نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی با آند نیوبیومی معرفی شدند

شرکت Leclanché، پیشرو در حوزه ذخیره انرژی، با معرفی باتری لیتیوم-یونی XN50، تحولی شگرف در صنعت باتری ایجاد کرده است. این باتری که از ماده‌ی آند فعال مبتنی بر نیوبیوم بهره می‌برد، عملکردی بسیار برتر نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی سنتی، به ویژه در کاربردهای سنگین مانند حمل‌ونقل برقی، ریلی و دریایی ارائه می‌دهد. به گزارش […] منبع خبر نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی با آند نیوبیومی معرفی شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۴ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی با آند نیوبیومی معرفی شدند

شرکت Leclanché، پیشرو در حوزه ذخیره انرژی، با معرفی باتری لیتیوم-یونی XN50، تحولی شگرف در صنعت باتری ایجاد کرده است. این باتری که از ماده‌ی آند فعال مبتنی بر نیوبیوم بهره می‌برد، عملکردی بسیار برتر نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی سنتی، به ویژه در کاربردهای سنگین مانند حمل‌ونقل برقی، ریلی و دریایی ارائه می‌دهد.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، باتری معرفی شده جدید با داشتن چگالی انرژی 50 درصد بیشتر نسبت به باتری‌های LTO، امکان ذخیره‌سازی انرژی بیشتری در حجم و وزن یکسان را فراهم می‌کند. این باتری از قابلیت شارژ سریع برخوردار بوده و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن به شدت کاهش یافته است. همچنین باتری XN50 با بیش از 10,000 چرخه شارژ/دشارژ، دارای عمر مفید بسیار بالایی است و افت ظرفیت ناچیزی را پس از استفاده طولانی‌مدت نشان می‌دهد.

به گفته شرکت سازنده این باتری در دماهای بالا و شرایط محیطی سخت، عملکرد پایدار و ایمنی بالایی از خود نشان می‌دهد. فرمولاسیون کاتد این باتری بر پایه آب بوده و از مواد مضر مانند PFAS استفاده نمی‌کند، بنابراین تأثیر زیست‌محیطی آن بسیار کمتر از باتری‌های سنتی است. ماده‌ی آند فعال مورد استفاده در باتری XN50، توسط شرکت Echion Technologies تولید می‌شود. این ماده که XNO نام دارد، از نیوبیوم ساخته شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که به بهبود عملکرد باتری کمک می‌کند.

باتری XN50 به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در کاربردهای مختلفی از جمله حمل‌ونقل برقی (اتوبوس‌های برقی، کامیون‌های برقی و صنایع سنگین قابل استفاده است. معرفی باتری XN50، گامی مهم در جهت توسعه‌ی باتری‌های لیتیوم-یونی با عملکرد بالاتر و عمر طولانی‌تر است. این باتری با ویژگی‌های برتر خود، می‌تواند به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و بهبود کیفیت هوا کمک کند. باتری XN50، با بهره‌گیری از فناوری نوآورانه و مواد پیشرفته، یک راه حل ایده‌آل برای کاربردهای سنگین و نیازمند انرژی بالا است. این باتری با ارائه عملکرد برتر، عمر طولانی و تأثیر زیست‌محیطی کمتر، آینده‌ای روشن را برای صنعت ذخیره‌سازی انرژی رقم خواهد زد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی با آند نیوبیومی معرفی شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow