پیروزی اتحادیه اروپا علیه اپل و گوگل در تنظیم بازار فناوری و مقابله با انحصارگری

در یک رویداد مهم برای حوزه فناوری و رقابت اقتصادی، دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه حکم خود را در دو پرونده پرونده‌ی ضد انحصاری علیه شرکت‌های غول‌پیکر فناوری، اپل و گوگل، صادر کرد. این حکم که پس از سال‌ها بررسی و جدال حقوقی به دست آمد، پیروزی بزرگی برای اتحادیه اروپا در تلاش‌هایش برای […] منبع خبر پیروزی اتحادیه اروپا علیه اپل و گوگل در تنظیم بازار فناوری و مقابله با انحصارگری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  4
پیروزی اتحادیه اروپا علیه اپل و گوگل در تنظیم بازار فناوری و مقابله با انحصارگری

در یک رویداد مهم برای حوزه فناوری و رقابت اقتصادی، دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه حکم خود را در دو پرونده پرونده‌ی ضد انحصاری علیه شرکت‌های غول‌پیکر فناوری، اپل و گوگل، صادر کرد. این حکم که پس از سال‌ها بررسی و جدال حقوقی به دست آمد، پیروزی بزرگی برای اتحادیه اروپا در تلاش‌هایش برای تنظیم بازار فناوری و مقابله با انحصارگری شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، در پرونده اپل، دادگاه حکم کمیسیون اروپا مبنی بر پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات معوقه توسط این شرکت به ایرلند را تأیید کرد. کمیسیون اروپا معتقد بود که ایرلند با اعطای مزایای مالیاتی غیرقانونی به اپل، قوانین کمک‌های دولتی اتحادیه اروپا را نقض کرده است. این مزایا به اپل اجازه داده بود تا سالیان طولانی مالیات بسیار کمی بر سودهای خود در اروپا پرداخت کند.

اپل در واکنش به این حکم اعلام کرد که این تصمیم در واقع به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد مالیات اضافی بر درآمد شرکت که قبلاً در ایالات متحده مالیات شده بود، تحمیل کند. با این حال، دادگاه حکم کمیسیون را تأیید کرد و بدین ترتیب، ایرلند موظف است این مبلغ را از اپل بازپس بگیرد. در پرونده گوگل نیز دادگاه حکم کمیسیون اروپا مبنی بر جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی این شرکت را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود در بازار جستجو تأیید کرد. کمیسیون اروپا معتقد بود که گوگل با اولویت‌بندی نتایج جستجوی خود در مقایسه با رقبا، قوانین رقابت را نقض کرده است. گوگل اگرچه ادعا کرد که از سال ۲۰۱۷ تغییراتی در الگوریتم جستجوی خود ایجاد کرده است، اما دادگاه این تغییرات را کافی ندانست و حکم جریمه را تأیید کرد.

این دو حکم نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا مصمم است تا از قدرت انحصاری شرکت‌های بزرگ فناوری بکاهد و شرایط رقابت را برای سایر شرکت‌ها بهبود بخشد. این تصمیمات همچنین پیامی روشن برای سایر شرکت‌های بزرگ فناوری دارد که در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، با عواقب جدی روبرو خواهند شد. از سوی دیگر، این احکام پرسش‌هایی را در مورد سرعت و پیچیدگی روندهای تنظیم‌گری در حوزه فناوری مطرح می‌کنند. احکام دادگاه عالی اتحادیه اروپا علیه اپل و گوگل، نقطه عطفی در تلاش‌های جهانی برای تنظیم بازار فناوری محسوب می‌شود. این احکام نشان می‌دهند که عصر طلایی شرکت‌های بزرگ فناوری رو به پایان است و این شرکت‌ها باید خود را با قوانین سختگیرانه‌تر وفق دهند.

منبع خبر پیروزی اتحادیه اروپا علیه اپل و گوگل در تنظیم بازار فناوری و مقابله با انحصارگری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow