نارضایتی از آیفون ۱۶ و تبلیغات زودهنگام اپل برای آیفون ۱۷

شرکت اپل درحالی‌که هنوز آیفون ۱۶ را با تمام قابلیت‌های مورد‌انتظار کاربران عرضه نکرده است، سری آتی آیفون‌های خود، یعنی آیفون ۱۷ را تبلیغ می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، اپل با محصولاتی که همواره با تمجید و استقبال طرفدارانش روبه‌رو بوده، امسال با موجی از انتقادات مواجه شده است. این شرکت به‌‌دلیل تأخیر و کامل‌نبودن ویژگی‌های آیفون […] نوشته نارضایتی از آیفون ۱۶ و تبلیغات زودهنگام اپل برای آیفون ۱۷ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  2
نارضایتی از آیفون ۱۶ و تبلیغات زودهنگام اپل برای آیفون ۱۷

شرکت اپل درحالی‌که هنوز آیفون ۱۶ را با تمام قابلیت‌های مورد‌انتظار کاربران عرضه نکرده است، سری آتی آیفون‌های خود، یعنی آیفون ۱۷ را تبلیغ می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل با محصولاتی که همواره با تمجید و استقبال طرفدارانش روبه‌رو بوده، امسال با موجی از انتقادات مواجه شده است. این شرکت به‌‌دلیل تأخیر و کامل‌نبودن ویژگی‌های آیفون ۱۶، بسیاری از کاربران و منتقدان را ناامید کرده است. حالا این شرکت با تبلیغ آیفون ۱۷ به‌عنوان «بلندپروازانه‌ترین محصول تاریخ»، واکنش‌های تندتری را برانگیخته است.

منتقدان معتقدند که آیفون ۱۶ با وجود تبلیغات گسترده اپل مبنی‌بر اینکه این مدل از پایه برای Apple Intelligence ساخته شده، محصولی ناقص است. بزرگ‌ترین تغییر آیفون ۱۶ درمقایسه‌با نسل قبل اضافه‌شدن دکمه مخصوص دوربین است. این تغییر به‌زعم بسیاری از کاربران کافی نیست و نوآوری چشمگیری به‌شمار نمی‌آید.

با‌این‌حال، اپل تبلیغات گسترده‌ای درخصوص این مدل و ویژگی‌های هوش مصنوعی آن کرده است که در عمل، این ویژگی‌ها هنوز کامل نیستند و تنها به‌صورت مرحله‌ای به گوشی‌های کاربران اضافه می‌شوند. ازجمله ویژگی‌های هوش مصنوعی وعده‌داده شده، سیری بازطراحی‌شده است که هنوز در آیفون ۱۶ ارائه نشده است.

آیفون ۱۶ ناقص است

مشکل دیگر این است که ویژگی‌های مذکور در بسیاری از مناطق بزرگ جهان از‌جمله اتحادیه اروپا و چین، در‌دسترس نخواهند بود. اپل اعلام کرده است که قوانین ضدانحصار در اتحادیه اروپا از ارائه قابلیت‌های AI آن در این منطقه مانع می‌شود، با‌این‌حال، آیفون ۱۶ در این کشورها همچنان با قیمت کامل فروخته می‌شود. این محدودیت‌ها به ناامیدی کاربران در این مناطق دامن زده است و آن‌ها انتظار دارند محصولاتی که می‌خرند، کاملاً مطابق با تبلیغات اپل باشد.

علاوه‌بر این، قوانین جدید اتحادیه اروپا، به‌ویژه قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، باعث شده است تا آیفون در کشورهای اتحادیه اروپا از ویژگی‌های متفاوتی با سایر کشورها برخوردار باشد. این ویژگی‌ها شامل امکان دسترسی به فروشگاه‌های برنامه‌های جانبی، پرداخت‌های NFC از منابع غیر از اپل و توانایی حذف برنامه‌های پیش‌فرض اپل می‌شود.

این تغییرات موجب شده است که بسیاری از کارشناسان این مدل از آیفون را به‌عنوان «پراکنده‌ترین عرضه در تاریخ آیفون» توصیف کنند؛ چرا‌که تفاوت‌های قانونی امکانات متنوعی را در نسخه‌های متفاوتی از محصولی واحد ایجاد کرده است. منتقدان این وضعیت را نمونه‌ای از ناهماهنگی تجربه‌ی کاربری بین کاربران آیفون در سراسر جهان می‌دانند.

فون‌آرنا می‌نویسد در‌حالی‌که هنوز بسیاری از کاربران از ناتمام‌بودن ویژگی‌های آیفون ۱۶ ناراضی هستند، اپل با تبلیغات گسترده، آیفون ۱۷ را به‌عنوان «بلندپروازانه‌ترین محصول تاریخ» معرفی کرده است. باوجوداین‌، تحلیلگران درباره ویژگی‌های احتمالی آیفون ۱۷ تردید دارند.

از‌جمله شایعات جالب درباره آیفون ۱۷ این است که این مدل ممکن است شامل نسخه فوق‌باریک به نام آیفون ۱۷ ایر باشد. بااین‌همه، به‌نظر می‌رسد اپل همچنان محصولاتی را تبلیغ کند که نوآوری‌های عمده‌ای برای کاربران عادی ندارند و در مواقعی ممکن است گوشی نیمه‌کامل با تبلیغات گسترده عرضه شود.

پردازنده های موبایل ممکن است به زودی شاهد پیشرفت دیگری باشند

نگاهی به مدل‌های اخیر اپل نشان می‌دهد که این شرکت در مدل‌های جدید آیفون تغییرات کوچک و نه‌چندان چشمگیر ارائه داده است. به‌عنوان مثال، آیفون ۱۵ بیشتر به‌خاطر تغییرات ظاهری مانند داینامیک آیلند و پوشش تیتانیومی شناخته شد و تفاوت محسوسی ازلحاظ ویژگی‌ها با آیفون ۱۴ نداشت.

برخی از کاربران و تحلیلگران معتقدند که اپل ممکن است روند مشابهی را در آیفون ۱۷ ادامه دهد و تغییراتی جزئی مانند بهبود اندک در دوربین، رنگ‌های جدید، رم بیشتر و پردازنده کمی سریع‌تر را در محصول جدید خود معرفی کند؛ تغییراتی که برای بسیاری از کاربران تفاوت بزرگی ایجاد نخواهد کرد.

با تمام این ناامیدی‌ها، برخی کارشناسان به آینده اپل و احتمال تحول در مدل‌های بعدی آیفون امیدوارند. شایعات و ثبت پتنت‌های اپل نشان می‌دهد که آیفون ۱۸ ممکن است به‌طور کامل ناچ را حذف کند و طراحی‌ای ارائه دهد که به حاشیه‌های ضخیم نیازی نداشته باشد. همچنین، انتظار می‌رود آیفون ۱۸ با ارتقای پردازنده و کارایی بیشتر و استفاده از تراشه‌های ۲ نانومتری، گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی باشد که از آیفون ۱۴ و جدیدتر استفاده می‌کنند.

با‌توجه‌به شرایط فعلی و نارضایتی کاربران، بسیاری توصیه می‌کنند که کاربران برای خرید مدل‌های جدید آیفون عجله نکنند و منتظر بمانند تا اپل بتواند محصولاتی با تجربه کاربری یکپارچه‌تر و نوآورانه‌تر در سطح جهانی ارائه دهد.

نوشته نارضایتی از آیفون ۱۶ و تبلیغات زودهنگام اپل برای آیفون ۱۷ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow