مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 عرضه می شوند

اخبار منتشرشده از فعالیت‌های آزمایشی توسعه‌دهندگان حاکی از آن است که مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه M4، یک ماه پس از معرفی آیفون 16 عرضه خواهند شد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، انتظار می‌رود همزمان با رونمایی از آیفون 16 در رویداد ماه اکتبر، شرکت اپل نسخه جدید مک‌بوک‌های خود را نیز معرفی کند. بر... نوشته مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 عرضه می شوند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 عرضه می شوند

اخبار منتشرشده از فعالیت‌های آزمایشی توسعه‌دهندگان حاکی از آن است که مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه M4، یک ماه پس از معرفی آیفون 16 عرضه خواهند شد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، انتظار می‌رود همزمان با رونمایی از آیفون 16 در رویداد ماه اکتبر، شرکت اپل نسخه جدید مک‌بوک‌های خود را نیز معرفی کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت اپل آزمایش مدل‌های منتشر نشده مک‌بوک را برای اطمینان از سازگاری با برنامه‌های شخص ثالث آغاز کرده است.

مک‌‌بوک‌هایی که در آزمایش قرار دارند، با کدهای شناسایی “16,1”، “16,2”، “16,3” و “16,10” مشخص شده‌اند.

هر یک از این مک‌بوک‌ها، نسخه پایه یک دستگاه مجهز به تراشه M4 است.

از بین این چهار مدل، سه مدل دارای 10 هسته پردازنده و یک مدل پایین‌تر دارای 8 هسته است.

پردازنده‌های 10 هسته‌ای آزمایش شده، دارای واحد پردازش گرافیکی 10 هسته‌ای نیز هستند، در حالی که پردازنده 8 هسته‌ای یک GPU با 8 هسته‌ دارد.

تمام مدل‌های در حال آزمایش دارای 16 یا 32 گیگابایت حافظه هستند.

عرضه مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه قدرتمند M4

این اطلاعات نشان می‌دهد که مدل‌های در حال آزمایش به احتمال زیاد خط تولید جدید MacBook Pro خواهند بود.

با توجه به اینکه مدل‌های گفته شده در مرحله آزمایش قرار دارند، می‌توان انتظار داشت که خط تولید جدید MacBook Pro با تراشه M4 در اوایل ماه اکتبر معرفی شود.

این تاریخ عرضه با الگوی قبلی اپل در فاصله زمانی بین معرفی تراشه پایه M-series و نسخه‌های Pro و Max در نسل‌های M1 و M2 مطابقت دارد.

در به‌روزرسانی اکتبر 2023، هر سه سطح تراشه به طور همزمان و در خط تولید MacBook Air معرفی شدند.

اگرچه نمی‌توان با قطعیت گفت که اپل چه زمانی محصول جدیدی را عرضه خواهد کرد، اما احتمال دارد شاهد به‌روزرسانی خطوط MacBook Pro و Mac mini باشیم.

iMac نیز ممکن است در پاییز امسال به‌روزرسانی شود، اما انتظار می‌رود عرضه MacBook Air تا بهار 2025 برای ارتقا به تراشه M4 طول بکشد.

 

نوشته مک‌بوک‌های جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 عرضه می شوند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow