نگاهی به موتورسیکلت ۴۸ سیلندر و عجیب Tinker Toy
موتورسیکلت ۴۸ سیلندری Tinker Toy ساخته وایتلاک، پایاندهنده رقابتهای بیپایان در دنیای موتورسیکلتهای سفارشی بریتانیا بود و به یکی از عجیبترین و مشهورترین موتورسیکلتهای جهان تبدیل شد. به گزارش تکناک، سایمون وایتلاک از سال ۱۹۸۵ در دنیای موتورسیکلتهای سفارشی شناخته شده است. او کار خود را با ساخت موتورهای سادهتر شروع کرد، مثل موتورهای دو […] نوشته نگاهی به موتورسیکلت ۴۸ سیلندر و عجیب Tinker Toy اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
موتورسیکلت ۴۸ سیلندری Tinker Toy ساخته وایتلاک، پایاندهنده رقابتهای بیپایان در دنیای موتورسیکلتهای سفارشی بریتانیا بود و به یکی از عجیبترین و مشهورترین موتورسیکلتهای جهان تبدیل شد.
به گزارش تکناک، سایمون وایتلاک از سال ۱۹۸۵ در دنیای موتورسیکلتهای سفارشی شناخته شده است. او کار خود را با ساخت موتورهای سادهتر شروع کرد، مثل موتورهای دو زمانه با چهار سیلندر که از قطعات مختلف موتورسیکلتهای دیگر ساخته میشد.
اما سایمون وایتلاک خیلی زود به پروژههای بزرگتر روی آورد و موتورهایی مثل موتور ۹ سیلندر “triple-triple” و یک موتور ۷ سیلندر خطی ساخت. همه این موتورها از برند کاوازاکی و دو زمانه بودند.
در این زمان، سازندگان به رقابت برای ساخت موتورهای با سیلندرهای بیشتر میپرداختند و وایتلاک تصمیم گرفت این رقابت را به نقطه نهایی برساند و آن را برای همیشه تمام کند.
بنابراین موتور ۴۸ سیلندر کاوازاکی دو زمانه ساخته شد، که رکورد گینس را از آن خود کرد و اکنون یکی از مشهورترین موتورسیکلتهای جهان است.
موتورسیکلت Tinker Toy از نظر فنی ۴۹ سیلندر دارد، اما وایتلاک به آن یک سیلندر ۱۲۵ سیسی اضافه کرد تا به عنوان ابرموتور عمل کند و این هیولای ۴۸ سیلندر را روشن نماید. وقتی تمام سیلندرهای اصلی کار میکنند، این موتور اضافی خاموش میشود.
علاوه بر این، موتورسیکلت Tinker Toy از گیربکس BMW K100، آلترناتور ماشین و یک بلوک موتور ویژه با سیستمهای سوخترسانی و احتراق اصلاحشده استفاده میکند.
به دلیل تعداد زیاد سیلندرها، این موتور بیش از ۱۳۰۰ پوند (۶۰۰ کیلوگرم) وزن دارد. برای تحمل این وزن، از جلو شاسی هوندا گلدوینگ و چرخهای سنگین هگان با اسپوکهای استیل ضد زنگ استفاده شده است.
سیستم اگزوز به صورت ۲۴ به ۱ در هر دو طرف تنظیم شده است و هر یک از شش مجموعه ۸ سیلندری آن سیستم احتراق و کاربراتور جداگانه دارند.
مخزن سوخت واقعی از لولههای استیل ضد زنگ ساخته شده است و بین سیلندرهای میانه و پایین قرار دارد، در حالی که مخزن بالای موتور، بخش کشیدهشدهای از KH250 میباشد که به عنوان محفظهای برای اجزای الکتریکی و احتراق عمل میکند.
این پروژه در سال ۱۹۹۸ شروع شد و در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید. طبق گفته وایتلاک، ۸۰ درصد از کار در سال آخر انجام شد. این موتورسیکلت مجوز قانونی در انگلستان داشته است و با تمام مقررات تطابق دارد.
موتورسیکلت Tinker Toy امسال در یک حراج بهاره به فروش رسید.
در نهایت، قیمت فروش در حراج ۹۲,۰۰۰ پوند بود (حدود ۱۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا)، که حدود ۲,۵۰۰ دلار برای هر سیلندر میشود. این مبلغ خیلی کمتر از نیم میلیون پوندی است که وایتلاک گفته بود برای فروش موتور در سال ۲۰۱۸ لازم میباشد.
وایتلاک درباره این موتور گفته است: «این موتور برای ورود به کتاب رکوردهای گینس ساخته شده است و باید بتواند حدود ۱۹۳-۲۰۹ کیلومتر در ساعت برود.»
اگرچه سواری موتورسیکلت Tinker Toy خیلی راحت نیست، ولی خود وایتلاک به راحتی روی Tinker Toy سوار شده است. این موتور نزدیک به یک دهه پیش ساخته شد، اما هنوز هم یک شگفتی در دنیای موتور سیکلتها باقی مانده است.
نوشته نگاهی به موتورسیکلت ۴۸ سیلندر و عجیب Tinker Toy اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟