همه چیز درباره هوش مصنوعی «Apple Intelligence»

شرکت اپل، با معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید خود تحت نام “Apple Intelligence”، تحولی در سیستم عامل‌های مختلف خود ایجاد کرده است. این ویژگی برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن به نمایش درآمد و در مراسم اخیر “It’s Glowtime” که معرفی سری آیفون 16 را شامل می‌شد، به مرحله جدیدی …

۰۴ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  2
همه چیز درباره هوش مصنوعی «Apple Intelligence»

شرکت اپل، با معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید خود تحت نام “Apple Intelligence”، تحولی در سیستم عامل‌های مختلف خود ایجاد کرده است. این ویژگی برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن به نمایش درآمد و در مراسم اخیر “It’s Glowtime” که معرفی سری آیفون 16 را شامل می‌شد، به مرحله جدیدی از توسعه رسید.

در طول این مراسم، “کریگ فدریگی”، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، اعلام کرد که “Apple Intelligence در قلب تجربه آیفون 16 قرار دارد.”

چند روز پیش از ورود آیفون 16 به بازار، اپل آزمایش عمومی Apple Intelligence را آغاز کرد. این آزمایش شامل برخی از ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی، بهبودهای سیری (Siri) و قابلیت‌های مرتبط با کتابخانه تصاویر بود. با این حال، عرضه کامل آن تا اواخر پاییز سال جاری به تعویق افتاده و تنها برای گروه خاصی از آیفون‌ها، آیپدها و مک‌هایی که تراشه‌های مورد نیاز را دارند، به صورت بتا ارائه می‌شود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence: بتایی در دل بتا

هوش مصنوعی Apple Intelligence

Apple Intelligence به عنوان بخشی از نسخه بتای عمومی iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 عرضه شده است. اپل تمام قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به یک‌باره معرفی نکرده است و در نسخه بتای فعلی ابزارهای نوشتاری پیشنهاد شده توسط هوش مصنوعی، قابلیت‌های ویرایش تصاویر مانند “Clean Up” و بهبودهای جدید سیری شامل صدایی طبیعی‌تر و مکالمات زمینه‌ای وجود دارد.

همچنین، امکان درخواست حافظه فیلم از طریق تصاویر، خلاصه‌های هوش مصنوعی در پیام‌ها، ایمیل‌ها، اعلان‌ها و یادداشت‌ها فراهم شده است. اما برخی ویژگی‌های وعده‌داده‌شده مانند افزونه‌های ChatGPT، GenMoji و Image Playground هنوز در دسترس نیستند.

 ابزارها و قابلیت‌های Apple Intelligence

هوش مصنوعی Apple Intelligence

Apple Intelligence در سه دسته کلی ابزارهای نوشتاری، تصویری و سیری قرار می‌گیرد. ابزارهای نوشتاری در هر جایی که نوشتن انجام می‌شود، قابل دسترسی هستند و می‌توانند متن شما را بررسی کرده، نسخه‌های مختلفی از آن با تغییر لحن و عبارت‌سازی ارائه دهند یا با یک ضربه آن را خلاصه کنند.

ابزارهای تصویری امکان ایجاد تصاویر اصلی بر اساس درخواست‌های شما در اپلیکیشن جدید Image Playground را دارند. همچنین می‌توانید از قابلیت “Image Wand” برای تبدیل یک طرح اولیه به یک تصویر کامل استفاده کنید.

 دستگاه‌های سازگار با Apple Intelligence

هوش مصنوعی Apple Intelligence

در حال حاضر، نسخه بتای Apple Intelligence برای سری آیفون 16، آیفون 15 پرو و پرو مکس و هر آیپد یا مک با تراشه M1 و بالاتر در دسترس است. این ویژگی در پاییز امسال به‌صورت عمومی همراه با iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia عرضه خواهد شد.

لیست دستگاه‌هایی که از Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

– آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس
– آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس
– آیپد ایر با تراشه M1 یا M2
– آیپد پرو با تراشه M1، M2 یا M4
– مک‌بوک ایر با تراشه M1، M2 یا M3
– مک‌بوک پرو با تراشه M1، M2 یا M3
– مک مینی با تراشه M1 یا M2
– مک استودیو با تراشه M1 یا M2
– آی‌مک با تراشه M1 یا M3
– مک پرو با تراشه M2

عرضه عمومی Apple Intelligence

اولین مجموعه از ویژگی‌های Apple Intelligence در قالب نسخه بتای iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. ویژگی‌های بیشتری در ماه‌های آینده به این سیستم‌ها اضافه می‌شوند. اپل اعلام کرده است که این ویژگی‌ها به تدریج در دسترس قرار خواهند گرفت و تا سال 2025 پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

 استفاده از ChatGPT در Apple Intelligence

هوش مصنوعی Apple Intelligence

اگرچه Apple Intelligence به صورت مستقل کار می‌کند و بر روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اپل و سرورهای ابری خصوصی اجرا می‌شود، اما به کاربران اجازه می‌دهد از سرویس‌های هوش مصنوعی شخص ثالث مانند ChatGPT استفاده کنند. افزونه‌های ChatGPT به سیری و ابزارهای نوشتاری iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia افزوده شده و کاربران می‌توانند بدون نیاز به جابجایی بین ابزارها به آن دسترسی داشته باشند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow