پیش‌بینی غیر تهاجمی سکته مغزی با سربند لیزری

سربند یا هدست لیزری توسعه یافته توسط محققان موسسه فناوری کالیفرنیا اولین دستگاهی است که سکته مغزی را به صورت غیرتهاجمی پیش‌بینی می‌کند. این دستگاه از نور لیزر فروسرخ برای ارزیابی جریان خون مغز استفاده می‌کند. گروهی از مهندسان و دانشمندان از موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) و دانشکده پزشکی کک(Keck) یک دستگاه غیرتهاجمی ساخته‌اند که می‌تواند خطر سکته مغزی را با نظارت بر جریان خون و تغییرات حجم در طول آزمایش حبس نفس ارزیابی کند. این دستگاه از یک سیستم مبتنی بر لیزر استفاده می‌کند و نتایج امیدوارکننده‌ای را در تشخیص افراد با خطر سکته کم و زیاد نشان داده است.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  1
پیش‌بینی غیر تهاجمی سکته مغزی با سربند لیزری

سربند یا هدست لیزری توسعه یافته توسط محققان موسسه فناوری کالیفرنیا اولین دستگاهی است که سکته مغزی را به صورت غیرتهاجمی پیش‌بینی می‌کند. این دستگاه از نور لیزر فروسرخ برای ارزیابی جریان خون مغز استفاده می‌کند.

گروهی از مهندسان و دانشمندان از موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) و دانشکده پزشکی کک(Keck) یک دستگاه غیرتهاجمی ساخته‌اند که می‌تواند خطر سکته مغزی را با نظارت بر جریان خون و تغییرات حجم در طول آزمایش حبس نفس ارزیابی کند.

این دستگاه از یک سیستم مبتنی بر لیزر استفاده می‌کند و نتایج امیدوارکننده‌ای را در تشخیص افراد با خطر سکته کم و زیاد نشان داده است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow