هشدار مایکروسافت درباره باگ جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

CrowdStrike، شرکت امنیت سایبری، با به‌روزرسانی اخیر نرم‌افزار خود باعث اختلالاتی در عملکرد برخی از برنامه‌ها در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 شده است. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت به‌تازگی هشدار داده است که برخی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس با ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 مشکل‌ساز شده‌اند و باعث فریز‌شدن برنامه‌هایی مانند Excel و Word می‌شوند. خوشبختانه این باگ با […] نوشته هشدار مایکروسافت درباره باگ جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  3
هشدار مایکروسافت درباره باگ جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

CrowdStrike، شرکت امنیت سایبری، با به‌روزرسانی اخیر نرم‌افزار خود باعث اختلالاتی در عملکرد برخی از برنامه‌ها در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت به‌تازگی هشدار داده است که برخی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس با ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 مشکل‌ساز شده‌اند و باعث فریز‌شدن برنامه‌هایی مانند Excel و Word می‌شوند. خوشبختانه این باگ با راه‌حلی موقت کنترل شده است.

نئووین می‌نویسد طبق گزارشی که در وب‌سایت رسمی پشتیبانی مایکروسافت منتشر شده، این مشکل بیشتر سازمان‌هایی را تحت‌تأثیر قرار داده است که از نرم‌افزار Falcon sensor شرکت CrowdStrike استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار که پیش‌تر باعث ایجاد مشکل صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) در سطح جهانی شده بود، در‌صورتی‌که تنظیمات Enhanced Exploitation Visibility Prevention Policy در سیاست پیشگیری سیستم فعال باشد، باعث بروز این مشکل می‌شود. طبق اعلام مایکروسافت، این باگ پس از به‌روزرسانی در محل (In-place update) یا نصب تمیز نسخه 24H2 ویندوز ۱۱ رخ می‌دهد.

اختلال در عملکرد برخی از برنامه‌ها در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی درباره تأثیر این باگ بر دیگر نسخه‌های ویندوز منتشر نشده است. همچنین، مصرف‌کنندگان خانگی یا کاربرانی که از نسخه‌های Home یا Pro ویندوز ‍‍۱۱ نسخه 24H2 استفاده می‌کنند، از این باگ در امان هستند.

خبر خوش اینکه راه‌حلی موقت برای کاهش این مشکل ارائه شده است. به‌گفته مایکروسافت، CrowdStrike به‌طور موقت ویژگی‌های مشکل‌ساز را غیرفعال کرده است و راه‌حل دائمی نیز در آینده دردسترس خواهد بود. طبق اعلام CrowdStrike، آن‌ها به‌طور موقت تنظیمات Enhanced Exploitation Visibility Prevention Policy را در سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 غیرفعال کرده‌اند. برای مشتریان و مدیران فناوری اطلاعات که تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، اطلاعات بیشتری در این زمینه در‌دسترس است.

این مشکل یکی از چندین باگ جدیدی است که پس از انتشار نسخه 24H2 ویندوز ۱۱ کشف شده است. اگرچه این باگ مصرف‌کنندگان عادی را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد، دیگر مشکلات شناخته‌شده ممکن است کاربران را دچار دردسر کند. برخی از این مشکلات شامل صفحه آبی مرگ هنگام استفاده از برنامه‌هایی مانند Voicemeeter، فریزشدن سیستم هنگام استفاده از دوربین داخلی، مشکلاتی به‌دلیل نرم‌افزارهای ضد‌تقلب، گزارش نادرست پاک‌سازی دیسک و… می‌شود.

با اینکه جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ در‌حال‌حاضر برای نصب دردسترس است و کاربران حتی در‌صورت پشتیبانی‌نشدن سیستمشان می‌توانند آن را نصب کنند، توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، تا زمانی‌که مایکروسافت این نسخه را بهبود ببخشد، منتظر بمانند.

نوشته هشدار مایکروسافت درباره باگ جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow