤسسه شناخت ماشین انسانی (IHMC) در فلوریدا به ویژه در ساخت ربات‌ها داشته است.

یکی از برجسته‌ترین نتایج این همکاری، ربات انسان‌نمای Nadia است، که یک ربات تحقیقاتی می‌باشد و با کمک‌های قابل توجهی از Boardwalk توسعه یافته است.

براندون شروسبری، مدیر ارشد فناوری Boardwalk Robotics گفت: «ما از ربات انسان‌نمای Nadia برای یادگیری موارد زیادی در حوزه تحقیقات حرکت پویا استفاده کرده‌ایم.»

به تازگی ربات انسان‌نمای Nadia با عملکرد چشمگیر خود در رینگ بوکس توجه‌ها را جلب کرد و باعث شگفتی و کنجکاوی بین تماشاگران شد.

ربات انسان‌نمای Alex معرفی شد

بهره‌وری مبتنی بر هوش مصنوعی ربات Alex

شرکت BoardWalk جزئیات محدودی در مورد ربات انسان‌نمای Alex در وب‌سایت خود ارائه کرده است.

مختصر مشخصات به سیستم رباتیکی اشاره می‌کند که 19 درجه آزادی را ارائه می‌دهد و امکان مانور و دقت استثنایی را فراهم می‌کند.

به گفته این شرکت، جلوه پایانی tts و طراحی پایین بدنه آگنوستیک هستند و تطبیق‌پذیری در کاربردهای مختلف را تضمین می‌کنند.

با مفاصل پرسرعت، با قابلیت 9 رادیان بر ثانیه و مچ دستی که دامنه حرکتی 300 درجه را ارائه می‌دهد، این ربات انسان‌نما در کارهایی که نیاز به چابکی دارند، عملکرد خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

علاوه بر این، گشتاور پایین تحرک کمتر از 1 نیوتن‌متر، ایمنی و کنترل را افزایش می‌دهد، در حالی که ظرفیت بار مستمر 10 کیلوگرم در عملکرد ثابت را در رسیدگی به بارهای کاری سخت تضمین می‌کند.

بر اساس گفته BoardWalk، با توسعه ربات Alex، هدف این شرکت پیشرفت صنایع با ادغام هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی عملیات و مقیاس‌بندی سریع کسب‌وکارها است.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Alex، کارایی را افزایش می‌دهد و امکان تولید و گسترش سریع‌تر را فراهم می‌کند.

ربات Alex قصد دارد با خودکارسازی وظایف از مرتب‌سازی بسته‌ها گرفته تا جابه‌جایی محموله‌های نامنظم، نیاز به مداخله انسانی را از بین ببرد و از عملیات بدون درز اطمینان حاصل کند.

همچنین این شرکت ادعا می‌کند که Alex می‌تواند نقش مهمی در تعمیر و نگهداری داشته باشد.

علاوه بر این به وظایف حیاتی مانند: نگهداری هواپیما و مدیریت سکوی نفتی کمک کند و آن را به یک دارایی ضروری در بخش‌های مختلف تبدیل نماید.

ربات Alex با قابلیت‌‌های خارق‌العاده رونمایی شد

راه‌حل‌های رباتیک ایمن

یکی از ویژگی‌های کلیدی Alex عدم داشتن پا است (حداقل در حال حاضر).

شرکت BoardWalk معتقد است که برای عملی و مقرون‌به‌صرفه بودن یک ربات انسان‌نما در کوتاه مدت، پاها ضروری نیستند.

در مقابل، بسیاری از وظایف همچنان می‌توانند با یک پایه ثابت یا یک پایه رباتیک متحرک پیشرفته، انجام شوند و این ساختار برای این ربات انسان‌نما کافی است.

رابرت گریفین، مشاور فنی در Boardwalk نیز بیان کرد: «اگر بتوانیم طراحی را از ابتدا به خوبی انجام دهیم، برای ساخت رباتی که از نظر عملکردی مفید است به پاها وابسته نخواهیم شد.»

همچنین Boardwalk ایمنی را یک مزیت کلیدی در ربات‌های انسان‌نما، که در آن رقابت محدود است، می‌داند.

ربات Alex بدون پا و با قرار گرفتن روی یک پایه ثابت، می‌تواند با خیال راحت به عنوان یک ربات انسان‌نما عمل کند، بازوهای خود را سریع‌تر حرکت دهد و یک منطقه ایمنی پویا را حفظ نماید.

اگرچه Alex در یک محیط تحقیقاتی ایجاد شده، اما به عنوان یک ربات تحقیقاتی طراحی نشده است.

اگرچه می‌توان از آن برای تحقیقات استفاده کرد، اما شرکت Boardwalk قصد دارد Alex را در درجه اول به عنوان یک ربات تجاری به بازار عرضه کند.

در حال حاضر، Boardwalk برنامه‌های آزمایشی را با همکاری مشتریان منتخب اجرا می‌کند تا در نهایت Alex به مدلی مبتنی بر خدمات تغییر یابد.

نوشته معرفی ربات Alex با قابلیت‌ های خارق العاده اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow