نقش کمرنگ هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند گوگل کاربرد هوش مصنوعی در صفحه نتایج موتور جستجوی خود را محدود کرده است. این در حالی است که قابلیت بررسی با هوش مصنوعی گوگل از اوایل سال جاری برای کلیه کاربران آمریکایی این موتور جستجو فعال شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قابلیت بررسی […] منبع خبر نقش کمرنگ هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  1
نقش کمرنگ هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند گوگل کاربرد هوش مصنوعی در صفحه نتایج موتور جستجوی خود را محدود کرده است. این در حالی است که قابلیت بررسی با هوش مصنوعی گوگل از اوایل سال جاری برای کلیه کاربران آمریکایی این موتور جستجو فعال شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قابلیت بررسی اجمالی با استفاده از هوش مصنوعی را محدود کرده است. استفاده از این قابلیت می‌توانست به خلاصه سازی موضوعات از طریق هوش مصنوعی کمک کرده و بنابراین کاربران با سهولت به اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا می‌کردند. در ابتدا تصور شده بود این قابلیت می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشیده و به خلاصه‌سازی موضوعات بپردازند. اما اکنون مشخص شد ممکن است اطلاعات گمراه کننده این قابلیت برای کاربران خطرناک باشد. به عنوان مثال یکی از اطلاعات جنجالی ارائه شده توسط این قابلیت پیشنهاد اضافه کردن چسب به پیتزا بود. به نظر می‌رسد اکنون گوگل تلاش دارد تا نمایش محتویات مربوط به این قابلیت را کاهش دهد.

طبق داده‌هایی که توسط BrightEdge منتشر شده گوگل تلاش کرده تا از اواسط خرداد تا نیمه تیر ماه نقش هوش مصنوعی در صفحه نتایج اولیه گوگل را کمرنگ‌تر کند. اکنون نقش این قابلیت در صفحه نتایج از ۱۱ درصد به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین این ویژگی نقش کمتری در جستجوهای مرتبط با سرگرمی، تجارت الکترونیک و آموزش‌ها دارد. به طوری که اکنون در جستجوهای آموزشی درصد نمایش بررسی داده‌ها با هوش مصنوعی از ۲۶ درصد به ۱۳ درصد رسیده است. این افت اطلاعات در بخش سرگرمی از ۱۴ درصد تقریباً به صفر درصد کاهش پیدا کرده است. در بخش تجارت الکترونیک نیز این رقم از ۲۶ به ۹ درصد رسیده است.

در حالی که بررسی نتایج جستجو با هوش مصنوعی به شکل چشمگیری کاهش یافته به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد به جای حذف این قابلیت از طریق تنظیم بهتر آن را بهبود ببخشد. همچنین گوگل نمایش این قابلیت در صفحه نتایج را حدود ۱۳ درصد نسبت به اندازه سابق خود کوچکتر کرده است. گوگل تلاش دارد تا از تکرار اطلاعات جلوگیری کند. بنابراین این قابلیت می‌تواند با بررسی منابع مشابه با کمک هوش مصنوعی نتایج جستجو را به صورت مختصر نشان دهد.

همچنین تلاش گوگل در نمایش قابلیت بررسی اجمالی با کمک هوش مصنوعی پررنگ‌تر جلوه دادن هدف جستجو است. همچنین به گفته گوگل در صورتی که پرسش‌های مطرح شده در این بخش با کلماتی مانند بهترین، چیست، چگونه و علائم مطرح شود می‌تواند به بهبود کارایی این بخش بیانجامد.

منبع خبر نقش کمرنگ هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow