پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز به ویندوز ۱۱ اضافه شد

مایکروسافت به‌تازگی پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از دستگاه ویندوزی خود به‌عنوان روتر وای‌فای بسیار سریع استفاده کنند. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۱ 24H2، پشتیبانی از Wi-Fi 7 را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است. این به‌روزرسانی که اکنون به‌طور رسمی دردسترس است، […] نوشته پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز به ویندوز ۱۱ اضافه شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  4
پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز به ویندوز ۱۱ اضافه شد

مایکروسافت به‌تازگی پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از دستگاه ویندوزی خود به‌عنوان روتر وای‌فای بسیار سریع استفاده کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۱ 24H2، پشتیبانی از Wi-Fi 7 را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است. این به‌روزرسانی که اکنون به‌طور رسمی دردسترس است، شامل بهبودهای متعدد در زمینه شبکه است. یکی از ویژگی‌های جدید امکان استفاده از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتزی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اتصال اینترنت خود را با پهنای باند گسترده‌تر و تداخل کمتر به‌اشتراک بگذارند.

نئووین می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، نسخه‌های پایدار ویندوز ۱۱ به کاربران اجازه می‌دهند تا از هات‌اسپات‌های ۵ یا ۲/۴ گیگاهرتز استفاده کنند. با افزایش محبوبیت فناوری ۶ گیگاهرتز، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا این قابلیت پیشرفته را به سیستم‌عامل خود اضافه کند. استفاده از این پهنای باند گسترده‌تر، می‌تواند تجربه‌ای سریع‌تر و پایدارتر برای کاربران فراهم کند.

پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز در ویندوز ۱۱

قابلیت ایجاد هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز در بیلد ۲۶۱۲۰/۱۹۱۲ ویندوز ۱۱ و نسخه‌های جدیدتر آن دردسترس است. این ویژگی به‌صورت تدریجی برای کاربران نسخه‌های پیش‌نمایش (Windows Insiders) منتشر می‌شود و ممکن است همه کاربران نتوانند هم‌زمان از آن استفاده کنند. با‌این‌حال، کاربران علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از ابزار ViVeTool، این قابلیت را به‌صورت دستی فعال کنند.

نحوه فعال‌سازی هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز در ویندوز ۱۱

برای فعال‌سازی این ویژگی، ابتدا باید ViVeTool را از گیت‌هاب دانلود و فایل‌های آن را در پوشه‌ای مناسب استخراج کنید. سپس Command Prompt را به‌عنوان Administrator اجرا کنید و به پوشه مدنظر بروید. به‌عنوان مثال، اگر فایل‌ها را در مسیر «C:\Vive» قرار داده‌اید، می‌توانید ابتدا دستور «CD C:\Vive» را تایپ کنید. سپس دستور «vivetool /enable /id:40466470,48433719» را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید. پس از انجام این مراحل، کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.

نکته مهم این است که استفاده از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتزی به سخت‌افزار سازگار با این قابلیت نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، کامپیوتر شما باید کارت شبکه Wi-Fi 6E داشته باشد تا بتوانید از این ویژگی بهره‌مند شوید. اگر کارت شبکه شما از نوع Wi-Fi 6 و Wi-Fi 5 یا نسخه‌های قدیمی‌تر است، ویندوز ۱۱ فقط اجازه می‌دهد تا از هات‌اسپات ۵ یا ۲/۴ گیگاهرتز استفاده کنید. همچنین، مایکروسافت هشدار داده است که تمامی کارت‌های شبکه Wi-Fi 6E لزوماً از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر کارت شبکه سازگاری دارید و ویژگی ۶ گیگاهرتز در‌دسترستان است، می‌توانید به مسیر Settings > Network & Internet > Mobile Hotspot > Network Properties بروید و از منو کشویی Network Band، گزینه ۶ گیگاهرتز را انتخاب کنید. این ویژگی می‌تواند بهبود چشمگیری در تجربه اینترنت بی‌سیم کاربران ایجاد کند و سرعت و کیفیت بیشتری برای اتصال به دستگاه‌های دیگر فراهم آورد.

نوشته پشتیبانی از هات‌اسپات ۶ گیگاهرتز به ویندوز ۱۱ اضافه شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow