هوش مصنوعی متا تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را خودکار می‌کند

متا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات دیجیتال در فیسبوک و اینستاگرام به‌طور کامل با هوش مصنوعی به‌صورت خودکار تولید و مدیریت خواهند شد. به گزارش تک‌ناک، تبلیغات دیجیتال در پلتفرم‌های متا مانند فیسبوک و اینستاگرام ممکن است تا سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل با هوش مصنوعی تولید و مدیریت شوند. اگر این برنامه […] نوشته هوش مصنوعی متا تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را خودکار می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۱۳ خرداد , ۱۴۰۴ - 04:00
 13
هوش مصنوعی متا تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را خودکار می‌کند

متا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات دیجیتال در فیسبوک و اینستاگرام به‌طور کامل با هوش مصنوعی به‌صورت خودکار تولید و مدیریت خواهند شد.

به گزارش تک‌ناک، تبلیغات دیجیتال در پلتفرم‌های متا مانند فیسبوک و اینستاگرام ممکن است تا سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل با هوش مصنوعی تولید و مدیریت شوند. اگر این برنامه عملی شود، تمام تبلیغات در این پلتفرم‌ها می‌تواند به‌صورت خودکار و بدون دخالت انسانی طراحی و هدف‌گذاری شود.

نئووین می‌نویسد که متا سال گذشته مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای تبلیغ‌کنندگان معرفی کرد که امکان استفاده از Generative AI در ساخت تبلیغات را فراهم می‌کرد. در‌حال‌حاضر، این شرکت از هوش مصنوعی برای هدف‌گیری تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کند؛ اما اکنون به‌دنبال آن است که فرآیند تولید تبلیغ را نیز خودکار کند.

براساس این برنامه، کافی است تبلیغ‌کنندگان فقط تصویر محصول و بودجه تبلیغاتی خود را وارد کنند تا هوش مصنوعی متا بقیه مراحل را انجام دهد. این ابزار می‌تواند بسته کامل تبلیغاتی شامل متن، تصویر، ویدئو و نیز انتخاب بهینه‌ترین مخاطبان هدف را تولید کند.

این رویکرد کاملاً با چشم‌انداز مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هم‌سو است که آینده تبلیغات را مبتنی‌بر اتوماسیون هوشمند می‌بیند. به گفته وال‌استریت ژورنال، تبلیغات بیش از ۹۷ درصد از درآمد متا در سال گذشته را تشکیل داده‌اند و این منابع مالی امکان سرمایه‌گذاری در چیپ‌های هوش مصنوعی و مراکز داده و مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی را برای شرکت فراهم می‌کنند.

متا تبلیغات را به‌طور کامل با استفاده از هوش مصنوعی تولید و هدف‌گذاری کنند

زاکربرگ در نشست سالانه سهام‌داران شرکت گفته بود:

در آینده‌ای نه‌چندان دور، می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که هر کسب‌وکاری فقط هدف خود را مثلاً فروش محصول یا جذب مشتری جدید و مبلغ مدنظر برای هر نتیجه را وارد و حساب بانکی‌اش را متصل کند. بقیه کارها را ما انجام دهیم.

همچنین، متا در حال توسعه ابزارهای تبلیغاتی جدیدی است که قابلیت شخصی‌سازی آگهی‌ها را در لحظه و براساس موقعیت جغرافیایی فراهم می‌کنند. به‌عنوان مثال، کاربران ساکن مناطق برفی ممکن است تبلیغ خودرو را در حال حرکت روی کوه‌های پوشیده از برف ببینند؛ در‌حالی‌که کاربران شهری همان خودرو را در خیابان‌های شهر مشاهده خواهند کرد.

این تلاش‌ها درحالی انجام می‌شود که رقبایی مانند گوگل نیز ابزارهای پیشرفته‌ای نظیر Veo (مولد ویدئویی هوش مصنوعی) را معرفی کرده‌اند. متا قصد دارد مدل‌های شخص ثالث مانند Dall-E و میدجرنی را نیز در پلتفرم خود ادغام کند تا تجربه تبلیغات هوشمند را بیش‌از‌پیش گسترش دهد.

نوشته هوش مصنوعی متا تا سال ۲۰۲۶ تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را خودکار می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow