ورود مزدا به بازار خودروهای الکتریکی با EZ-6

به تازگی شرکت مطرح خودروسازی مزدا با خودروی EZ-6 خود وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است. به گزارش تک‌ناک، بازار خودروهای الکتریکی (EV) با تحولات جدیدی رونق گرفته است و هر روز، تکنولوژی‌های جدیدی در این حوزه ظهور می‌کنند. در همین راستا مزدا نیز با این سدان پیشرفته وارد این حوزه شده است و ادعا […] نوشته ورود مزدا به بازار خودروهای الکتریکی با EZ-6 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
ورود مزدا به بازار خودروهای الکتریکی با EZ-6

به تازگی شرکت مطرح خودروسازی مزدا با خودروی EZ-6 خود وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است.

به گزارش تک‌ناک، بازار خودروهای الکتریکی (EV) با تحولات جدیدی رونق گرفته است و هر روز، تکنولوژی‌های جدیدی در این حوزه ظهور می‌کنند. در همین راستا مزدا نیز با این سدان پیشرفته وارد این حوزه شده است و ادعا دارد که برد تمام الکتریکی قابل توجهی تا ۶۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. مزدا با این حرکت قصد دارد تا مشکل برد که یکی از بزرگ‌ترین موانع در پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی است را حل کند.

برد چشمگیر مزدا EZ-6 به باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی قدرتمند ۱۹۰ کیلوواتی (254 اسب بخار) آن نسبت داده می‌شود. علاوه بر این، برای افرادی که برد بیشتری می‌خواهند، مزدا نسخه‌ای با برد طولانی‌تر (EREV) نیز ارائه می‌دهد.

این سیستم نوآورانه با ترکیب یک موتور بنزینی ۹۳ اسب بخاری با یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی، به برد کلی تا 1,301 کیلومتر دست می‌یابد. همچنین طبق گفته CarNewsChina، این خودرو در عرض ۱۵ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌رسد.

مزدا با خودروی EZ-6 خود وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است

ویژگی‌های پیشرفته

علاوه بر برد چشمگیر، EZ-6 به تکنولوژی‌های پیشرفته و ویژگی‌های لوکس مجهز شده است. EZ-6 دارای صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی اطلاعات و سرگرمی، ‌ابزارهای دیجیتال و صفحه نمایش هدآپ ۵۰ اینچی واقعیت افزوده (AR-HUD) می‌باشد.

کابین این خودرو با چیپست Qualcomm Snapdragon 8155 تأمین نیرو می‌شود، که کنترل آب و هوا، تنظیمات صندلی و عملکردهای سرگرمی را مدیریت می‌کند.

مزدا با EZ-6 به دنیای خودروهای الکتریکی وارد شد

دیگر ویژگی‌ها شامل ۱۳ حالت صحنه محیطی، سیستم نورپردازی ۶۴ رنگ، سیستم صوتی ۱۴ بلندگوی سونی، صندلی‌های جلویی تاشو، سقف پانورامای ثابت و فعال‌سازی صوتی چهار منطقه‌ای می‌شود.

فضای صندوق عقب بسته به موقعیت صندلی‌های عقب از ۴۷۹ تا ۱۱۷۴ لیتر متفاوت است، با این تفاوت که نسخه الکتریکی دارای یک صندوق جلویی ۹۹ لیتری نیز می‌باشد.

مزدا EZ-6 در خط مقدم استراتژی خودروهای الکتریکی مزدا

در آوریل گذشته، ماساهیرو مورو، مدیرعامل و رئیس مزدا اعلام کرد که مزدا EZ-6 یک گام مهم در تلاش‌های برقی‌سازی این شرکت است. این خودرو، ترکیبی از فلسفه طراحی مزدا و تکنولوژی پیشرفته شرکت خودروسازی چانگان است.

مورو تأکید کرد که EZ-6 به ترجیحات مشتریان چینی که به دنبال گزینه‌های نوآورانه و پایدار هستند، پاسخ می‌دهد.

این غول ژاپنی سه سال را به توسعه EZ-6 اختصاص داده است و اکنون به دنبال تقویت حضور خود در حوزه خودروهای الکتریکی چین با این مدل می‌باشد.

اگرچه مزدا EZ-6 به عنوان اولین سدان جهانی مزدا معرفی شده است، اما بعید است که این مدل در ایالات متحده عرضه شود. با وجود این، مزدا EZ-6 پتانسیل ایجاد تأثیر قوی در بازار چین را دارد و نمایانگر یک گام مهم رو به جلو در استراتژی خودروهای الکتریکی مزدا است.

روند جهانی در حوزه خودروهای الکتریکی

پیشرفت‌های اخیر در محدوده خودروهای الکتریکی توسط نوآوری‌های تکنولوژی باتری، هواشناسی و کارایی پیشرانه هدایت می‌شود. توسعه باتری‌های حالت جامد می‌تواند برد خودروهای الکتریکی را دو برابر کند. شرکت‌هایی مانند: تویوتا، هیوندای و جنرال موتورز به دنبال افزایش برد خودروهای الکتریکی خود هستند.

در همین راستا، بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تلاش‌های خود را برای بهبود عملکرد باتری‌های فعلی خودروهای الکتریکی افزایش داده‌اند.

نوشته ورود مزدا به بازار خودروهای الکتریکی با EZ-6 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow