چرا کارفرمایان نسل Z را به سرعت اخراج می‌کنند ؟

بررسی ها نشان می دهد شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای فارغ‌التحصیلان نسل Z را به دلیل عدم انگیزه، عدم حرفه‌ای‌گری و ضعف در مهارت‌های ارتباطی اخراج می‌کنند. به گزارش تک‌ناک و به نقل از Forbes، در سال‌های اخیر، بسیاری از کارفرمایان از دشواری همکاری با فارغ‌التحصیلان نسل Z ،افرادی که بین اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ […] نوشته چرا کارفرمایان نسل Z را به سرعت اخراج می‌کنند ؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ مهر , ۱۴۰۳ - 10:00
 0  4
چرا کارفرمایان نسل Z را به سرعت اخراج می‌کنند ؟

بررسی ها نشان می دهد شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای فارغ‌التحصیلان نسل Z را به دلیل عدم انگیزه، عدم حرفه‌ای‌گری و ضعف در مهارت‌های ارتباطی اخراج می‌کنند.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از Forbes، در سال‌های اخیر، بسیاری از کارفرمایان از دشواری همکاری با فارغ‌التحصیلان نسل Z ،افرادی که بین اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ متولد شده‌اند،ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اما اکنون این شکایت‌ها فراتر رفته و برخی از این جوانان که تازه وارد بازار کار شده‌اند، در کمتر از چند ماه پس از استخدام، اخراج می‌شوند. این موضوع باعث بحث‌های گسترده‌ای در خصوص تفاوت‌های بین نسل‌های جدید و قدیمی در محیط کار شده است.

مدیران برجسته‌ای مانند ریچارد برانسون و مارک زاکربرگ، بارها تأکید کرده‌اند که نگرش مثبت و انگیزه در محیط کار، از مدارک و شایستگی‌های رسمی اهمیت بیشتری دارد.

به گفته آنها، استعداد خام، انعطاف‌پذیری و تمایل به رشد، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند برتری قابل‌ توجهی نسبت به اطلاعات نوشته شده در یک رزومه داشته باشند.

با وجود این، نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از کارفرمایان، بخشی از کارکنان نسل Z را که در اوایل امسال استخدام کرده بودند، از کار اخراج کرده‌اند.

این موضوع بسیاری از مدیران را نسبت به استخدام فارغ‌التحصیلان جدید محتاط کرده است و حتی برخی از آنها، امکان دارد از استخدام فارغ‌التحصیلان سال آینده نیز صرف‌نظر کنند.

مشکل چیست؟

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، ۷۵ درصد از کارفرمایان، استخدام‌های جدید خود را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرده‌اند. دلیل اصلی این نارضایتی‌ها، کمبود انگیزه و ابتکار عمل در میان این جوانان است.

نیمی از مدیران اعلام کرده‌اند که کارکنان جدید آنها، هیچ انگیزه‌ای برای موفقیت از خود نشان نداده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان نسل Z را فاقد حرفه‌ای‌گری، بی‌نظم و بدون مهارت‌های ارتباطی پایه‌ای می‌دانند.

همچنین مشکلات ملموس دیگری نیز وجود دارد که کارفرمایان را ناامید کرده است. تأخیرهای مکرر، پوشش نامناسب در محیط کار و عدم درک فرهنگ سازمانی از جمله مواردی هستند که باعث شده است مدیران استخدامی به این نتیجه برسند که فارغ‌التحصیلان امروزی به سادگی برای واقعیت‌های بازار کار آماده نیستند. برخی از کارفرمایان حتی بر این باور هستند که نسل جدید قادر به تحمل حجم کار مورد انتظار نیست.

این فاصله میان مدرسه و دنیای کار، موضوع جدیدی نیست؛ اما به نظر می‌رسد که این شکاف هر روز گسترده‌تر می‌شود.

 بیش از ۶۰ درصد از کارفرمایان، بخشی از کارکنان نسل Z را که در اوایل امسال استخدام کرده بودند، از کار اخراج کرده‌اند.

تلاش برای بهبود آمادگی نسل Z

برخی از دانشگاه‌ها و مدارس به این مشکل پی برده‌اند و اقداماتی برای کاهش این شکاف انجام داده‌اند. به عنوان مثال، دانشگاه میشیگان به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه در مکالمات حرفه‌ای و موقعیت‌های شبکه‌سازی رفتار کنند. در یک اقدام رادیکال‌تر، یک دبیرستان در لندن روزهای تحصیلی ۱۲ ساعته را برای دانش‌آموزان خود در نظر گرفته تا آنها را بهتر برای زندگی بزرگسالی و ورود به بازار کار آماده کند.

در پالو آلتو نیز، آموزش‌هایی با عنوان «مهارت‌های زندگی» به کودکان داده می‌شود که شامل آموزش‌های بهداشت، مواد مخدر و آموزش جنسی است. همچنین دانش‌آموزان ملزم به انجام ۱۵ ساعت خدمت اجتماعی هستند. در مدارس به کودکان انواع مهارت‌ها آموزش داده می‌شود، اما شاید اکنون زمان آن رسیده که تمرکز بیشتری روی آموزش چگونگی موفقیت در کار نیز صورت گیرد.

عامل اصلی موفقیت؟ نگرش مثبت

اما چه موضوعی می‌تواند برای نسل Z یک تغییر‌دهنده بازی باشد؟ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کارفرمایان به جای مهارت‌های فنی یا تجربه، بیشتر به دنبال کارکنانی با نگرش مثبت و ابتکار عمل هستند.

اندی جسی، مدیر عامل آمازون، به تازگی تأکید کرده است که بخش بزرگی از موفقیت‌های شغلی در اوایل دوران کاری، به نگرش فرد بستگی دارد. به گفته او، مدیران همیشه فردی را ترجیح می‌دهند که انگیزه و نگرش مثبتی داشته باشد، حتی اگر از نظر فنی در سطح بالایی نباشد. این یعنی نگرش و تمایل به همکاری تیمی و یادگیری، می‌تواند بر مهارت‌های تخصصی غالب شود.

به عنوان مثال، دیوید میدز، مدیر ارشد شرکت Cisco در انگلستان، که در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرده است، پیام مشابهی دارد. به گفته او، نگرش و استعداد بیشتر از مدارک تحصیلی به موفقیت فرد کمک می‌کند.

بنابراین، اگر نسل Z می‌خواهد در دنیای کار امروز موفق باشد، باید فراتر از مدارک و نمرات بیاندیشد. مهارت‌های هوش هیجانی (EQ) مانند: نگرش مثبت، شبکه‌سازی، انعطاف‌پذیری و خوش‌بینی می‌توانند عوامل کلیدی در موفقیت حرفه‌ای باشند. این ویژگی‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا شغل را به دست آورید، بلکه شما را در مسیر رشد و پیشرفت حرفه‌ای نیز نگه می‌دارند.

نوشته چرا کارفرمایان نسل Z را به سرعت اخراج می‌کنند ؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow