پیروزی بزرگ اینتل در دادگاه اتحادیه اروپا برای اتهام به رفتارهای ضد رقابتی

در یک پیروزی بزرگ برای شرکت اینتل، دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه حکم به نفع این شرکت صادر کرد. این حکم به نبرد حقوقی طولانی‌مدت بین اینتل و نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا که این شرکت را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرده بودند، پایان داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، کمیسیون […] منبع خبر پیروزی بزرگ اینتل در دادگاه اتحادیه اروپا برای اتهام به رفتارهای ضد رقابتی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
پیروزی بزرگ اینتل در دادگاه اتحادیه اروپا برای اتهام به رفتارهای ضد رقابتی

در یک پیروزی بزرگ برای شرکت اینتل، دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه حکم به نفع این شرکت صادر کرد. این حکم به نبرد حقوقی طولانی‌مدت بین اینتل و نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا که این شرکت را به رفتارهای ضد رقابتی متهم کرده بودند، پایان داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، پیش‌تر اینتل را به دلیل ارائه تخفیف‌های کلان به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی رایانه مانند دل، هیولت پاکارد، ان‌ای‌سی و لنوو متهم کرده بود. به گفته‌ی کمیسیون، این تخفیف‌ها با هدف حذف رقیب اصلی اینتل یعنی شرکت AMD از بازار انجام شده بود. اما اینتل همواره این اتهامات را رد کرده و مدعی شده است که این تخفیف‌ها صرفاً بخشی از رقابت سالم در بازار بوده و هیچ آسیبی به رقابت وارد نکرده است.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا پس از بررسی دقیق پرونده، به این نتیجه رسید که کمیسیون اروپا نتوانسته است به طور قانع‌کننده‌ای ثابت کند که اینتل با ارائه‌ی تخفیف‌ها، به رقابت در بازار آسیب زده است. در نتیجه، حکم قبلی مبنی بر جریمه‌ی اینتل لغو شد. این حکم نشان می‌دهد که دادگاه‌ها به دقت بیشتری به پرونده‌های مربوط به رقابت در بازار نگاه می‌کنند و برای اثبات اتهامات ضد رقابتی، شواهد قوی‌تری را طلب می‌کنند. همچنین، این حکم می‌تواند بر نحوه‌ی تنظیم مقررات رقابت در اتحادیه اروپا تأثیرگذار باشد.

منبع خبر پیروزی بزرگ اینتل در دادگاه اتحادیه اروپا برای اتهام به رفتارهای ضد رقابتی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow