معرفی کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP

اگر قصد خرید کارتریج را داشته باشید، احتمالاً با سؤالات مختلفی روبرو شده‌اید: کدام کارتریج مناسب پرینتر من است؟ آیا باید کارتریج استاندارد را تهیه کنم یا کارتریج با ظرفیت بالاتر؟ کدام کارتریج از لحاظ هزینه و کارایی برای من به‌صرفه‌تر است؟ فرقی هم نمی‌کند که کارتریج را برای استفاده عادی تهیه کنید یا استفاده‌های […] منبع خبر معرفی کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  5
معرفی کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP

اگر قصد خرید کارتریج را داشته باشید، احتمالاً با سؤالات مختلفی روبرو شده‌اید: کدام کارتریج مناسب پرینتر من است؟ آیا باید کارتریج استاندارد را تهیه کنم یا کارتریج با ظرفیت بالاتر؟ کدام کارتریج از لحاظ هزینه و کارایی برای من به‌صرفه‌تر است؟

کارتریج های ۸۰a , 26a و ۱۷a اچ پیفرقی هم نمی‌کند که کارتریج را برای استفاده عادی تهیه کنید یا استفاده‌های اداری؛ درهرصورت این سؤال‌ها برای شما ایجاد می‌شود. برای همین در این مقاله در مورد نکات خرید کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP صحبت کردیم. پس اگر نیاز دارید که بهترین کارتریج را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

منظور از کارتریج سری A چیست؟

روش‌های مختلفی برای دسته‌بندی کارتریج‌های HP وجود دارد و شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس نوع کارتریج (جوهر افشان یا لیزری)، سری پرینتر (لیزر جت، آفیس جت و…) و ظرفیت چاپ (استاندارد، بالا و…) دسته‌بندی کنید. اگر کارتریج‌ها را بر اساس ظرفیت آن‌ها دسته‌بندی کنید، به کارتریج‌های اچ پی با ظرفیت چاپ استاندارد یا همان کارتریج‌های سری A می‌رسید.

در واقع منظور از کارتریج سری A، کارتریج‌هایی با ظرفیت چاپ استاندارد است که حرف A در انتهای شماره مدل آن‌ها نوشته می‌شود. برای مثال کارتریج ۲۶a یکی از این دسته کارتریج‌ها است که برای چاپ در حجم متوسط مناسب هستند. جالب است بدانید که این سری از کارتریج‌های HP در دو نمونه طرح و اورجینال در بازار وجود دارند که در ادامه تفاوت آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

کارتریج ۲۶a

آشنایی با کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP

هنگام خرید کارتریج‌های سری A برای پرینترهای لیزری HP، بهتر است به یک سری نکات مهم توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به تطابق کارتریج با پرینتر، اورجینال یا طرح بودن کارتریج، میزان کارکرد و غیره اشاره کرد که هر کدام را در ادامه به‌صورت کامل توضیح داده ایم.

1- توجه به مدل پرینتر HP قبل از خرید کارتریج

شرکت‌های تولیدکننده پرینتر، کارتریج‌ها را با کدهای مختلف و بر اساس مدل پرینتر تولید می‌کنند. یعنی هر کارتریج فقط با یک سری از پرینترها سازگاری دارد و نمی‌توان از آن‌ در سایر پرینترها استفاده کرد. برای مثال کارتریج ۸۰a که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پرینترهای میان‌رده HP است، فقط با مدل‌های زیر سازگاری دارد:

M425dn ،M425dw ،M401dne ،M401a ،M401d ،M401dn ،M401dw

پس اولین و مهم‌ترین قدم در انتخاب کارتریج برای چاپگرهای لیزری، توجه به مدل پرینتر است تا یک کارتریج سازگار را انتخاب کنید. اگر مدل پرینتر HP خود را نمی‌دانید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • روی بدنه پرینتر دنبال مدل آن بگردید: شرکت‌های سازنده معمولاً مدل پرینتر را روی بدنه حک می‌کنند یا از طریق لیبل روی آن می‌چسبانند. پس برای پیداکردن مدل پرینتر به‌خوبی بدنه آن را بررسی کنید و سپس با جستجوی مدل در گوگل، می‌توانید لیست کارتریج‌های سازگار را پیدا کنید.
  • به دفترچه راهنما مراجعه کنید: با بررسی دقیق دفترچه راهنمای چاپگر معمولاً می‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی از مدل پرینتر و حتی کارتریج‌های متناسب با آن پیدا کنید.
  • کارتریج فعلی پرینتر خود را بررسی کنید: مطابق با دستورالعمل‌های دفترچه راهنما و با دقت، کارتریج فعلی را از پرینتر خارج و بررسی کنید. بیشتر تولیدکنندگان کد و مدل کارتریج را روی بدنه آن مشخص می‌کنند و شما می‌توانید نسخه‌ای دیگر از همان کارتریج را تهیه کنید.

به این هم توجه داشته باشید که پرینتر شما ممکن است یک یا چند کارتریج داشته باشد. در این حالت، شما می‌توانید تمام کارتریج‌ها را با هم یا آن‌ها را به‌صورت جداگانه هم تهیه کنید.

2- خرید کارتریج اورجینال یا طرح

در حین خرید کارتریج سری A برای پرینترهای لیزری HP دو گزینه پیش رو دارید: خرید کارتریج اورجینال و یا طرح. توضیحات مربوط به هر کارتریج را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • کارتریج اورجینال یا OEM: کارتریج‌های اورجینال اچ پی به‌صورت مستقیم توسط شرکت سازنده یعنی اچ پی ساخته می‌شوند. این نوع کارتریج دارای بالاترین میزان سازگاری و کیفیت هستند و البته قیمت بالاتری هم نسبت به نسخه‌های دیگر دارند.
  • کارتریج طرح: کارتریج‌های طرح توسط شرکت و تولیدکنندگان ثالث با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. این کارتریج‌ها تا حد بسیار زیادی با پرینتر شما سازگار هستند و کیفیت چاپ رضایت بخشی هم دارند. قیمت این کارتریج‌ها از کارتریج‌های اورجینال کمتر است اما برخی از آن‌ها دارای کیفیت‌های ساخت پایینی هستند. همچنین استفاده از این کارتریج‌ها ممکن است باعث باطل شدن گارانتی پرینتر شود.

ذکر تفاوت کارتریج اورجینال و طرح

باتوجه‌به این توضیحات، اگر کیفیت چاپ و کارتریج برای شما مهم است و محدودیت بودجه ندارید، خرید کارتریج‌های اورجینال سری A برای پرینتر HP بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر با عملکرد و کیفیت مشابه با کارتریج‌های اورجینال هستید، خرید کارتریج‌های طرح را پیشنهاد می‌کنیم. جالب است بدانید که کارتریج‌های طرح دارای گارانتی هم هستند. برای مثال تمام کارتریج‌های طرحی که از سایت الو کارتریج تهیه می‌کنید، این گارانتی را دارند.

همچنین در برخی از کارتریج‌ها مثل کارتریج ۱۷a که تفاوت قیمت نمونه اورجینال با طرح تقریباً 10 برابر است، خرید کارتریج طرح پیشنهاد می‌شود. این کارتریج‌ها باتوجه‌به ظرفیت استانداردی که دارند، می‌توانند انتظارات شما را برآورده کنند.

3- توجه به ظرفیت کارتریج و میزان کارکرد پرینتر

دو مورد دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید کارتریج در نظر بگیرید، ظرفیت چاپ کارتریج و کارکرد ماهانه پرینتر شماست. ظرفیت چاپ به تعداد صفحاتی اشاره دارد که یک کارتریج می‌تواند پیش از خالی‌شدن جوهر یا تونر چاپ کند. برای مثال کارتریج ۲۶a با ظرفیت تقریباً 3100 برگه A4، مخصوص کاربرانی است که حجم چاپ متوسطی دارند و برای استفاده عادی و اداری مناسب است.

اما اگر حجم کاری بالایی دارید، ممکن است نیاز به کارتریج‌هایی با ظرفیت بیشتر داشته باشید. در چنین حالتی شما می‌توانید از کارتریج‌هایی با ظرفیت بالا که همان سری X یا XL هستند، استفاده کنید. برای مثال ظرفیت چاپ کارتریج ۲۶X از ۲۶A بیشتر است و اگر تعداد برگه‌های بیشتری را چاپ می‌کنید، بهتر است این کارتریج‌ها را تهیه کنید.

از طرف دیگر، کارکرد ماهانه پرینتر به تعداد صفحاتی اشاره دارد که پرینتر می‌تواند در یک ماه بدون آسیب‌دیدن یا ایجاد مشکل، به طور پایدار چاپ کند. اگر حجم چاپ‌های ماهانه شما بیشتر از ظرفیت کارتریج یا کارکرد ماهانه پرینتر باشد، ممکن است با افت کارایی دستگاه یا حتی خرابی مواجه شوید. پس پیش از خرید، باتوجه‌به ظرفیت چاپ کارتریج، کارکرد ماهانه پرینتر و نیازهای چاپی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه، از عملکرد بهینه پرینتر خود هم مطمئن شوید.

کارکرد بیشتر کارتریج های سری a نسبت به سری x

4- انتخاب فروشنده و یا شرکت برای خرید کارتریج

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید کارتریج، انتخاب فروشنده است. متأسفانه برخی از کارتریج‌های موجود در بازار تقلبی هستند اما با نام اورجینال به فروش می‌روند. استفاده از کارتریج تقلبی ممکن است به پرینتر شما آسیب برساند و حتی باعث خرابی آن شود. همچنین ممکن است برخی از فروشندگان کارتریج‌های استفاده شده را دوباره شارژ کنند و با بسته‌بندی و در قالب کارتریج اصل به شما بفروشند. برای همین انتخاب فروشنده معتبر نه‌تنها می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند، بلکه خیال شما را هم از بابت اورجینال بودن راحت می‌کند.

5- سایر نکات مهم در حین خرید کارتریج سری A برای پرینتر HP

علاوه بر مواردی که در بالا توضیح دادیم، بهتر است به نکات زیر هم توجه کنید:

  • کارتریج‌های سری A اورجینال و یا طرح در بسته‌بندی‌های پلمب‌شده ارائه می‌شوند.
  • روی بسته‌بندی کارتریج‌های اصل و اورجینال معمولاً هولوگرام‌های رنگی خاصی وجود دارد.
  • کارتریج‌هایی را خریداری کنید که دارای ضمانت یا گارانتی تعویض باشند.
  • کارتریج‌های اورجینال روی بسته‌بندی خود دارای کد سریال مشخصی هستند. با جستجوی این کد در وب‌سایت شرکت سازنده می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید.

بهترین کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP چیست؟

تا اینجا به‌صورت کامل در مورد کارتریج‌های سری A صحبت کردیم و گفتیم که این کارتریج‌ها ظرفیت چاپ استانداردی دارند و برای استفاده‌های عادی و اداری مناسب هستند. همچنین به نکات مهم خرید این کارتریج‌ها اشاره کردیم و در طول متن برخی از بهترین کارتریج‌ها را نام بردیم. فرقی نمی‌کند که این کارتریج‌ها را برای خانه یا محیط کار خود تهیه کنید، آن‌ها می‌توانند تمام نیازهای چاپی را برطرف کنند. اکنون می‌توانید با کمک نکات بیان شده، کارتریج موردنظر را از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

منبع خبر معرفی کارتریج‌های سری A برای چاپگرهای لیزری HP پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow